anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
kommer du till LÅ ? fett med pfhett : ) jag tar med dräkten…
//Pan
-
De va ju ett riktigt bra pris dom hade på den nu också. Men hur är det med huvan kan man ta av den? och ungefär vad ligger frakten på från USA?
/ Harry
-
anonym-anvandare
Medlem19 augusti, 2005 vid 11:49 som svar på: Rädda norra europas bästa vågställe!!!Done !
//Pan
-
Jag kör med ”SeaSpecs” från surfers.se . . . inte så dyra och hellt ok passform som sitter kvar.
Har även ett par ”Waterjackets” oxå men dom är på service i frankrike : ) använder dom dock inte mycket eftersom dom är rätt tyska . . .

Om du sen inte bryr dig såå mycket om coolhetsfaktorn så varför inte skyddsglasögon ? dom finns i många former och sorter nuförtiden : ))
//Pan
-
Nice Maan . . .
Både Mat och Pepps
//Pan
Ps. fett och se dig i uppsala Ds.
-
Har bara gott och säga om pyron… perfekt rörlighet, man kan variera hur varm man vill va med understället, skön även på land ruggiga dagar, håller bra…
Jag börjar snart använda min igen (efter ett kort sommaruppehåll : ) sen funkar den tills det blir augsti igen… så du ser hur mycket våtdräkt det blir *ler*
Pyron är utan tvekan det bästa i mitt kitekitt ! drakar och bräder byter man hela tiden men pyron den består
Kom med lite konkreta frågor istället, det blir lättare då…//Pan
-
Vems är (S)Aab’n ??? crille ? är den combicupe ?
Om så har jag hittat årets Fetaste (fulaste?) camper !!! grymt smidig och inte så dyr… kanske är vettigt när man kuskar runt på tävlingar och dylikt ?
Jag ska lägga upp en annons på den så fort jag kommer hem igen…
//Pan
-
jo det är precis samma kite såvidare du inte köpt en ny. Det finns en gräns för hur långt en kite kan gå ut i vindfönstret och fortfarande generera tillräckligt mycket kraft för att åka med. Om du tar samma kite 20m/27m linor och står på land så kommer de komma precis lika långt ut i vindfönstret -7mX4 luftmotstånd på linorna. Skillnaden är att du inte behöver göra motstånd lika länge för att få den med kortare linor dit. Sen att du kan gå högre i höjd mm.. beror MEST på att du kan åka fortare/kiten är snabbare med korta linor, vilket gör att du vidjar vindfönstret med hjälp av farten. Hur som helst, om du satte samma kite med olika linlängder mitt i vindfönstret och kolla hur mycket kraft dom genererade där så skulle det vara exakt lika. Korta linor: kortare powerstroke/mer teknik Långa linor: längre powerstroke/ 4 the newbie
-
Det var juuh inte så länge sen det hände i habo… live and direct !!! jag var där och det va ingen vacker syn

Hjälm är otympligt men aldrig fel… personligen väljer jag en annan spott istället (secret . . . we dont want to turn in to a cirkus *hehe*)
//Pan
onsecretlocationinskånesåklart -
anonym-anvandare
Medlem19 augusti, 2005 vid 11:04 som svar på: Varför så lite info om Halmstadsolyckan?Det behövs INTE mer info om olyckan i Halmstad. Ni vill bara ha det för att stilla er egen nyfikenhet men mer info för något viktigt ändamål är jag säker på att det inte finns. Hade det funnits nått att berätta som hade kunnat hjälpa eller skydda oss andra så hade det givetvis kommit ut. Visa lite respekt för de inblandade. Tack!!
-
600’/vecka för en liten Jimmy betalade ett par jänkare i somras. Med tanke på var de kom ifrån och att det var högsäsong borde du kunna hitta lägre priser. Verkar som om det är struligt att köra/hyra bil själv. Snuten är kinkig och det behövs (ibland) alla möjliga sorters tillstånd om man vill lämna Bali (framför allt om du tänkt köra österut). Brukar själv föredra att hyra bemo inkl förare och försöka hooka upp m lite extra folk att dela med – blir inte så mkt dyrare om man har koll på ”rätt” pris och dessutom kalkulerar med mutor osv
-
anonym-anvandare
Medlem19 augusti, 2005 vid 08:52 som svar på: Vad har hänt med begangnat marknaden?Att alla ”sponsrade” seglare säljer sina prylar för samma pris (typ bräda 7500.-) beror nog mer på att det är detta pris dem själva betalt och får betala vi köp av -06or, +- ett par hundringar.
Om man fortfarande tycker det är dyrt får man väl träna så att man själv får spons… eller kolla på http://www.riders.dk där priserna är billigare men då tillkommer ju givetvis frakter och annat mög.
Givetvis är det tillgång och efterfrågan som avgör hur ”heta” grejerna är på vår lilla marknad, som för tillfället kryllar av beg. -05 prylar…
-
Keith Teboul och Angulo har skrivit något resereportage som jag sett i en fransk tidning om surf där – såg grymt ut..
-
Kolla in spot guiden.
Länk här till höger —>
http://www.ytspanning.seVar där en vecka i juli. Fick en halvdålig dag i Tofta och en rätt bra på Fårö.
Magnus
-
Jag är på om det blåser nere hos er, slutar 2 och kan vara där vid 3. var skall ni köra!
Marcus i Hbg