anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Som han i tidigare inlägget sa: Djupet i inomskärs och i vissa farleder kan vara ramat, dvs man har dragit en balk på x meters djup utan att det sagt klonk!
Och sedan är det ju bara nummer lite här och var. Det måste ju finnas nån datamodell i stil med den som lantmäteriet har över tillexempel svenska fjällen./Fredde
-
Javadå, det räcker ju med att du följt med seglet, kroken hoppade aldrig ur och att du har sträckta linor. Har hänt mig ofta.
-
Hej,
Nej, det blir ingen i Gävle. Detta pga att vi har brutit oss loss från segelklubben SK Surfing och istället bildat Tung Surf Club. I dagsläget är det inte klart om vi får ta över klubbstugan och därför vill vi inte ta på oss en MSC tävling 2001, men vi kommer igen 2002. Några lokala tävlingar kommer det dock att bli.
Ha det,
Mac, TS
-
Det blir alltså ingen i Gävle?
-
Jag råkade ut för en sådan upplevelse för ett par år sedan under min
våldsfreestyle period.Lyckades då som calleväder sade rotera ett halv varv ikrokad och skulle
helt desorienterad ”bara” snurra tillbaka.I det läget så snurrade jag åt fel håll och hade allvarliga problem en
(vad vad jag tyckte)längre stund, lyckades till slut kränga av mig selen och
inbillade mig att jag andades vatten.Väl uppe och efter ett par minuters kräkande så var det bara att fortsätta.
Kör med rullkrok sedan dess och bromsar fortfarande inte.
Ha det///J.S.
-
Hur kan det inträffa att linan fastnar? Är inte krokarna konformade?
Dessutom, om man inte klarar av att hantera en sån situation skall man kanske överväga en lugnare hobby som tex bowling? -
Fråga:Kan man göra arials på vågorna i Mälaren??????.
//Akd
-
Det är väl i USA som de torkar husdjuren i mikrovågsugnarna också…
mvh
/”måttligt förvånad” -
Är det ngn som vet ngt mer om klubbstuga, vilken klubb, GKSS ? eller skall FBSS återuppstå ? Någon som arbetar aktivt med detta ?
/Mats -
Rättelse: 16 juni Mellansvenska Formula Windsurfing i Norrtälje/Kappellskär (ej Gävle)
-
Prova en engångskamera för runt hundringen, tar bättre bilder än man kan tro.
väger under 100 gr? -
Visst men förvänta dig inte för mycket. Är det 5.3 vågis ute vid kusten så kan du på Värtaaaaaaan få drag i 6.5an med lite tur. Bästa vindriktningen är väl från NO-S men N och SV funkar nog ocskå.
-
Det bror väl på va du vill ha för segling. Men se till att du inte sitter fast på Bahia med hyrda grejer från Mistral som du inte får köra till andra spots. För vinden på Bahia är lite oberäknerlig och i bland kass medans det blåser bra bara en halvmil bort. Alltså bil och grejer du kan köra till vinden ökar din chans att få segla så många dar som möjligt.
-
Du kan nog göra mycket med din nya bräda men någon något scorande i skoran heller blir nog svårt.
-
Är det då Bosse som började köra stora segel långt före alla andra?