Forumsvar skapade

Sida 166 av 197
  • andersbq

Medlem
    5 december, 2007 vid 21:13 som svar på: Bilpool?

Jag jobbar (delvis) med sådana, dels så har vi Sunfleet och dels Volvo Green Car Drive (den senare riktad till studenter). Antalet bilar i poolerna styrs av efterfrågan, är det fler på samma spot som vill ha bilar, så körs det dit fler bilar. Antalet reservbilar är praktiskt taget obegränsat eftersom vi roddar båda poolerna via Hertz. Upplägget är en fast månadsavgift 175:- och en rörlig peng 25:- per timme. Om du har bilen i över 8 timmar per dygn så kostar det inget extra. Utöver detta betalar man typ 2,30 per km, då ingår allt, bensin, skatt, tvätt, försäkring osv. Man bokar via nätet och låser upp med SMS. http://www.sunfleet.com

• andersbq

Medlem
    5 december, 2007 vid 10:17 som svar på: GPS i Speedcupen

@Klang 432522 wrote:

Men är inte detta reparerbart? Ingen publik inga sponsorer…

Sponsorerna måste se värdet i de som tävlar, (inte den obefintliga publiken).
    Får man sådan snurr som USM så är det hundratals tävlande och då blir det pengar att tjäna. Speednördar lägger MYCKET pengar på snabba grejor.

• andersbq

Medlem
    4 december, 2007 vid 06:09 som svar på: GPS-inköp – frågor och tips

Utomlands kallas den för Navi också: http://www.storagedepot.co.uk/Handheld-GPS/sc893/p74.aspx

• andersbq

Medlem
    3 december, 2007 vid 13:51 som svar på: GPS i Speedcupen

Jag tror Klang tänker på de som kom till Klagshamn Speed Conguest.
    Där var faktiskt säkert uppåt 10 som verkade kommit för att bara titta. Men visst jag håller med, och jag har varit på ISA i Tarifa, 10 personer som publik, men de KAN likväl ha varit funktionärer…

Formatet måste attrahera de tävlande till 100%. Allt annat är sekundärt.

• andersbq

Medlem
    3 december, 2007 vid 11:27 som svar på: GPS i Speedcupen

@Klang 432150 wrote:

Är det någon som vet hur de gjorde för att göra tävlingen spännande för publiken. Eller det kanske inte var någon publik med tanke på vädret etc?

Med den form som var på F2 Speedchallange (radar) så ger det ju inget större publikvänlighet heller. Om något år, när alla har GPSer som är kopplade via mobilen till en central server, så blir det nästan TV-mässigt. Tänk vad sponsorer vi kommer få då!

• andersbq

Medlem
    3 december, 2007 vid 09:45 som svar på: GPS i Speedcupen

Poängen med GPS är väl att slippa bana a la ISA – Tarifa, Walvis bay etc.
    Så slipper vi chansartade förhållanden där ett fåtal får några bra byar och resten knappt planar. Sedan tycker jag att det är helt OK med ett avgränsat område på exempelvis 1×1 km, T ex TT så kör man väster om piren och norr om Kalvö. På så vis håller vi samman alla. Det finns flera skäl till att köra i samma område. Säkerhet, rättvisa, regelövervakning, ”publik” osv. Vi måste verkligen komma ifrån köandet i kallt vatten & all dötid. Och tittar man på USM i Holland så var det byigt men tack vare det fria formatet blev det ändå rättvist. Och så klarade man att ha tävling med stort deltagarantal.

• andersbq

Medlem
    2 december, 2007 vid 21:23 som svar på: Jul kalender alla swespeed

Aha, den funkar inte på Mac med Safari som browser. Där syns bara första raden. Funkar bättre med Firefox, hur gick det förresten med SweSpeedCup?

• andersbq

Medlem
    2 december, 2007 vid 20:23 som svar på: Jul kalender alla swespeed

Jag måtte vara blind, eller så har du strul med ftp:n …

• andersbq

Medlem
    2 december, 2007 vid 16:09 som svar på: TT i morgon

@SafeSurfer 432033 wrote:

Var det bra vind idag söndag, ställde klockan men orka inte gå upp ångrar mig bittert nu, så säg gärna att det var kasst.

Det var kasst, inte en chans att du hade klarat 30 idag heller, lika bra att du sov. Dessutom låg tången i långa strängar. Mao en helt meningslös dag.

• andersbq

Medlem
    2 december, 2007 vid 14:14 som svar på: TT i morgon

Det var bara jag med GPS och som sagt så hade vi våggrejor, idag körde jag freestyle men kom tyvärr inte över 30… Börjar bli bortskämd av att sätta PB varje gång.

• andersbq

Medlem
    2 december, 2007 vid 08:23 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Tittade på Mal Wrights tider där han jämfört lite Garmin & Navi i sin snabbaste session:
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=23715&uid=255

• andersbq

Medlem
    1 december, 2007 vid 19:45 som svar på: Nya segel beställda

@Oregistrerad 431923 wrote:

Shit, här syns det vem som kan segla. Skulle vara kul att se vad speedarna kan göra med en vågis.

Jag tror Craig Spottieswood har det ”officiella” GPS rekordet på en vågis, avarage 38,38 knop på Sandy Point…

Date : Sunday, September 24, 2006
    Spot : Sandy Point, Victoria, Australia
    Board : Starboard Acid 94
    Sail : KA Sails Kaos Wave 4.7
    Fin : Starboard Drake Wave 24
    Average speed : 38.38 knots (39.4 39.1 38.1 37.8 37.5)
    Max. GPS (display) : 41.5 knots
    Max. 2 sec. (software) : 40.7 knots
    100 m run : 40.2 knots
    250 m run : 39.2 knots
    500 m run : 38.5 knots

PS Och sedan kan man inte redan NU gnälla att det är kallt, kom igen i februari när vattnet är runt 0!

• andersbq

Medlem
    1 december, 2007 vid 14:43 som svar på: Nya segel beställda

@andersbq 430674 wrote:

Jo, jag har hittat honom…(men tänk oxå på att jag kör med US-box)
    Men det är nåbart, och hans avarge är inte så hög.
    Bra mål i vinter, att ta 34 knop med vågprylar, (och med amaryllo doppler).

Då var vinterns mål nådda redan första advent…
    Kan säga att TT var helt platt och byar på 20m/s sydost bakom piren och så högt vatten att man inte såg piren, så det var ingen prestation att åka fort. Ni med speedgrejor hade lätt maxat över 40.

• andersbq

Medlem
    1 december, 2007 vid 13:03 som svar på: TT i morgon

Riktigt bra i TT idag, sydost och högt vatten så man kunde slicka piren.
    Vilken pråm som helst klarade 30 knop. Lite otäckt att bara en av Surfan stolpar stack upp.

• andersbq

Medlem
    30 november, 2007 vid 20:57 som svar på: TT i morgon

Jag åker ner nu vid och kör runt 09.30-10.30. Då är det mest med vind runt 20 m/s och från sydost.
    Blir regn hela dagen men det får man väl stå ut med. Och 6,3 grader varmt!

Sida 166 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA