anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
2006:orna här:
http://www.windsurfshop.be/webshop_index.php?catid=8&mid=8&status=newKul föresten att läsa att även Johan Sale´n fortfarande vindsurfar.
-
Du bör dra så mycket nedhal så att akterliket släpper hela vägen ned till 4 lattan uppifrån.
Då kan du bara fästa upp uthalet, ej spänna för mycket , då dödar du seglet.
Riggar du såsom ovan har du ett riktigt snabbt segel som du kan hålla länge(i höga vindhastigheter).
Simmers rekomendationer stämmer sällan och är lite beroende på vilken förlängare man har.
Lycka till! -
Tyvärr har det spruckit så jag kommer inte köra er…
-
Jag kör från Skåne till Gbg minst en gång denna veckan, kan kanske få med mig din bräda. Lägg ut ditt telefonnummer så kan jag ringa dig.
-
-
1,2 mil är ju bara freestajl-distans
Kolla distansen på denna sessionen! Nu snackar vi längd
Robban har sittsele och var bara lite trött i benen./pugge
-
Härligt!!!!!!!!!!!
/Kungsbackabo
-
Tack för svar! Får la ta med mig grejor då. Ska bo på Gullmarstrand hotell verkar ju passa bra då!
-
Tackar för all hjälp. Då ska det nog lösa sig. / Janne
-
Ser ut att börja blåsa vid 14. Jag ringer innan jag åker
// Guran -
Var det bra?
Det blir tyvärr lite för långt för mig innan jobbet, vill nog hellre ha en spot lite längre norrut för morgonsurf, några tips? (ska väl vara nordligt ett ta nu)
///
Bosse -
Nä så illa är det inte.
Det ligger i strängar. Sedan när du seglar så märker du att brädan går långsammare och långsammare och det börjar sörpla under fenan.
När vi kör speed så vägrar dom flesta ha gräsfena.
Det där med Marley har du rört ihop lite.
Vi brukar säga att man ser ut som honom om man ramlar i
ÖWC -
Tjena Marcel här, du har rätt men det beror på var man Kitesurfar!! där du och och dom andra surfar känns det alltid välkommet men på näset är det riktiga otrevligt måste jag tyvärr säga, hoppas dom ändrar attityd mot andra som kommer ditt för att utöva en sport som vi alla har gemensamt….
//Marcel Råå, Fortuna, Lagan, Båstad, Varberg, Näset, Landskrona Local….
Svar till:
Tycker det är jäääävligt bra stämmning på stranden mellan kitarna!
[/ QUOTE ]
-
SMHI är ena riktiga pajasar, tror faktiskt att de oftare har fel på vinden än rätt,
håller med föregående talare; alltid 100 m/s om 3 dagar men i morgon blåser det 4 m/s,
idioter !!
frågan är om man vågar åka på de prognoser som ligger nu, väddö, kapellskär eller vad kan funka?!
Fredrik