Forumsvar skapade

Sida 117 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 19:18 som svar på: Hinde udde == Speed spot?

Ledsen att göra er besvikna grabbar, men speed är nog inge vidare vid Hindes rev. Var där i sommras och ”spotcheckade”. Det är rätt brett och högt…ser roligare ut uppifrån. Ska man ändå surfa där varnar jag för den fortsatta spetsen…det är långgrunt!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 17:17 som svar på: Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

Jag blir så trött när jag läser om förbud. Det är samma i Björlanda, vi förstör inte naturen, möjligtvis utsikten för gamlingar som inte ser det vackra i en planande vindsurfare. Klaga på tvåtaktsmotorer och oljespill istället.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 15:00 som svar på: Torö onsdag?

Svar till:

Oh, shit, måste fixa så jag kan komma ut på onsdag!!! shocked.gif
    Då kan det bli premiär på nya brädan också!!! cool.gif

/Fjant

[/ QUOTE ]

Ser bra ut cool.gif. Såg presic nya Fanaticrullen, den var fantastiskt bra! smile.gif

credit till calle nyberg

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:48 som svar på: Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

Svar till:

Svar till:

Ska jag vara helt ärlig så kommer jag skita i det förbudet.Har ingen bil och kan inte ta mig till andra spots på andra ställen. Tycker dessutom det är surt som f*n att det är ni som har fixat detta!Inte för jag vill skapa en diskution men jag kunde faktiskt inte hålla mig mad.gif.

Kan förså att ni kitare inte får köra där eftersom dom på något vänster kopplar farliga fåglar med eran drake.
    Skulle vi inte få köra där skulle inte segelbåtarna få vara där…..

[/ QUOTE ]

Jag förstår om du tycker att det är surt. Enligt Hillarp har det varit förbjudet att surfa där sedan många år tillbaka och anledningen till att de inte agerat tidigare är att det endast varit ett fåtal ute. Nu har både windsurfingen och kite vuxit och därför har det blivit aktuellt igen. Jag hade helst sluppigt diskussionen om vems fel det är men ni bjuder upp. En av dropparna som fick bägaren att rinna över var när ett par windsurfare seglat ute vid måkläppen och skrämt sälarna.
    Visst ornitologerna tror att draken skrämmer fåglarna men har även uttryckt att klappret från brädorna stör och det gäller ju oss alla.

[/ QUOTE ]

Det gäller i så fall naturreservatet Måkläppen. Men på all den andra stranden som också har förbud men där tusentals badare häckar hela sommaren, där borde de små djuren ha en viss vana.

FNF, alltså, naturvårdsföreningen Hillarp leder är mycket långt från fundamentalistiska. De har lagt in att göra hela näset till naturvårdsreservat shocked.gif Det finns ingen koppling till verkligheten, fakta bara tyckanden. Och på det kan man inte införa förbud.
    /E

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:03 som svar på: Torö onsdag?

ajaj hon har säkert en älskare som sover över hemma då

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:11 som svar på: Torö onsdag?

”Du kan INTE surfa på onsdag!”

Du är inte ensam om att få sådana kommentarer hemma då man sett en bra prognos…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 11:34 som svar på: Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

Bra jobbat ! Kul att läsa er tidning !

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 10:24 som svar på: Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

Revolte compadres!
    ”Blow against the walls of every power that exists”
    Surfa sönder förbudet!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 09:11 som svar på: Göra en egen bräda?

Klart du ska bygga en bräda i slöjden! Det är bara att limma ihop ett par plankor i furu och sedan shapar du brädan i bandsågen. lätt som en plätt! Min bräda gjorde jag i gran men furu är nog bättre. Glöm inte att skriva in ett inlägg innan du drar ut och testar så att vi kan komma och kolla ; )

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 08:40 som svar på: Bortglömd Sele Gislövshammar

Ölla!!
    Om inte du hade varit ÖDLA i lördagskväll så hade du inte glömt din gamla sele… Jag måste säga att jag gillar ”safety linan”.
    Selen finns hos ”…. hotell och cateringservice”
    /Slashman

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 06:32 som svar på: Starboard 2006

Jag var precis nere två veckor på Club Vass i Grekland som (enligt dom) är världens största windsurfingcenter med några hundra brädor. Dom har haft mest Fanatic tidigare men har nu både Fanatic och Starboard. Enligt min instruktör där nere, som också var ansvarig för underhållet av brädorna, så väger Starboard brädorna lite mer men är mycket hållbarare. Dom hade fått laga ca 50 Fanatic brädor under den här säsongen vilket de anser som ganska normalt eftersom de har ca 100 st windsurfare per vecka (125 st när jag var där). Däremot hade de bara behövt laga ”några enstaka” Starboardbrädor, jag kom inte riktigt ihåg men det var typ 2-4 st på en hel säsong vilket de ansåg vara helt otroligt. De skojade om att de inte behöver ha någon som jobbar med underhållet av brädorna längre. Till nästa år kommer de att ha nästan bara Starboardbrädor förutom nybörjarbrädorna.

Niklas_R (som inte lyckas logga in av någon anledning)

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 23:40 som svar på: Gislöv levererade…

Ojojoj vilka shyssta bilder! Mera! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:48 som svar på: Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

Detta kan inte vara riktigt. Man kan inte förbjuda segling, windsurfing och kitesurfing här. Ok om det är ett natur reservat men inte annars. Det finns vissa grundläggande regler i sverige som tex allemansrätt etc. Jag har w-surfat här sedan långt tillbaka och det är en del av livet här nere, precis som det är med golfbanan (som ligger i ett naturreservat, jag spelar också golf)

Detta måste stoppas. Det är för fan hela kusten runt näset som är inringad. Och dessa ornitologer tror att de äger näset. mad.gif

Erik

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:34 som svar på: Gislöv levererade…

Vem körde feteast då?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:21 som svar på: Rysk surf

Du kan lägga in din fråga om prylar att köpa i Polen på TWCs hemsida (twc.nu) I vår klubb finns minst 5 killar som har ett förflutet i Polen och som ibland åker dit. Jag vet att segelreparationer kan man få betydligt billigare där och har också för mig att dom sa att brädor kan vara billigare.TSSS

Sida 117 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA