anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hej,
Jag själv har intresse och har en videoband om detta.
Läste förra året om någon som hade kört denna i fjällen.
Försök leta i Icesailing/Iceyachts/Iceboats
Ciao, Hendrik -
Hej,
Det som är avgörande för hängsele är om du planar eller inte. Ingen planing – ingen hängsele. Planing – hängsele.
Så enkelt är det.
Satsa på 2 segel från början, det kommer att löna sig flera ggr om. varför inte en 5.0:a och en 6.5:a.
Mors
En som varit med
-
gul är fetedålig surf, orange börjar bli intressant o rött rockar.
Är du en mygga med 7.0 segel eller..??
-
Hyeres/Almanarre på franska rivieran är super på våren!!!
Finns även ett ställe som heter Carro och ska vara ett bra vågställe.http://home.swipnet.se/windsurf/windsurf/spots/almanarre3.htm
-
Dessutom är inte säsongen slut än… den har precis börjat!! 😉
-
säsong heter det!
-
har varit i villenou loubet.e nog inte rätt stavat.
ligger 5 km från nice.bra race.ej våg…. -
anonym-anvandare
Medlem25 september, 2000 vid 18:26 som svar på: Fanatic Fly 258 – 99, nån som har erfarenhet av denna?Tjena!!
Jag såg att dom hade kanon pris på RIP 258 på http://www.looping.de
Men det var förra veckan Förra veckan . 990dm skulle dom Kanon pris… -
I Växjö har dn kommit för en vecka sedan.
-
Tackar för tipsen, ska kolla upp dessa spots!
-
anonym-anvandare
Medlem25 september, 2000 vid 15:27 som svar på: Någon som vet något om MrMcGoo i Perth?Det finns hur mycket bilhandlare som helst i samma omrade. Ta en eller ett par dagar pa er och kika runt hos sa manga som mojligt. Mr Mcgoo ar jakligt sjysst och har en ratt snygg dotter sa det ar vart att snacka med honom. Han vagar inte lura svenska surfare for han skulle forlora sa manga kunder da.
-
Franska rivieran har en del ställen som är bra på hösten/vintern…
Sanary:
Med en del olika stränder, La Coloudiere, Six Fours, Brutal Beach. Mistralen bör blåsa mycket för att det skall bli bra vågor.Carro:
Vid Marseille, ska vara ett väldigt bra vågställe dock inga vågor när jag var där.Korsika:
Södra delen, vid Bonifacio är bra rent vindmässigt både på sommaren och vintern dock inte så mycket vågor. En del olika ställen både på väst och öst kust. Finns en del olika surfshoppar att fråga bl.a TamTam windsurfing i Bonifacio. Korsika kan rekommenderas i Juni för slalom och freestyle kungar då termiken gör att det blåser varje dag. Jag var där 11 dgr och vindsurfade 10 , tre med 4.2-4-7, 2 med 5.3 och resten med 5.8…i bara shorts och sele…Och när du är på Korsika kan du lika bra passa på att ta färjan över till Sardinien och få ännu fler ännu bättre vågspots…
Hoppas du har blivit lite klokare!
/Christian
-
En självklar följdfråga……
Var i tyskland?
-
anonym-anvandare
Medlem25 september, 2000 vid 14:19 som svar på: Fanatic Fly 258 – 99, nån som har erfarenhet av denna?Jag har en i ”nyskick”. Funkar perfekt som allround euro wave bräda. Skall du ha EN vågbräda täcker den här in de flesta behov/förhållanden. Har seglat den i allt från Fituna ”king of the lake” förhållanden till 3 meters down the line segling i Klitmoller. Är som sagt var en mkt bra kompromiss.
BRA
Snabb
Tidig planing
Känns livlig
Hållbar (verkar så i alla fall)
MångsidigMINDRE BRA
När man pressar den i renodlade down the line förhållanden i lite större vågor kan den upplevas som svår att (studsig) pressa ned i bottom turns.Hur som helst är det inget felköp. Svårt att bli besviken.
Funderar på att sälja min till förmån för en freestyle bräda. Maila om du är intresserad
Aloha
Christian
-