Forumsvar skapade

Sida 157 av 197
  • andersbq

Medlem
    18 februari, 2008 vid 05:53 som svar på: Surffordon och klimattankar??

Även tjyvarna vet väl att vindsurfingprylar praktiskt taget är helt omöjliga att bli av med!

• andersbq

Medlem
    17 februari, 2008 vid 19:28 som svar på: Tarifa!

Skaffa den här, den är så in i h:vete bra!
    http://www.stoked-publications.com/index.php?rubrik=europe&page=01&lang=en
    Själv har jag bara varit där som hastigast i juli i början på 90-talet. Då var det en lugn men blåsig håla. Det hyggligt varmt men eftersom det ofta blåser 20 m/s så svalkar vinden (och sandstormen). Men som du kanske förstår så är detta stället där man mest har nytta av 65-litersbrädor och 3,2 kvm segel…

• andersbq

Medlem
    17 februari, 2008 vid 09:28 som svar på: Göteborg söndag 17/2

Skojar du? Finns det något annat man kan göra vid TT? Möjligen busa med fåren!

• andersbq

Medlem
    17 februari, 2008 vid 07:44 som svar på: Göteborg söndag 17/2

JAg kör TT idag från ca 10.30

• andersbq

Medlem
    16 februari, 2008 vid 18:50 som svar på: TT i morgon märka stenar

Det ser ut att bli en bra dag i morgon söndag, västlig vind runt 13-18 m/s med en tendens till peak runt 13.00. Inget regn på hela dagen och tempen ser ut att komma upp i 6 grader.

• andersbq

Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:43 som svar på: Segelrekomendation?

Jag har en optimal linje, vågsegel upp till 5.0, freestylesegel upp till 7.0 och 4-cambersegel upp till 8.8.
    De som är mest lättplanande och går igång lättast är freestyleseglen.
    Om du inte är ute efter extrem fart, behöver du inte cambers.
    I mitt fall överlappar freestyleseglen camberseglen, men det är ju helt olika sort segling som dessa erbjuder. Och freestyleseglen är helt i X-ply, så man kan drutta runt och ramla i nästan hur som helst. Jag tycker 2-camber seglen är onödiga.

• andersbq

Medlem
    16 februari, 2008 vid 13:41 som svar på: TT i morgon märka stenar

@Speedjanne 445053 wrote:

Toppen

Skall vi köra imorgon?

Ja det ska vi!

• andersbq

Medlem
    15 februari, 2008 vid 17:15 som svar på: oroväckande…..?
  • andersbq

Medlem
    15 februari, 2008 vid 16:45 som svar på: Surffordon och klimattankar??

@Rooster 444884 wrote:

Kom just hem från USA där vi körde 400 svenska SUV-mil (drog bara liter per mil faktiskt) på en vecka bland alla enorma V8-pickuperna.
    Aldrig att jag tullar på bekvämligheten här hemma så länge dom förbrukar så mkt därborta…. tyvärr…

Sicket resonemang, på det sättet kan man väl rättfärdiga kvinnomisshandel, skattebedrägeri eller vad som helst. Det finns ju alltid några assholes som är värre!

• andersbq

Medlem
    15 februari, 2008 vid 14:23 som svar på: Gör er plikt

Tiden för att skicka in mailat var lokal tid, dvs det var natten mellan torsdag och fredag.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55829

• andersbq

Medlem
    15 februari, 2008 vid 13:44 som svar på: "Stulen" bild

Som man skriver innan så beror det på upplaga och spridning. Jag köper mycket bilder till mina kunder (Volvo, Hertz mfl). För en intern trycksak kan den kosta från 1500:- för en stor nationell kampanj från 6.000-100.000:- När vi pratar de höga arvoderna beror det ofta på vad ersättningen är till modellagenturena som hyr ut sina fotomodeller. Om det bara är en bild på en produkt, betalar vi bara för fotografens tid och hans kostnader (ca 15.000:- per heldag inkl fotoassisten).

• andersbq

Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:36 som svar på: Stöd vindurfingen på Maui NU!

För HELVETE SKICKA ETT E-MAIL TILL DOM J:VLA TOMTARNA I HONOLULU NU!😡

OCH STÖD KAMPEN MED ATT VARA MED I DENNA FACEBOOK GRUPPEN ”HOOKIPA 4 WINDSURFERS” http://www.facebook.com/group.php?gid=7798190852

• andersbq

Medlem
    14 februari, 2008 vid 10:20 som svar på: Swespeed cup, startar snart.

Jag kan börja låna ut om jag får bli teamseglare, hälsa det till er sponsor!

• andersbq

Medlem
    13 februari, 2008 vid 20:26 som svar på: Vilka veckodagar är de blåsigaste?

Och 2 månader till:

• andersbq

Medlem
    13 februari, 2008 vid 20:26 som svar på: Vilka veckodagar är de blåsigaste?

Om jag räknat rätt var det 28 helger med vind över 10 m/s 2007 här i Onsala.

Sida 157 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA