anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Klart att du åker till Furte! Åk och köp en ”instant germany” tape och sätt i bandspelaren sen lär du de tyska turistsurfarna tabletops!
Kolla http://www.flagbeach.com/jobs/jobs.html
Jag stannar hemma och kollar när isen lägger sig i sandviken… 🙁 /Per -
Var bara tvungen att ge inlägget en knuff uppåt, det försvann ”ur sikte” direkt…
Är det verkligen ingen på konfen som varit i Natal?
/F -
Vadå? Finns det människor som inte vindsurfar?
-
Det var riktigt bra på torö, 4.2 var perfekt, fina vågor att rida samt babord hopp
-
..men en framåt måste vara mycket svårare än en cheese som är en mer en ”liggande” loop. Nån som har tips på hur man lyckas med cheesen? det verkar vara ”lagom svårt för mig att träna på….
/M
-
Håller helt med dig. Konfen håller på att bli en fantastisk ”databas” med en väldig massa fakta om det mesta som rör vindsurfing.
LÄR ER SÖK-FUNKTIONEN!!!
-
Jag tänkte också på det någon gång eller snarare på vad vindsurfingen omsätter per år i pengar eller i antal sålda nya brädor etc. Någon som vet eller vågar gissa? 300-400 nya brädor per år?
-
Tja!
Min uppfattning om brädan efter att endast ha kört med den 2 dagar är att den är något större än vad längd/volym som uppges. Tyska Surf uppmätte brädans volym till 89 liter och det kan nog stämma rätt bra. Efter att ha testat den med 5,8m segel tyckte jag (som väger 90kg) nog att brädan lämpar sig bäst med segel kring 5-6m.
Brädan känns annars jäkligt loose och biter bra i svängarna. Jag är i alla fall nöjd med mitt köp.//Jonas
-
Det där med att blanda havregryn med kall vätska sak man ta’t lungt med. Jag känner en kille som tog en sån frukost. När han sen glidit omkring i våtdräken i solen så började havregrynen svälla så jävligt att magen sprack! Som tur var hade han dräkten på sig som höll allt på plats, så han klarade sig ändå.
/H-H Dahlgren -
Det finns 858 registrerade användare här på konfen… Jag tycker bara det låter mycket.
-
Tackar för synpunkterna!
-
Tumvantar med hål i handen rockar hårt.
-
Jag väger 80 o skall ha den som enda bräda för att segla vågor mest 4,6-5,3
men även 4,2&6,2! -
Tja! Var i Björkvik igår och det var ganska bra, körde 5,5 , men de flesta körde mindre. Låg på snett från vänster.
Kändes fortfarande varmt i vattnet så det är bara att hänga i.
//Mexi