Forumsvar skapade

Sida 150 av 197
  • andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 19:18 som svar på: Save Hawaii!!

Mig veterligen har det inte hänt något sedan den 15/2 då denna fråga bordlades.
    Ni kan följa SB2091 här:
    http://www.capitol.hawaii.gov/site1/docs/getstatus2.asp?billno=SB2091

Men gör som Martin ”Adde” Adiels, Gollito Estredo, Jem Hall, Andre Paskowski, Dan Ellis, Marc Lefebvre, Francesca Vincenti, Emma Johansson mfl.
    Gå med i denna facebookgrupp: Hookipa 4 Windsurfers http://www.facebook.com/group.php?gid=7798190852

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:53 som svar på: Kolla in Kona i TV!

Min fråga riktar sig till Joachim eller Rikard som var med i Thailand, hur kommer det sig att alla hade de små seglen?

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:15 som svar på: Brädor från Västervik

@Aronh 456042 wrote:

Vad menar du? Att Marströms gjort vindsurfingbrädor eller vilka(om de gjort några) som har kolfiber i sig. Jag lärde mig surfa på en pråm av Marströms. Tror jag det var i alla fall. Vad den hette vet jag inte. Sen har jag för mig att jag sett en tri-fin-Marströms-vågbräda.

Du menar nog Elvström?
    Göran Marström har mig veterligen aldrig sålt något under eget varumärke. Han är världskänd för sina Tornadokatamararen. Men jag har för mig att han gjort något åt vindsurfare, kanske var det fenor åt Bringdahl. Eller mastförlängare? Oåxen kanske vet.

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:04 som svar på: Kolla in Kona i TV!

@Aronh 456034 wrote:

Rätta mig om jag har fel men har man inte viktklasser i Kona och man kör med ett segel per viktklass.

I så fall vägde alla i Thailand som damer eller juniorer. Kolla Patrice B, han ser rätt stor ut för att segla 7 kvm i 4 m/s.

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 14:57 som svar på: Kolla in Kona i TV!

Det var ju skönt att se att ni struntade i pumpningsförbudet, men hur kommer det sig att alla har så små segel? Med tanke på lättvindsförhållandena borde ni haft nåt större än dom där små freestyleseglen.

• andersbq

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:05 som svar på: Stämmer verkligen detta???

Nu när pastorn hållit sig borta, åtminstone från huvudforumet, behöver vi ju inte börja ”mata trollen” igen. Vad han fabulerar och skriver på sin egna sida borde vara hans ensak. Det är många surffabrikanter/intressenter som kommit med egna påståenden genom tiderna för att gynna sin business, Pastorn & Patrice B är bara ett par i mängden.

• andersbq

Medlem
    2 april, 2008 vid 14:16 som svar på: Hela-brädan-tråden: Bli av med din bräda!

Onshore vågbräda Guy Lilljegren 258x55cm, ca 80 liter, dubbelsandwich, tuttlebox

• andersbq

Medlem
    2 april, 2008 vid 14:00 som svar på: Blocket Superstars

Kanske han har en Powerex 100% kolmast, Fiberspar carbonbom, Chinook kolförlängare … kan vara ett riktigt klipp!

• andersbq

Medlem
    2 april, 2008 vid 13:43 som svar på: Blocket Superstars

Synd att inte ”bågen som heter Carbon” är med på bilden…
    http://www.blocket.se/vi/15757039.htm?ca=20_s

(antagligen stöldgods när han tror att brädan är en Ride)

• andersbq

Medlem
    2 april, 2008 vid 09:05 som svar på: Identifiering av äldre Vinta

Jo det ser ut som en Vinta 370 eller 3 Seventy som den också hette. Av grafiken att döma är den från 1983 eller 1984. Volymen är väl runt 220 liter. Den var aldrig något att ha ens när den var ny. Vintorna gjordes på någon engelsk plastfabrik och kostade typ 3999:- komplett med rigg. Det finns 10.000-brädor i svenska gararge som är bättre för lättvind. Sorry!
    Borde lämnas på återvinning eller läggas ut på Blocket för nypris till allmänt åtlöje.

• andersbq

Medlem
    1 april, 2008 vid 20:40 som svar på: Ålders poll

@Träsurfarn 455623 wrote:

Jag misslyckades att bifoga bilden. nu kommer den. Vill även påpeka att åldersprofilen missade medelålders gift o flygfärdiga barn.
    [/IMG]

Alltid massa synpunkter när man lägger ut en poll, men det är med flit som jag inte tog med civilståndet, det är många som skaffar barn och sedan skiljer sig. Tror inte det har någon enorm betydelse på antalet surfdagar. Möjligen till det sämre kanske.
    Poängen med pollen var att kanske se ett mönster när folk slutar vindsurfa plus kolla återväxten.

• andersbq

Medlem
    1 april, 2008 vid 16:20 som svar på: Halv-BOM-tråden: Bli av med din halva BOM!

Chinook saluför även lösa fram- och bakstycken.
    http://www.chinooksailing.com/web03/booms.html

• andersbq

Medlem
    31 mars, 2008 vid 20:53 som svar på: GP3S -Basic Rules 2008

@surfan 455364 wrote:

Har du frisknat till???

Näpp sjukare än någonsin, bytt antibiotika för 3:e gången, doktorn trodde dock inte att det beror på kallsuparna i svanskitiga-TT-vattnet. Så lugn bara. Men fortsätter det så här så lär det bli rekordtidig rea på Naish hela 2008-sortiment…

• andersbq

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:59 som svar på: GP3S -Basic Rules 2008

Den som gör det med flit kommer att få klipulver i dräkten, möglig kexchoklad och 7 års allmän olycka + ofantligt massa ovett här på konfen av Getwet och undertecknad i all evighet!

• andersbq

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:53 som svar på: 40-års krisen

@Ola H. 455222 wrote:

Enda varningen är att det jag rekomenderar lite ”counseling” inför Mauitrippen för att finjuster inställningen till vad du och familjen egentligen gör där (obs: inget skämt).

Ola, vv utveckla, det där vill jag läsa mera om!

Sida 150 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA