Forumsvar skapade

Sida 3432 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 16:19 som svar på: Starboard fish

Kolla http://www.star-board.com

Under FISH finns ett utdrag utav test gjort av engelska Boards!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 16:18 som svar på: Starboard Formula vs F2

XL kan du inte jämföra med…isf XXL

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 14:26 som svar på: Brädan lyfter!!

Händer det så fort du börjar plana beror det sannolikt på bristande teknik. Uppstår problemet när du börjar känna dig överriggad åtgärdas problemet av att flytta ner bommen en liten bit vilket sätter mer press på brädan, att flytta fram mastfoten hjälper oxå till att pressa brädan. Tänk också på att spänna nerhalet mer vid starka vindar så seglet inte bukar sig.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 14:09 som svar på: Klubbar i Gbg

Det finns några: Fiskebäck, GKSS och XSS ute på hönö….

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 13:25 som svar på: Snösurfa

Gå in och kolla på svenska Isseglarförbundets hemsida http://www.sisf.se och kolla. Där står det mesta om issegling och det finns länkar till de mest otroliga sidor. Du är inte den första som spånar i ämnet kan jag lova. Surfsegel med snowboard modifierad är en väl genomtänkt sport, men har aldrig slagit liksom.

Lycka till // Dala //

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 08:58 som svar på: dominikanska

Finns det någon möjlighet att få med sig brädan m.m. på flyget?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 07:44 som svar på: SharkAttack!!

Om man ska göra statistiska jämförelser så måste man även se till hur stor de grupper man jämför är. Det är fler som blir träffade av blixten samt dör av bistick men detta är på alla människor i hela världen, det är en betydligt mindre grupp som ligger ute i vattnet och sprattlar med bena. Frågan är om sannolikheten att bli uppkäkad av haj trots allt inte är mycket större under förutsättning att du är en bensprattlare.
    Tyvärr är det också så att många hajolyckor betraktas som drunkningsolyckor pga av att bevisföring att det verkligen var en hajolycka saknas samt att man vill undvika att inkomsterna från turism minskar.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 07:23 som svar på: Klubbar i Gbg

Inte va jag vet

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2000 vid 07:05 som svar på: Brädbygge!!!

Hallo!
    Jag håller för närvarande på med mitt andra bygge. Jag är jävligt noggrann och den första brädan blev helt OK.
    De är byggda på shapade skumkärnor. Skumkärnorna finns att köpa på tex Plastolit i Stockholm. Epoxi, glasfiber, kolfiber och distanslaminat på Epotex. (sök på nätet efter tel. nr) Boxar o pluggar köptes förut av surf i Halmstad men jag vet inte om de finns kvar. Jag slaktar en gamal bräda för att få tag på boxar o pluggar.
    Jag mallar av befintliga brädor- dvs ritar av på masonitskivar i vilka jag sågar ut outline och scoop-rockerkurva. Sedan skär man med glödtråd i skummet efter mallarna. Mallarna limmas lämpligen på skumblocket för att det ska gå lättare att skära.
    Det gäller att vara jäkligt noga annars blir allt bara skit!
    Mattias s-112
    mattias.nilsson@nykoping.se

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 21:35 som svar på: Nybörjarhjälp

Det är väl knappast bra med en 100-110 liters bräda till en nybörjare?!
    Köp minst en bräda på 125-130 liter!

Jan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 19:57 som svar på: Nybörjarhjälp

Hej jag var lite i samma sitution som dig i sommras och har fått en hel del bra tips !

1: det beror på hur mycket du väger, hur tidigt du vill komma i planing, hur mycket det måste blåsa, och om du kan vatten starta

2: Vart surfar du mest (hav, sjö) och vad är roligast, hoppa, race, freestyle, eller en blandning freeride.

3: Mistral är alldrig fel inte heller BIC, RRD eller Fanatic det finns givetvis mycket annat bra också

4: ?

5: köper du rätt grejer tappar du inte intresset, ju mer man får vara ute ju roligare blir det. Tänk på att våtdräkten är viktig, det finns inget värre än att frysa hela tiden. Finns det något bättre än att ligga i hängselen i typ 200 knyck o sen haka låss och satsa på en fet våg

6: kolla surfersparadise.nu står rätt mycket bra om brädorna
    och riggarna

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 19:38 som svar på: Brädan lyfter!!

Jag hade åxå det problemet när jag körde över riggat förut men jag
    fick rådet att flytta ner bommen en bit så får man mindre åxå lite
    mindre lyft! ett inte alltför kostsamt tips !

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 17:50 som svar på: våt-/torrdräkt

Min Sola torrdräkt fungerar mycket bra. Den är helt klart varm och med bra rörlighet och lätt insteg och den håller. Små revor i sömmarna fixas lätt med neoprenlim. Har haft den 3 säsonger, men då är jag ganska aktsam. Inget slit och släng.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 13:05 som svar på: SharkAttack!!

tat lungt.
    Hajen ligger ofta vid botten och studerar sitt byte innan den klipper till.
    Vågsurfare löper en mycket stor risk då dom ofta paddlar eller ligger och väntar på den rätta vågen. Och som bekant under denna tid ser dom ur som en säl eller sköldpadda underifrån.
    Vindsurfaren rör sig snabbt hela tiden, visst man ramlar i men då är man uppe relativt snabbt igen. Har inte hört talas om någon vindsurfare som blivit hajmat. Men klart man vill ju inte bli den förste.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 12:09 som svar på: SharkAttack!!

Det var en surfer som ble oppspist.

Sida 3432 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA