anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Sånt här är jättekul och läsa just på konf. Flera is-ripp J.S.
Bosse -
Har du seglat ”fetbräda”?
Det låter inte så!
Fartkänslan kan man ju inte klaga på!
Dessutom: det är ju fan så mycket roligare å vara ute å segla när det blåser 4-5 m/s istället för att sitta på land å klaga på vädergudarna, att man dessutom tar bra höjd är ju ingen nackdel. jag håller med om att det är väldifgt roligt att köra med liten bräda i vågor och vind, men är det lättvind så är ju knappast det ett alternativ, dessutom så finns det ju fortfarande mkt små brädor att köpa, du är ju inte tvungen att köra på det fetaste! -
Hur långt upp i röven kan köra den?? 40cm??
-
Kan du ta det där från början jag fattar ingenting!
-
Den blir smalare!
-
Den blir varken hårdare eller mjukare masten är ju den samma!!
-
Den blir hårdare!
-
vem är detta? Den enda jag kan tänka mig som är 23 och tävlar med F2 är atte men han kallar sig knappast Black-knight hoppas jag…… så vem är du din lille skojare ?
/Ivanhove
-
anonym-anvandare
Medlem11 januari, 2001 vid 10:42 som svar på: BEE 124/8,5 kg vs MTX/125/6.9 kg (FreeRace)Om du har tillgång till videon PWA World Tour 99 (riktigt bra) spola fram till
Formula tävlingen på Almanarre, studera. Spola sen mer fram till Race sekvensen
från Gran Canaria, studera.
OBS Det finns ingen som helst motsats, Formula är ett verkligt stort lyft för
windsurfing som helhet men senaste året har väldigt mycket handlat om -110cm-
brett.
En nöjesseglare som jag kommer aldrig någonsin att göra en Thommen eller
RTX/100 rättvisa därför är MTX riktigt smart, en något förlåtande Race-bräda om man vill försöka segla åt det hållet.Mistral anger max segel till 8.3 för 125:an och med tanke på våra sommarvindar så blev det ett 8.5 race i mitt fall.
Det var faktiskt tack vare dom två sekvenserna i PWA99 som gjorde att jag sköt
från höften och köpte en igår. Det kanske visar sig vara ett stolpskott, vem
vet, men som sagt de e ju fritt fram och testa för den som vill.
Bosse -
Marocko är kalas!
Vecka 5 kan det dock vara osäkert med vind, så skall ni ha grejer med er så ta med rubbet. Vågorna är ofta seriöst feta på vintern, vågsurfa kan ni med all säkerthet göra, ett av de bästa vågsurfingställena(Tarrazout) ligger strax norr om Agadir, stenrev som är elakt dock. Det finns en bra uthyrning inne i Essauoira, dom har allt ni behöver i vågseglingsgrejer. Fanatics alla vågmodeller årg. 00 och art´s vågsegel årg. 00. Pruta fett på alla priser, utgå i från hälften av vad ni vill betala. Sidi Kaouki, söder om Essauira är liksom Mouley riktigt bra vågseglingsställe. Beachen i Essaouira mer lämpad för slalom/freestyle.Må så fint
Knugen -
Hallå igen!
Kul om det går att göra som Falle med flera att rapportera hur nya prylar funkar. Än så länge är ju allt så nytt så alltid lär man sig något.
Kita hårt//Jonas
-
anonym-anvandare
Medlem10 januari, 2001 vid 19:30 som svar på: BEE 124/8,5 kg vs MTX/125/6.9 kg (FreeRace)Håller helt med men 58 det är ju en ren widestyle typ Formula. Näe tacka vet ja min gamla Cobra Race 266, 51,5.
Det skulle vara verkligen kul att använda tex nya Simmer8.5:an och parallell-testa RTX100 mot Cobran i tex speed. Cobran är väl värd 1 – 1.5kKr och tänk om den skulle dra ifrån Porche-brädan.
Klart pinsamt. -
Kan inte ni gå in på Aftonbladets tjat för 15år>!!