anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
En annan fråga på samma tema när man ska ta höjd i lättvind ska man då hålla brädan plan eller trycka ner hälkanten ?
kan inte ta höjd i lättvind men blåser det på tar jag samma höjd som alla andra några tips?
/ wille plana -
Ingen bra idé. Frost och elände kan ge sprickor och ändra formen. Nä, in med dom i vardagsrummet!
-
anonym-anvandare
Medlem1 augusti, 2005 vid 15:33 som svar på: Gardasjön i augusti, Torbole eller MalcesineKom hem från Torbole i lördags, var där en vecka och surfade tillsammans med min flickvän.
Vi bodde på hotell i Torbole (Club Hotel La Vela, rätt sunkigt trots 4*) och hyrde prylar vid Conca d’Oro. Det tog c:a 10-15 min att gå från ”byn” till Conca d’Oro.
Torbole är inte en särskilt mysig semesterort iom. att ”stora vägen” som går runt hela Gardasjön går rätt igenom byn, och det är en hel del trafik där. Vi besökte Malcesine en kväll och det var en betydligt charmigare stad med en hel del gränder och smågator etc. samt betydligt fler restauranger och butiker. Vi hann inte med att besöka Riva del Garda, åkte bara igenom med bilen, men det såg ut att kunna vara ett bra mellanting mellan Torbole och Malcesine (charmigare än Torbole, närmare surfspoten än Malcesine).
Vi provade aldrig beachen heller, utan höll oss till Conca d’Oro. Det verkade vara stenstrand som gällde i Torbole iaf.
Vinden var ruggigt pålitlig lättare vind norrifrån på morgonen, stiltje runt lunch, starkare vind från syd på eftermiddagen. Bästa vinden verkade dock vara längs västra stranden strax söder om Riva, men jag vet inte om det finns några uthyrningsställen där. Såg inget när vi passerade som hastigast med bilen. Det gick bra att ta sig över dit på brädan också

Träffade ett par andra svenskar där nere. De hade bilat ner och bodde på camping i Malcesine och körde där på morgonen, sen tog de bilen till Conca d’Oro och körde där på eftermiddagen.
Hotellrekommendationer:
Här finns några rekommendationer: http://www.windsurfconca.com/hotels.html
De två första ingår i samma kedja och är inget att rekommendera. Det tredje ligger precis intill La Vela (dvs. ”i byn” 15 min från Conca d’Oro).
Ifigenia så ut att ligga bra till mitt emellan byns centrum och Conca d’Oro, men jag vet inte hur hotellet ser ut inuti. -
Svar till:
Läste på en engelsk sida att Takoon var först med sin nova och att cabrinha köpte endast en licens för att få tollverka en egen version av nova kiten av Takoon , det verkar ju som att det är i stort sätt samma kite men att cabrinha har lagt lite mer krut på att utvekla en egen bom lösning med bättre funktion och säkerhet .
C.C
[/ QUOTE ]
gött att cabrinha drar pÅ med rena lögner och säger att de utvecklat den i 3 år!
-
Alltid vind på gotland såklart, alltid! (även när det inte blåser såklart..)
Vad man ska tänka på över en helg är att det är rätt stor risk att det inte blir något eftersom det kanske inte blåser.
Bo i bilen är billigast. i övrigt är gotland så litet att det går bra att bo i visby och åka dit det passar för dagen. tex är det bara ca 4 mil över tll sandviken. -
Pga den senaste hysterin kring min Viking ”all star 80” har jag beslutat att bränna den…..
//
Guran -
Det var syd.
Då är det gropigt längst in sen ute vid öarna är det långa fina dyningar så då är det bara att ösa.
Vi har upptäckt att vid väst är det bra att ösa ner mot beijershamn.
Samtidigt så tror vi att vid en ostlig kuling fungerar haga
bra vid speed. Lite sotaventostuk då.
Tyvärr idag så är det byigt som fan.
Men i grönhögen så är det 15M/s sv
Kenneth -
En butik överlever idag bara om dom kan tillhandahålla personlig service, det är det enda som kan väga upp ett högre pris. Vad många inte förstår är att man kan inte klaga på att det är svårt att hitta prylar på hemmaplan om man aldrig går in till den lokala dealern.
/Magnus
-
doooh, jag som betalade 200:-…

//alex -
Har testat jp 100l freestyle och en sån vill jag ha! Grymt skön bräda som lätt duger att bränna på vanligt med i början, lättplanad och lätt hoppad! Är ju ingen raket på att surfa men nog var det en ¤5%6&&&/8-igt rolig bräda!
-
tackar för era synpunkter. Det får väl bli lite nya prylar nu när man har grym surfabstinens.
-
I morse kom Per Cullin (skidsport) upp i 34,4 knop.
Sover ni på västkusten.
Hela speedeliten är samlad. I morse anlände TB.
ÖWC -
Wallén som har en anons på denna sida!
-
Självklart är det roligare att vara på vattnet än att stå och tjura på stranden… eller?