Forumsvar skapade

Sida 281 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:21 som svar på: Kite i närheten av Åhus / Kristianstad

Precis nedanför beachhandbollen går du norrut in på ett skjutfält. Inget folk men kolla anslagstavlan så att det inte är skjutövning för då kan det bli hål i kiten!
    Mvh
    Marcus

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 10:59 som svar på: Midjesele, automatic krok eller vanlig???

Kolla på Quick Release kroken. Ett bra alternativ.
    Finns flera modeller som använder den.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 09:19 som svar på: Glasfiber duk, Halmstad

Vad heter q-cells på svenska?
    Och var köper jag det?

Ska laga en vågsurfbräda (polyester).

/Lars

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:53 som svar på: Vindsurfing i Malaysia med omnejd??!

5h med flyg till perth…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 07:16 som svar på: Tunna fenor med flexig topp?

Kolla Kela Pro´s Epic Wave vet´ja smile.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2005 vid 06:31 som svar på: ABplus

Men du är väl polare med bringdal oxå?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 23:11 som svar på: Halmstad tävling SM Freestyle och Formula

???

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 22:40 som svar på: 5-linor som inte snurrar in 3 framlinor?

Så skall det vara juh IMG_3120.jpg

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 22:37 som svar på: 5-linor som inte snurrar in 3 framlinor?
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 22:06 som svar på: 5-linor som inte snurrar in 3 framlinor?

Fästpunkten för framlinorna på slingshot är i en ring som sitter på depowerlinan, ur mitten på depowerlinan kommer 5e linan. Snurrar man nu runt så kommer de att snurra upp sig, inte problem i och för sig men om man tappar kontrollen när de är uppsnurrade har jag en viss känsla av att istället för att glida mellan linorna kommer den 5e linan att korva fast sig och inte fungera helt ut. Någon som har upplevt detta? Skulle vilja testa det men vågar inte krascha min drake i vattnet så får sitta och vänta på att någon tokar sig.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 19:21 som svar på: Var seglar ni Formula i Malmö?

Lomma när det inte är så mycket tång som det är just nu. Jag har seglat här nere i snart 20 år och aldrig sett så mycket tång som igår. I övrigt kan bara noteras att antalet formulaåkare har reducerats kraftigt här nere. Jag vet knappt någon .

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:32 som svar på: Fia har börjat hoppa

Svar till:

Fia?

Ja,ja…

[/ QUOTE ]

just det, hon kan se fram emot att hoppa högre än rambo när hon har fått in tekniken. wink.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:28 som svar på: Fia har börjat hoppa

Svar till:

alla kan hoppa lika högt isamma vind med rätt teknik osv

sen tillkommer det lilla att om du väger mer får du ta större drakeo i större drake har du mer lyftkraft men i sin tur så väger den personen mer så det borde väl jämna ut sig.. så då är vi tillbaka till teknik…

hugge hoppar högt för han vågar ladda inte för att han är fet haha

[/ QUOTE ]

nja,
    stor drake = långsam drake = man förlorar en massa fart framåt när man svänger upp den. Då draken dessutom är långsammare än en mindre så blir det en svagare spike pga fartvinden när du svänger upp den… allt detta gäller naturligtvis bara vid vindstyrkor då båda åkarna är normalriggade på sina drakar och kan parkera dessa…

(Tänk dig att du har en lill kille på 30kg, normalt riggad i 5ms på en 10m2, och så har du en 70kg åkare normalt riggad på en 18m2… vem hoppar högst?)

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 17:01 som svar på: Skimboarding.

De e as roligt!!! har gjort två brädor.. kolla http://www.kayotics.com/ där kör dom inlandskim med rails å grejer.. peace

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 16:10 som svar på: Nybörjarsurfare till Costa Rica

Prislägget i CR är faktiskt dyrare än man tror.
    Jag bodde på hostel i St teresa, 10$/natten inkl fruskost. Man kan sova i hammock för 5$/natten.
    Men efterposm ni är så många ska ni givetvis försöka hitta ett schysst hus att hyra under tre veckor. Borde kunna gå att få riktigt billigt ju.
    Skulle jag varit er hade jag dragit till St Tersa direkt, hittat ett hus direkt för tre veckor och surfa där, sen kan ni köra lite dagsutflykter när ni är trötta på surf och så. Allting som man kan behöva finns där med.

/Lars

Sida 281 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA