anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Södra Öland gick också av. Fick se min första svenska våg från insidan idag!!!
TUUUB!!! -
Jag surfade i närheten av erstan och måste säga att det var mycket varmare än jag trodde. Självklart är det skitkallt när man hoppar i men efter några minuter så är det lugnt. Jag var ute i 4 timmar med en kort lunch paus, och jag slutade inte för att jag frös.
-
Jag har mistral loggan på min mobil.
Loggan har jag gjort själv. Jag har polare som har
NP-loggan men den har de också gjort själv.
Tyvärr så har jag ej sett några färdigaSå det är nog bara att börja skapa själv 🙂
-
Läjet funkar bra men det kräver mycket vind som idag tex. Tyckte vågorna var kraftiga och bröt bra i alla fall om man körde en bit ut och inte för nära piren. Seglade från 8 11 ungefär med 4,2 som blev mycket stort i slutet. Seglar inte läjet allt för ofta men dagar som dessa är det bättre och renare än apelviken. Pga vindriktningen och vågorna kunde man rida ”down the line” vilket inte hör till vanligheterna.
-
Seglade läjet ikväll.
Körde 4,2. Vinden var byig som fan, som det alltid blir på sydligt. Antingen var man underriggad eller kunde man inte hålla i seglet för det bara fladdrade iväg.
Det var rätt stora vågor ca 2-2,5 meter men vågorna är riktigt kassa där.
Man väntar och väntar på att de ska bygga upp men så blir det bara en liten fis-topp på dom. Ingen push i dom alls.
Hade vinden och vågorna varit bra så hade det varit ok, men nu var det varken det ena eller det andra.
Tror man har lite för höga förväntningar om det stället. Kanske bra för nybörjarvåg-ställe.
Det var dock inte alls kallt, något positivt iaf. Och det ska blåsa hela veckan så det är väl bara att vänta och se på nästa sydliga ku.ling om det blir bättre än idag… -
När ska ni dit?
Har ni fixat boende?
Finns det rum för två till?
Jag och min tjej ska dit 23/12-28/1. Svårt att hitta nåt vettigt boende dock. Delar gärna med andra surfare för att komma undan lite billigare, intressant?
maila mig gärna på mal@seldenmast.se eller ring 0708-128611 eller 031-474911.//Karin & Mathias
-
Jag tar om frågan: Vilken är huvudpersonen i Snövit och de sju dvärgarna…. Datorn har plockat bort Rödluvan.. och vilket är ditt svar:…………….. Rödluvan. Är det ditt svar? Jaaaa..grattis du ha vunnit 220000:-
Swedenhjelm, Ericsson, Nobel, Dahlén, ….. kom inte sen och säg att mobiler är ofarliga, uppenbarligen tweakar dom pucko-centret i hjärnan totalt.
Men
Om man låter foten i den bakre stroppen på Technon glida ur så långt man vågar och kör Technon flat out (Oiiiiiiiiiiii) och med bakfoten snett mot kanten och med lätt gungning i selen i rytm (men för guds skull missa inte mastfotstrycket) kan man få den att låta:
Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii dvs som en goo polisbil i Tingstadstunneln.Givetvis kommer RRD, Fanatic och dom andra att följa efter men till vidare får såna surfare själva vråla Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii Oouuuuuiiiii.
Skulle nu Bic vara så puckade att dom tar bort det här kommer Oiiiiiiii-Technorna att bli värda en förmögenhet, för hur kul är det att segla på en bräda som inte låter Oiiiiiiiiiiiii som typ en Stuka-bombare. Säg nu inte att dom tagit bort det på 2001:orna. -
Sant!!!!
Det är inte nyttigt att stressa, man kan få hjärtinfarkt!!! -
anonym-anvandare
Medlem30 oktober, 2000 vid 09:27 som svar på: Hur påverkas segelsningsegenskaperna…Först och främst planar du senare än vad du annars skulle göra och när
du har perfekt tryck i seglet känns brädan för stor.Sedan kan det även vara svårt att stänga till gapet pga att du har för
lite tryck. Ofta tvingas man flytta fram masten för att inte brädan ska
”plöja” genom vattnet och då kan det kännas som att bommen hamnar
för lågt…Får säkert inte ut det optimala ur någon av delarna men det viktigaste är
att du har roligt på vattnet och så länge du har roligt och tycker det
fungerar bra så är det egentligen inget att oroa sig över. -
Varför ska du ha så himla bråttom???
-
Är du känslig så kör typ såpa eller y3 i badkaret annars fungerar det att köra i tvättmaskin som fintvätt.
-
Är det inte mastförlängare eller bommen som visslar?
Hålen i rören brukar ofta vissla…. -
Hihi, Jag hade bara ett segel på mitt land eftersom jag inte hade planerat och surfa, men när det blåste som fan så var jag tvungen att sticka ut, så att jag riggade min gamla 7,0 kvm segel och jag fick ett sådant jävla drag, jag flög omkring som en liten loska på vattnet. Det var kanske inte så långt emellan kracherna men det gick fort som fan. Jag var som vanligt ensam på kanholmsfjärden som förövrigt låg på satt det var riktigt fina vågor.
P.S. Riktigt behagligt i vattnet D.S.
-
Jag tackar.
-
Har du sovit hela dagen ???
Hur var det ? Vad hade du för drömmar ? Vad de torra ?