Forumsvar skapade

Sida 102 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 21:31 som svar på: Laga småhål i våtdräkt?

Sikaflex finns i svart, köpte mitt på järnia. Kan tänka mig att det finns i flera andra byggvarubutiker med.

Har bara använt detta på alla mina dräkter, har inte haft några problem alls vad gäller hållbarhet och täthet.
    behöver inte kleta på särskilt mycket, bara så det täcker själva revan och området däromkring.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 20:48 som svar på: Laga småhål i våtdräkt?

Jag hade liknande problem med min gamla våtdräkt, fick tips av en surfare som är gammal i gamet, jag sydde ihop dräckten med sytråd, sedan tog jag och la ett lager Liqvisol, som jag köpte på Claes Ohlson, som täckte ca 5 mm på varje sida om sömmen, håller förbannat bra och går inte sönder…. Gjorde detta för två år sedan och den läcker inte ännu.
    Lycka Till

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 20:32 som svar på: Trygghansa vs Länsförsäkringar i ”Båtförsäkring”

Jag hade trygghansa en gång sedan när jag läste det finstilta så stod det gäller ej vindsurfbräda. Då hade jag haft en försäkring där i många år.
    Blev skitförbannad, har idag folksam vet polare som har länsförsäkringar och är nöjda

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 20:24 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

Kul det där med gungor. Det har vi också.
    Man märker varför det blivit så av vissa svar.
    Angående tex att nån ser ner på en från någon seglingsklubb.
    Vi blir kallade i klubbarna ett par gånger om året till olika kurser av seglingsförbundet. Typ seglingsledare m.m.
    Hur många ställer upp då och samtidigt gör pr för vår sport.
    Vi har haft folk på seglingsledarekurser och funktionärskuser i vår klubb. Vilket också märks när vi kör en tävling.
    Vi har idag en mycket positiv utveckling i vår klubb.
    Över 400 medlemmar. Ett 70 tal i åldern 7-20 år.
    Mycket duktiga freestyleseglare. Massor av tjejer. Även som tävlar. Tre jätteduktiga juniorer som jag tro kan skrälla i freestyle om ett par år.
    Tack vare att massmedia skriver om oss mycket. Vi är på utbildningar. Så har jag aldrig märkt av att någon sett ner på oss surfare snarare tvärtom. Jag har ett brev från smålandsseglarförbund där dom anser att vi är ett föredömme
    för andra idrottföreningar när det gäller info till våra medlemmar.(klubbtidningen)
    Samtidigt märks det att det finns inga föreningsmänniskor
    inom vår sport. Ett förbund skall vara till både för tävlingsseglare och klubbar.
    Som det är idag så är ju förbundet mest förknippat med Formula. Sedan att det är en och annan freestyleseglare med
    är för att man är tvungen om man tävlar. (fast detta följs sämre och sämre)
    Skulle vara kul att veta vad SBF får från seglingsförbundet i pengar. Vår klubb betalar idag in 6500kr årligen till seglarförbundet.
    Visst låt dom fortsätta på inslagen väg. Då har du ett tiotal Formulaseglare om fem år som tävlar.
    Av våra 400 medlemmar är det högst 4-5 som har en Formulabräda.
    Samtidigt som det blivit ett enormt intresse för slalom och speed.
    Vi kommer inom en väldigt snar framtid att köra en speedtävling.
    Skulle vara kul att se vad för föreningskunskap som finns i vårt förbund. har dom varit på några utbildningar m.m
    Det finns även utbildningar för kassör, ledamot, ordförande.

Nej gubbs skall sporten inte dö som tävlingsform krävs drastiska förändringar.
    Är även orolig för freestylen kolla hur många som kom till Halmstad var det 6 pers.
    Därför säger jag till er alla freestyle är lika med bedömningssport (tjafs med domare m.m)
    Formula ingen fattar vad som händer.
    SPEED OCH SLALOM är räddningen alla fattar och ser
    Kenneths/ÖWC funderingar

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:57 som svar på: DaKine CWM

vi har en m handske och en L handske till salu. De skickade fel från winddance så vi fick en av varje size. Känns nog inte som det är någon större skillnad på dem. Intresserad?

//Nicke

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:51 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

Det kanske borde finnas Formula kurser för
    nya killar…..
    Samt en egen serie med kortare bana samt separat start kanske..
    Det finns en duktig och seriös elit med mycket kunnande
    och jag hart lärt mig massor denna säsong.
    Dock skiljer min fart mot dessa alldeles för mycket
    för att jag skulle kunna tävla (korpen vs eliten)

Vi rockies är helt slut efter ett race och hinner
    sedan Ej vila till nästa medan eliten hunnit in till
    strand och fikat.

Hoppas att utveckingen bromsat så pass att man inte
    behöver det allra nyaste längre,
    Men att Jimmy fortfarande kan vara värst ….

Mvh

Per

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:14 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

En stor skillnad mellan vindsurfing och andra seglingsklasser är att det bara finns en generation. I alla andra klasser finns juniorer/ungdomar/knattar OCH engagerade föräldrar/ledare/äldre.

När jag började surfa i Linsurf för ca 10 år sedan fanns bara personer i ca 20+ åldern med. (och ett par extremt entusiastiska pensionärer). Det var tunnt med aktiviteter på Udden.

Vad jag inte visste då var att det fanns ett gäng som hade lagt av för gå hem till hyddan och bilda familj. Det som har hänt de senaste åren är att deras barn nu har vuxit upp till surfålder (typ 10) och då har dom gamla surfarna kommit tillbaka. Med dom kom också Linsurfs kursverksamhet och en fantastisk utveckling på Udden. Nybörjarkurserna är övertecknade varje helg och får mycket gott betyg av deltagarna. Klubben har verkligen vaknat till liv. Nu finns både gungställning, coola fester cool.gif, slalombojar samt surfare på alla nivåer!

Det finns en stor chans att vindsurfingtävlandet går samma utveckling till mötes. Många av de formulatävlande har ju gått hem och förpuppat sig. Vet inte hur många bäbisar det blidde i vintras…
    Jag träffade Anders Boström (från Västerås) på Roxen och blev rätt förvånad. Det visade sig att han var här och coachade knattar från JKV i en tvådagars optimistjolletävling. Ingen variant av vindsurfingtävlande har nått till den nivån! (Ännu)

Vindsurfingen är på gränsen till att förändras från cool tonåringsaction till cool familjeaction. Flera av dom som kvalar in i Linsurfs 30-knopsklubb är etablerade familjefädrar. (Undertecknad är blott en frustrerad 29-knopsseglare mad.gif)

Framtiden ligger för oss
    Hälsningar
    Jan-Erik

-> Förresten, har du problem med att planera semestern, köp en cool bräda till din fru grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:13 som svar på: Laga småhål i våtdräkt?

Sikaflex funkar skitbra!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:00 som svar på: longboard köpes

glömde säga… att du får meila mig för jag har ingen sån här… min meil är julia@olsa.se

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 18:58 som svar på: longboard köpes

jag är jätte sugen på din longboard… har du bild som du kan skicka??? kan man betala på avbetalning=??? snälla?? //julia

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 18:28 som svar på: Laga småhål i våtdräkt?

SP har en suverän tejp som man stryker fast från insidan.
    Lagade en 20 cm´s öppen reva.
    Håller utmärkt även 5 månaders senare.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:23 som svar på: Vad Ska Man Göra ?!?!

Gör som så att du: 1) skriver här vad du hittat och även på upphittatforumet 2) Lämnar till polisen sånt som är värt ngt.

Om ingen hör av sig får du grejjerna som dina när vårsurfet börjar utan att behöva ha dåligt samvete eller riskera att få sura surfare på dig.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:06 som svar på: Gislöv levererade…

Äh… det var inget. Funkade i Explorer men inte i Mozilla.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:04 som svar på: Utrustningen kan sabba allt!

Fjollor, använd handen… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:02 som svar på: Gislöv levererade…

Gör det? Var hittar man dom då?

Sida 102 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA