andersbq
Forumsvar skapade
-
NP har en bra trimguide för RS-racing som du kan ladda hem till podcast/ipod. http://rsracing.neilpryde.com/rig-tune/index.html
PS Jag gav bort alla mina WSH-bommar förra året. Dom var lite för breda och veka i frontbeslagen. -
Kolbom helt klart. även Aeron/Nasih hybrid är bra, men jag tycker att de är lite smala. Chinooks kolbommar är lite veka i frontbeslaget, men mest en fråga om känsla. Men som sagt du är ju gammal speedguru och då vet du vad som gäller, only the best it good enough!
-
@Fat is fast 490478 wrote:
Har idag satt nytt PB på Haga, men det gäller inte?! Visst jag har inte kollat så mycket på detta forum, men det blir väl mer nu när man seglar igen.
Jag använder Garmin Foretrex 201 som är godkänd GPS på GPS-Speedsurfing.com. Idag har jag postat 37 på average, kul! Men inte så länge, för några i Sverige har kommit överrens om för att någon Benke seglade fortare än vad han brukar vid 1 tillfälle användandes 201:an, så kan den ju inte stämma…..Grattis Benke säger jag.
När reglerna ändras på GPS-Speedsurfing.com då byter jag GPS. Det roliga med GPS segling går ju lite förlorad om några ska sätta egna regler bara för att någon som inte borde segla så fort, plötsligt gör det.
Ja, jag är fet och tunnhårig. Windsurfing är dock det roligaste som finns…
Grattis till alla er som slagit nya PB.n på Haga idag. Ni får väl ta bort min placering som borde bli typ 7:a eller 8:a och lägga in min fart igen när jag ligger 11:a…..
SKAFFA EN NY GPS & SLUTA GNÄLL! (OCH SEN KRYSSA I DOPPLERRUTAN SÅ SJUNKER DINA FARTEN MED 0,5 KNOP, SEN KAN DU POSTA) I REKORDLIGAN.
-
Hörni pojkar, kan ni vara så snälla och beskriva hur det ska vara när det är sådär optimalt i ankdammen, så att alla åker 40 knutar lätt som en plätt?
Gärna en sån där liten reseberättelse oxå som Tobbe bjussade på.
-
Stort GRATTIS!
Rätt män på rätt plats vid rätt tillfälle!
Thats the differens! -
@challq 489377 wrote:
Måste bara också säga att Ulf var en mycket trevlig man, som visade sej hela sin verkstad och även lite bilder från hans brädbyggen.
Ett annat skäl att värdera din egen tid. Frågan du måste ställa dig innan du lämnar in till CLS: Är jag beredd att lägga timmar på att se Ulfs Mercedesars reservhjulsbaljor, katalysatorer, femkronor som står på högkant på cylinderblocken när han startar motorerna? Nya platt-TV och de senaste tillbehören på Harleyn osv osv?
-
Kul! Visserligen är prognosläget lite smålurigt, men jag tippar på ca syd +10 m/s imorgon onsdag, och sydväst 15-20m/s på torsdag…
Det blir därmed högt vatten och många doldisar är ur spel. För er som inte seglat TT på länge, weedfena är att föredra. -
@Joachim_Larsson 489266 wrote:
Det stämmer, Thomas P som kört Världscupen och konstruerar SIMMERSAILS….
//Jocke http://www.konanordic.com
Coolt, han var min stora idol i början av 80-talet.
(Men jag tror inte han stoppat in ett ”h” i sitt förnamn, ens som 46-åring) -
Mycket trevligt med en reseberättelse, och kul att ni fick till det med vind och fart.
-
Är nr 4 självaste Tomas Persson från Halmstad (son till Åke) eller är det någon annan?
-
Är det nån som hänger på till TT fredag (8/8) morgon typ 8-10.00?
-
Danne kan ju snacka han! Men i och för sig är han också en frekvent brädbytare utan dess like…
(DanneW heter han här på konfen, och W står väl för Westerberg tror jag) -
Imponerande, med weedfena dessutom. Det är stake det!
No guts – no glory! -
Det blev ju lite byigt men det var högt vatten och det gick bra att köra mellan piren, över musselrevet bort till Kalvö och tillbaka.
jag provade även att slöra ner mot bondgården, men det ångar jag… -
En sak till Onsala mätarn visar typ 6 på nord men här hos mig blåser det ca 12 m/s.