anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem21 augusti, 2005 vid 08:58 som svar på: Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….1 kap. Miljöbalkens mål och tillämpningsområde
1 § Bestämmelserna i denna balk syftar till att främja en hållbar utveckling som innebär att nuvarande och kommande generationer tillförsäkras en hälsosam och god miljö. En sådan utveckling bygger på insikten att naturen har ett skyddsvärde och att människans rätt att förändra och bruka naturen är förenad med ett ansvar för att förvalta naturen väl.
Miljöbalken skall tillämpas så att
1. människors hälsa och miljön skyddas mot skador och olägenheter oavsett om dessa orsakas av föroreningar eller annan påverkan,
2. värdefulla natur- och kulturmiljöer skyddas och vårdas,
3. den biologiska mångfalden bevaras,
4. mark, vatten och fysisk miljö i övrigt används så att en från ekologisk, social, kulturell och samhällsekonomisk synpunkt långsiktigt god hushållning tryggas, och
5. återanvändning och återvinning liksom annan hushållning med material, råvaror och energi främjas så att ett kretslopp uppnås.Där ser man, hur många av er källsorterar kiten när den är gamal? Annars tyckker jag kitesurfing funkar bra med övriga saker.
-
Är detta det första förbudet i Sverige? Då kommer det kanske att sätta lite standrard hur det kommer att behandlas på anda orter.
En annan sak, de som har blaskan Sydsvenskan såg idag en artikel signerad Jan-Åge hillarp, där de vill göra om hela Näsett till Nationalstadspark. Detta motiverar de med att bevara folks rekreationsområden, det intressanta är att på Knösen skall det byggas golfbana(?). Jag skulle gissa på att sådan kan de inte stoppa. En golfbana på ett grönområde skulle jag sääga har större effekt än att kita på Tippen. Nåväl, handläggaren på departement är tillbaka från sin semester så man skall kanske ta ooch slå henne in pling och fråga vad som händer men ockksåå ta reda på hur planerna med golfbanan är. -
Jag hade först fösökt med diskmedel och varmt vatten obs! handvarmt inte kokhett. Och en mjuk svamp man kan säkert skrapa lite på limmet med en scotch brite men risken e att du repar filmen. Min erfarenhet av just intorkat lim är hur man än gör vilka medel man än använder skadar man underlaget mer än själva limmet. Tar man aceton som är rätt starkt verkar det som man bara löser upp limmet och sprider ut det över en större yta. Och just sådana medel skall du hålla långt bort från ditt segel. T-röd har jag försökt med…..torkar ut limmet och verkar nästan göra ytan hårdare.
Så kort och gott försök få bort så mycket som du kan med svamp och diskmedel nu och låt naturen göra resten sen.
-
Är det någon som vet var man kan köpa sådana där venomdrakar??
Någon mer som provat dessa?
/ Nybörjarn -
anonym-anvandare
Medlem21 augusti, 2005 vid 08:02 som svar på: Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….Svar till:
Vi får nog låta ärendet ha sin gång först. Fick brev i veckan att vi hade möjlighet att komplettera vår överklagan tom september ut.
Blir det inget begränsat kiteområde som vi föreslagit vid tippen är det effektivaste nog att dra dit en jävla massa kitare och media och belysa problemet.
Har en massa kritik mot myndigheterna hur felaktigt man skött ärendet, så vi lär knappast göra bort oss om vi genom för en aktion.Vi har ju minst sagt bevis genom d filmer vi skickat in där vi kitar mindre än 100 m från en jävla massa fåglar av en rad olika arter.
[/ QUOTE ]
Är inte risken att när ni förlorat i överklagan så lär det inte gå att göra något åt det hela… beslutet ligger fast lixom.. det har man hört mer än en gång om innan.
-
Svar till:
Jag är ”genom kitesurfarna Mikael”.
Eftersom allemansrätt råder (eller rådde) så har ju alla nyttjanderätt. Lite mysko formulerat att man ska skicka in papper som styrker sin nyttjanderätt dock….Ska försöka dra ihop något, men är ju svårt att komplettera filmer som tydligt visar att vi inte stör fåglarna, lite svårt att kommma med något starkare kan jag tycka.
Tydligen har ornitologerna presenterat årliga fågelräkningar som enda bevismaterial, så det är kanske dessa vi borde inrikta oss på att motbevisa, eller hitta rimliga förklaringar till.
[/ QUOTE ]
Har ni en advokat som hjälper med att se över dokumentet?
Ifall ni inte har det, jag menar det händer ju att vi sthlm:are beger oss söder över så vi är faktiskt drabbade av detta också på ett eller annat sätt.
Är det inte idé att ni drar ihop en insamling jag skulle kunna bidra med ett par hundra och om fler gör det kan man anlita en advokat som sätter sig in i ärendet kanske? Kontakta media visa filmerna etc hela den här processen stinker tycker jag… Så deras årliga beräkningar har minskat och det skulle bero på att det surfas på tippen är det det som är deras argument? Det lustiga där är att det är något som drabbat hela östersjön och inte bara ”tippen”, det beror på miljön… knappast på att man surfar några enstaka gånger på en strand. Dessutom sträcker sig normalt fågelskydd bara fram till den 5 aug då har alla fåglar häckat/äggläggningen klart och ungarna är utflygna..// My two cent
-
Eftersom du inte lyckats flippa över lattorna på rätt sida om masten så är det nog mera både uthal och nedhal som gäller men alla segel ser äckliga ut med lattorna i lovart.
-
anonym-anvandare
Medlem20 augusti, 2005 vid 20:47 som svar på: Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….Jag vill också bo i ”valfritt ställe på västkusten”
Stockholm suger

(vindmässigt då)
-
anonym-anvandare
Medlem20 augusti, 2005 vid 20:36 som svar på: Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….Svar till:
haha, ska vi ha krig om var det var bäst?
I vilket fall, imorgon ser det ut att bli för mkt nord för klagshamn, men borde bli bris någonstans om vädret håller i sig. Tippen skulle ju ha varit så jävla gött alla dom här dagarna. O-NO, grymt med lite sol o bris där. Faaan ta ornitologerna.
Falsterbo skulle kunna bli fint om vinden räcker till och badarna går o lägger sig. Någon som kommer att vara på näset som man kan ringa för vindrapport?[/ QUOTE ]
Skulle aldrig brytt mig om dom där fjönt ornitologerna om jag bådde i skåne… frihet är till för alla inte bara för dom och deras intresse, dålig karma över dom där alltså
-
Bengt!! ibland blir man bara trött påatt bara läsa dina insändare, jag tycker: om man ska Kitesurfa bland andra Kitesurfare eller där det finns badande ska man ha gått en kurs punkt slut…..
//Marcel
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Hur beter ni er om ni står på stranden och någon kommer in hyffsat överriggad?
Hjälper ni till eller står ni bara med era tuffa kitekompisar och hänger och glor trots ”ta-ner-mig-tecken” och hojtande??…råkade ut för detta häromdagen och blir fan lessen
Är det så jävla svårt att ha lite koll på andra kiters och visa en schysst attityd och bidra till bra stämning?
fuck off era as
[/ QUOTE ]
Fuck off själv din anonyma skit. Har aldrig varit med om att man inte hjälper någon ner! Tvärtom fan vad alla kitare e schyssta!!! Love and peace and sånt
[/ QUOTE ]
Önskar att det var så Anna! Men tyvärr så är det inte sant på alla ställen. Bevittnade själv en sådan här händelse häromdagen, där kommentarerna var som följer efter: ” e man för snål å ta en kurs kan man ha det”, ” Näe jag orkar inte”. Så tyvärr har anonym rätt på vissa s.k Spots! Tyvärr så har vissa som kajtar en J-vla attityd.
P.s ledsen att försöra din image rambo men på stranden är du en hjälpsam gentleman och en förebild, det jag har sett av dig. D.s[/ QUOTE ]
-
Svar till:
Ny tjänst som man kan skicka gratis sms från
http://www.smssidan.se/?r=71244
Man får sitt mobilnr som avsändare till skillnad från många andra, funkar bra !
[/ QUOTE ]
Du det här är ett kite forum, inge jävla spammm håll det till offtopic isf
-
många som tror att dom är coola bara för att dom kitear har jag märkt.. ett tips, cool blir man när man inte försöker bevisa att man är det jämt och ständigt!
-
-
Ingen kommer ihåg en fegis…..

-
Men Kenta har ju ”det” iallafall. Du har ju inget