anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem17 augusti, 2005 vid 14:51 som svar på: Vad har hänt med begangnat marknaden?Tja
Håller med. Dåligt drag på begagnad marknaden.
Kelso -
Vad är sossesnöre??? Säker nytt tufft trick som stockhoolmarjävlarna har kommit ppau!
-
Har inte testat så mycket, men man vill väl inte köra i lättvind ändå. Går ju bara fram o tebax.
Men de e gött å ha Crossbow när d e byigt./DJ
-
Såg att ni va ute i Rågelud idag, ni är sena de va i gårkväll det blåste.
Testade under lunchen att köra med 2 PL Venom på varandra i den svaga vinden. Men jag tyckte inte de va så kul. Mest bök.
Tror jag väntar in mer vind istället.
Peter
-
Svar till:
kommplettera med denna
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=4676
[/ QUOTE ]
nix den ska ju yrv köpa!!!!!!
-
När jag var med i Kelloggs reklamfilm fick jag 24 cornflakes paket i betalning, vad betalar ni?
/Magnus
-
Ja! Hans hur gick det med sevenzero 9.0 i somras
när åsaboden lovat 13 till kuling 17 lördag förmiddag på Botten(=botten)havet
. De såg ut som du plande med Geckon, men det kanske var plöjde snarare. 
Typ… -
anonym-anvandare
Medlem17 augusti, 2005 vid 12:53 som svar på: Pryl råd till en som inte hängt med utvecklingen?Mitt tips är en Freeridebräda på 100-110 liter och sedan 6,5 som största segel. Sedan ett 5,7 och ett 5,0 så kan du få mycket kul insjösegling. Freestyle blir mer trikinriktat och om du inte absolut vill tricka så är en freeride ett bättre val. Brädor med bra kritik i freeriekategorin är JP och Starboard men fler bra finns säkert. Tabou är en ny som ser kul ut / Joacim
-
Bara några ord om SM:et vs Nordic cup i Danmark.
Det är trist när tävlingar krockar. Inget dom som planerar gör med illvilja. Gällande det här fallet så var det så (om jag minns rätt) att kalendern för SVF var i pincip klar innan Nordic cup frågan kom upp på agendan. Damnark,Norge och ev finland hade redan förslag på lämpliga NC tävlingar i sina respektive länder. Önskan var att Sveriges deltävling skulle vara Varberg tävlingen. Som ni vet blev den inställd. Då fanns alternativet att inte ha någon NC tävling i sverige eller att vi tar en annan tävling. Förstahandsvalet föll då på Nynäshamn (observera att även den tävlingen fick ändrat datum i jfr med planen i våras) eftersom det är ändå en internationell tävling. Då gick inte det för Danmark hade redan beslutat ha sin NC tävling samma helg.Denna kunde man inte flytta på. OK var finns det för andra alternativ? Jo Halmstad. I sista stund godkändes Halmstad som deltävling i NC. Viktigt att Cupen inte brakar ihop redan efter ett år. Men problemet kvarstår att SM.et och NC tävlingen i Danmark går på samma helg. Vi har ju inte riktigt den pundusen att vi kan säga till SM arrangören att dom skall flytta datumet.
Så länge ingen kan peka med hela handen (med tilldelade resurser och pengar) utan alla involverdade lägger sin lediga tid på detta, så är det bra att ställa in sig på att det kommer att ske igen, även om man som sagt inte gör det ren lathet, oengagemang eller något annat. Rätt övertygad om att alla involverade vill väldigt mycket mer än vad som kan åstadkommas. Så är det…men jag återkommer till det gång på gång. Det finns hur mycket som helst att göra. Det vi behöver är fler engagerade personer…välkomna!
Mvh
Peter Davidson -
Jag håller med, det är grymma gippar han gör. Måste ut och öva
.
/b -
Jag måste dra mitt zero-five hur mycket som helst också, akterliket skall vara slappt ner till tredje lattan, som någon sa. Efter att ha köpt dyrare segel märker jag att det är rätt stor skillnad på dem och ett billigt som Zimmer… Allmänt kass kvalitet är min upplevelse av Zimmer, köp dyrare grejer från tyskland (dyrare i sverige alltså) så kostar det inte många ören mer när deras lägre priser slår igenom. 2200 för ett språjlans gaastra -04 är inte farligt…
-
Tror bestämt att det var för länge sedan det blåste…
-
verkar som om alla hakar på trenden, nu globaltrotter:
http://www.globekites.com/gksonic
utan bridles på bakre linor mindre bar pressure?!
Frågan är om inte alla tubekites kommer få större span, dvs att 2006 års vanliga tubes kommer att ligga nånstans emellan en bow och en vanlig 2005 C-tub i span öppning … om ni hajar. -
beror på euron och inköpspris men brkar hamna på 140 spänn flaket och 100-120 spänn sjuttisen.