andersbq
Forumsvar skapade
-
andersbq
Medlem26 februari, 2008 vid 14:30 som svar på: Intressant test av hängseletampar i senaste Boards!Visserligen var dom ”quite tall” men det var väl så att de INTE fick ha kortare linor.
(Vilket jag inte heller ”får” enligt mina klubbkompisar!)
Det är den moderna gorillahänget som alla kör nu. -
Har kollat lite i tidningar och jag tycker nog att det är ett undantag med SWE framför siffrorna. Det verkar mera vara seriösa OS-rejsare som har det. Har t ex aldrig sett Anders Bringdahl med något sådant, smått och så långt bak som möjligt för att inte synas i tjuvstarter ska det va:
-
andersbq
Medlem26 februari, 2008 vid 14:11 som svar på: Intressant test av hängseletampar i senaste Boards!@pure 447451 wrote:
Hur går det till? Vad är det dom mäter på? låter helsjukt
Dom mätte helt enkelt längden på linor som var förpackade i 28 tums påsar.
Anledningen att det var just 28 tum är att det är den kortaste längden som Boards testteam får använda. Och ur den synvinkeln är det ju bra att det finns viss variation i hur olika fabrikat själva mäter sina linor, eftersom vissa ändå vill ha lite kortare tampar. -
För kitare är väl det gamla goda golftricket att föredra?
http://217.77.202.19/fritidsresor/golf/golfbag_pa_flyget.php
-
Brädan är nog från årsmodellen 2003. Vilket kan innebära att den kan vara uttagen 2002 men mycket väl 2005 eftersom SP ibland hade stora lager.
http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=157&zoek=fanatic
Jag tycker nog inte paketet ska övervärderas, om grejorna är ju väl använda ca 4000:- ? Kanske kanske 1000 till om det ser mycket fint ut.
-
Funderade faktiskt på att köpa båt förra året, men jag valde att köpa surf istället för hela slanten. Nu har jag snart 8 nya brädor och 13 segel. Ångar mig inte ett dugg!
Och det där med familj, en barnbräda är med i årets investering. Om det tar sig, kan hela familjen njuta få njuta av härliga endorfinkickar.(Förresten, är det fler än jag som får lite Kona-känsla av den här tråden? Någon som försöker pracka på oss nåt som vi inte vill ha…)
-
@glader 446566 wrote:
Janne sitter nog och svär över kraschad dator just nu, men hade fin speed på displayen.
Hade själv en ljuvlig förmiddag med 12 m/s, solsken och långa sköna repor över hela viken. Sedan var väl vinden en enda upprampning och det var nog svårt att hinna med att byta segel.
Ygge, varför har du skaffat ny identitet?
-
@Speedjanne 446019 wrote:
Tja 10 tiden och framåt,ser ut att även bli bra på lör och ev söndag med så det är väl inget att tveka på för er ostkustare!Ta med MAC TS och kom så kör vi långsträckarcamberformationssegling.
Hörru Borat, hur gick det idag?
Ska du inte ladda upp en session på GPSSS? -
Vad är egentligen frågan? Det borde vara en bättre kombination att kombinera vindsurfing med en sysselsättning som inte behöver någon vind alls, t ex golf. Golf är ju bäst när det inte blåser alls. Andra exempel kajak- & SUP-paddling osv osv. Finns ju massa att göra när det inte blåser.
-
andersbq
Medlem21 februari, 2008 vid 20:23 som svar på: Windsurfings worst kept secret: Kauli till JP är nu officelt@adde 446119 wrote:
Hehe, Kauli ska segla gylf!
Tja det känns väl logiskt, först ”boxer” och nu ”gylf”, det är vad man kallar att outa! 😀
(det var väl humor i din smak Adde!)
-
Livet är en fråga om prioriteringar. Att ha segla och ha båt är en livsstil. Att leva för vindsurfing är en annan. Vi som valt det sistnämnda lägger all tid och pengar på det.
Jag har många vindsurfingkompisar som har båt, men ärligt talat så är dom f.d. vindsurfare allihop. Med 1-5 dagar på bräda 2007 kan man inte påstå sig vara vindsurfare! När man träffar dem och pratar Maui-minnen så ser dom drömska ut, men dom går inte ens locka med till Klitmöller en helg. Så köp aldrig segelbåt!PS Jag seglade i västindien en vinter, kass för vi la alltid till på läsidan om alla sketöarna.
-
Jag tror Magnuz jobbar i Volvohandeln, vi försöker nämligen få våra säljare att ”tänka utanför boxen” och Magnuz verkar försöka hitta nya målgrupper att göra bilaffärer med. Just i denna tråd är det väl inbyten som sökes.
(och efter att ha tittat i hans alla andra trådar, så är det visst alltid inbyte, eller inköp av skrotbussar som gäller!) -
Man ringer AnnCharlotte Andersson (0705-777600) och frågar snällt om hon kan laga det, om ja, åker man till Slättadamm och lämnar det. Enkelt va!