anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem12 januari, 2001 vid 23:31 som svar på: Vart finns de BÄSTA vindsurfbilderna på nätet??Ja jävlar…det har du rätt i !
Hyggliga bilder faktiskt.
/
mike -
A 135 liter board is the same bouyancy for 200lb person as a
101 liter board for a 150lb person. 135/200 = 0.675 = 101/150.By this measure, the 135lb guy doesn’t seem so unusual on a 8’6″ in light
wind. Probably 85L/135lb = 0.63!Here’s my impression of board stability vs. volumn/sailor weight. I’ve used
ease of tacking as a measure of comfort level, because it’s a maneuver
where bouyancy is usually pretty noticeable.0.8 L/lb = very stable , hard to sink the nose on tacks.
0.7 L/lb = pretty stable, unlikely to sink the nose on tacks
0.6 L/lb = marginally stable, nose sinks if your not pretty quick around the mast
0.5 L/lb = roughly neutral bouyancy with a rig, very easy to sink nose on tacks
0.4 L/lb = sinker, submarine tacks, and waterstart tacks, unless you are way-expert -
funkar hur bra som helst.
seglar allt med denna -
för att det är dax
-
Ursäkta men vad fan snackar du om? I race krävs det max3 segel och en bräda!!! Vad krävs för att tävla i freestyle och wave?? Jo helst
2 freestyle segel 6,9 och 6,0 sen ska du gärna har tre vågsegel, minst två typ 5,0 och 4,0 eller liknande.
Till detta behövs minst en freestylebräda och en vågbräda men helst två vågbrädor!! Så säg då inte att det är billigare att köra freestyle/wave!!Från en som kör båda och som är trött på snacket från freestyleseglarna att det kostar för mycket att köra race!!
-
Jojje!
De flesta seglar på Norra sidan vid Getå, men jag seglar mest på södra.Det går oftast att se var det går bäst vind/”vågor” om man är utrustad med kikare och står vid Lindö.
Södra sidan funkar bäst vid alla riktningar utom sydlig.
”vågor” kan man hitta lite varstans, erfarenhet och många timmar på vattnet
gör att man vet vilka ställen beroende vilken på vindriktning som är aktuella.Nej Niklas det är knappast varmare i Norrköping, trots att det ligger längre södrut.
Men som sagt: Det är alltid sommar på insidan.
Kör bara kör.
Ja Joce, helt rätt NWC (Norrköpings Windsurfing Club) håller
till på norrasidan (Getå).Nej Jocke jag känner inte Mathias men man kan väl inte dra ner på
seglingen bara för att man skaffar en respektive? Eller?Fråga Dr Masse så får du se!
Men jag skall hälsa om jag ser honom.
Bosse!
Jag lovar att skriva igen, funderar fortfarande på ditt förslag från
förra året att införskaffa mig en hygglig kamera och delge er mina
upplevelser.Hmmm…Endera dagen så kanske ekonomin tillåter…
Må Gött///J.S.
-
Om man inte gillar fetbrädor så borde man vara SUPER LYCKLIG nu…..Det finns MASSOR av ’icke-feta brädor’ till salu snor billigt….undrar varför?
-
Gå in på närmasta Afro-shop – annars funkar bi-vax – godlukt? Nja….
Surfbaben -
Du känner inte Mathias Berg från Krokek?? Han kanske har slutat segla, senast(2 år sedan) vi pratade hade han bosatt sig med tant och dragit ned på seglingen =)
Hälsa från jocke om du träffar honom. -
Dem har en surfklubb där som seglar i bråviken, tror dem håller till på norra sidan.
Joce
-
Kolla in http://www.egroups.com/messages/kitesurf där finns en hel del att läsa. Vad jag har läst så verkar wipikas nya 16m^2 gå riktigt bra i lättvind. Ska själv fixa kite tills i sommar(windsurfar annars), har bara en trainerkite än så länge.
Bor förresten oxå i sthlm så vi kanske ses på vattnet.
Joce -
Kör du T-ford också eller?
Internet har du ju hittat i alla fall!!!
DUktigt!!! -
tack för tipsen!!!
guld värt inför trippen, börjar bli hög tid att boka flyg nu… välkomna upp till svealand i sommar, det blir longdistancerace från åland 30:e juni (inget för mig) men vi planerar även en freestyletävling i öregrund samma dag, fest på kvällen!
-
anonym-anvandare
Medlem11 januari, 2001 vid 20:41 som svar på: Vad händer i Janne v.s Daniel konflikten ????Har det hänt nåt och vilka är dom?
-
Skämtar du eller?
Brädan klarar absolut max ca 7.3!
Ska du plana tidigare får du byta bräda!
Matt S-112