anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Givet, var på väg att skriva in det men hann tydligen glömma det!?
Tiga 254 (74liter)
73Kg -
Hej Jakob!
Örsten ligger på östra sidan om Öreälvens mynning.
Sök på österdjupet och det finns en ö strax utanför som heter Fjärdgrundet, om man står på badstranden har man ön till höger.
Man svänger vänster strax innan Strömsörs numera nedlagda behandlingshem om man kommer från Hörnefors.
Följ grusvägen håll rakt fram i korsningen där texten ”Öviken” står på eniros karta.
En parkering dyker upp vid slutet av grusvägen, på eniros karta ser du fyra fritidshus inritade sedan är det en 200meters promenad till badstranden.
Ring om du kör vilse 073-0241902.
Jag var på Storsandviken och rekade i kväll, men det ser lite stenigt ut plus att vinden förmodligen viker upp över trädtopparna.
MVH Tomas -
Ingen som kan upplysa mig om vart jag ska ta vägen på lördag med NO?
-
Ett av Sveriges grymmaste och mest svårseglade spots lär utan tvekan vara Borrby Strandbad på Skånes sydöstkust. Vid nordostlig kuling BLIR vågorna masthöga, åskådare på stranden ser hur masttoppar försvinner bakom berg av vatten. Okej, dessa bryter inte från topp till botten utan endast toppen av vågen bryter bara för att bygga upp på nytt ocj sedan bryta inne, nära stranden = 1-2 meter beachbreak. Den enorma mängd vatten som kommer in med vågorna måste givetvis försvinna, detta genom en mycket stark sidoström som går längs stranden i hastigheter upp mot 5 knop!
I övrigt ett riktigt coolt ställe at rippa… / Paddy

-
kolla mejlen (yahoo.se)
vi hörs
/tb -
hej eddie! krya på dig! tips!
skriv bara surfing som orsak till försäkringsbolaget, kitesurf är osäkert att få igen…. -
varberg och halmstad ligger en bit från gbg

-
Ahh, det gamla ”Titt-ut här är jag” med draken, så sött…
-
Ingen tvekan om att västkusten oftare levererar vågor men
att bedömma stockholm utifrån björkvik är väl ungefär som
att bedömma västkusten från gbg…. Skillnaden mellan
björkvik och fiskebäck, askim eller björlanda är väl inte
allt för stor? Jag hade i vilket fall grymt kul i björkvik!testa väddö eller gävle på fredag, håller prognoserna
kan det nog bli bra, säkert lite stökigt men garanterat
grymt kul!!!
-
Vad vill du ha för alla tre?
-
haha lite abstinens kanske?
det här gillar jag:”Jag är inte ensammen om att ha råkat ut för termisk aktivitet men är kanske den som slagit mig mest. ” -mrmille
han är alltså den som slagit sig mest, dödsfall mm inräknat!! kitenation e kul.. -
PatrikOl syns numera på Kitenation istället!
Tycker att han borde återvända till vårt Steffo också..
-
anonym-anvandare
Medlem21 juli, 2005 vid 12:25 som svar på: Gardasjön i augusti, Torbole eller Malcesinetja,
jag har varit på gardasjön på sommarna i 4-5 år nu.
jag rekommenderar torbole, malcesine blåser det bara en kort stund på morgonen om man har tur
tyvärr finns d ju gott om tyskar i torbole , men d e värt d.
iofs det finns ett center som heter winsurf mb som ligger mellan riva och limone ( tvärs över malcesine , lite mer åt trobole hållet) där har de de bästa materialet. man kan bo i riva eller torbole om man vill d går buss varje dag.
http://www.windsurfmb.it/ -
Lätvindskiteing kan man som icke-skåning få för sig att göra någon gång för man är i desperat behov av att kitea och tror att denna gång kanske det är liiite roligare än sist..
Men man misstar sig varje gång. När tricket är att hålla höjd så är livet allt för surt, då kan det lika gärna kvitta..
Vad ska man göra, kan ju bara cruisa fram och tillbaka å det är ju skittrist!