anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hur många är ni som surfar? Det är bara jag i vårat gäng… Kan jag få nummret till Jonas? /Robert
-
du kan även gå in på cutre.com där finns en länk till en webcam över maspalomas och havet utanför. (det är ju gångavstånd från playa ingles) Alf
-
ok, vi har en ospecad resa, men vi kommer att hamna på sydkusten, dvs nånstans runt playa ingles också. Funderar sen på att ta taxi upp till pozo nån dag och köra om det blåser. jag har fått numret till jonas som har surfshopen där, så man kan ringa och höra om det blåser. Alf
-
Tja! Drar oxå på onsdag, från GBG. Vi bor på Playa Ingles..
-
Åh, nej, nu måste alla windsurfingtidningar gå i konkurs, för nu kan man ju läsa brädrecensioner och se coola windsurfingbilder helt gratis! På internet! Skulle inte tro det, förresten så beställer vi filmer för fullt (sand bl.a) också, men som ni kanske märkt så är det vinter ute, så man nöter fort ut filmerna just nu, och man börjar kunna vissa repliker utantill. ”dom här grabbarna råbbyyyy seeeeger och jååsh ståånee…”Så då kan det ju vara ett kul komplement med lite filmer på pc:n oxå. Eller?
-
Tjenare Robert! Jag ska också dit nästa vecka. på onsdag närmare bestämt. Det finns en bra surfguide till gran canaria på surfblaskan.com med tips på spots. Annars är det väl Pozo som gäller. Det finns ett mistralcenter i Bahia feliz också, och ett F2-center som drivs av dunkerbecks föräldrar. Vinden är sämre på vintern, men vågorna är större jämfört med på sommaren. Vars bor ni? /Alf
-
Jättebra, men för tillfället har jag inte så många surffilmer att trada med, men har dock många vanliga filmer om du vill ha? alf_moren@hotmail.com
-
Eller finns det?
-
hej alf… jag tradar gärna med dig, jag har en riktig bra bredbandsuppkoppling. Ge mig din epostadress här så hör jag av mig.
Erik -
Tackar för tipset har hört talas om att man kan göra sådant tidigare, men
funkar det även utanför Uppsala och Storstads områdena. Bor själv i Skellefteå
men det finns ett Regionsjukhus i umeå man kan kaske kontakta dom?
Var är quintiles för nått?
/UffeÅ -
Cut from Starboard forum, comments not needed
rules and politics1/10/2001 7:33:31 PM
hi starboard team,
how much will the new rules for production and formula raceboards influence your development and release dates for new boards.
will you try to develop past the size restrictions (width,weight, finlenght) just in case.
are you still planning to release the new generation of formulaboards end of october or will this date move a litlle closer to the new final registration date (1st march)?
c u
boogie
boogie (boogie_4t@hotmail.com)
2
1/11/2001 4:59:40 AM
Hello Boogie,
Yes Minister. I have been appointed the politician in this office, and you will understand why after reading this;
It would be best to compare the introduction of the new rules to a
dinghy fleet sailing dead down wind into a hole. It allows the back of the pack to catch up, and we are in for a new start as soon as a bit of breeze happens..An ideal situation for those coming from behind, but a bit frustrating for those who started well and made the right decisions earlier in the race. In a situation like this it is normally difficult for the leading boat to maintain her position as she has been trapped the longest, and has to regain her momentum. Not fair maybe, but exactly what the spectators want to see.
It is exciting and keep the race alive. Only a hard working competitive crew will be able to stay on top simply by doing what it did to be there in the first place..- If ”the breeze happens”. If not, we have to consider the race as finished far from the finishing line. It has been shortened. As to your last questions I can only say that we have always been prepared for more wind than what is predicted, but will not head for the startline before it is necessary..
Made a lot of sense?
TorStarboard Staff (tor@star.board.com)
-
Jag har en gammal Philips stereovideo som gärna bytes mot ett nyare
camberfritt segel. Kom med förslag ! -
jag har en diabildsprojektor. den kan jag byta mot en bic techno.
-
Precis, dessutom är en gig inte så mycket i dagens läge, det finns hårddiskar på 90 gig…Då rymmer man en del filmer.
-
hej du !!
jag köpte en pro-limit torrdräkt i höstas,den har fungerat över mina förväntningar,till ett hyffsat pris 2500.hur varm som helst.köpte den av paddy i malmö.mycke varm…