anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 18:31 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???Vet inte varför Wave comp har så många små sektioner,
men det är ett(!?) toppen segel. -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 18:15 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Jag tror att många av dessa regelpellejönsar, pringle-strebrar och nörd-påvar har tjackat en båge på äldre dar, kollade på hojjarna
när dom passerade hemmet vid det årliga ”Mälaren runt”. Såg ut som om dom släpat ut halva PRO!!!
DÄR finns nog förklaringen!
Dessutom,, alla som tog körkort för 80 talet fick automatiskt access till att köra båge, så det är relativt enkelt att skaffa sig en
potensförlängare ( läs hoj typ HD ) vrida på nyckeln och dra iväg och känna sig som ung på nytt.
Men vilken 60 åring köper ett kit med ws prylar?? inte många!
Att ”härma” deras trick bli väl svårt, men lösningen kanske är en bräda anpassad för rullator.
Ett annat ”trick” kan vara att låta dom bästa essen komma in i debatten med synpunkter.
Kanske någon ”sjärna” kan skriva något i ”Blå rummet”?? i frågan!! det kanske är ett annat sätt.Hur gör man i andra länder?? är ”problemet” likartat överallt? Eller är detta ett Svenskt fenomen?
Boose!
-
Min kom med posten idag + ett nummer med kitesurf
-
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 17:38 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Kanon
Det ruggiga är om restriktionerna kommer så går det med blixtens hastighet. Det har vi ju ett antal bevis på. Problemet är ju att vi är lite sitting Ducks för vi har visserligen konf. men tex inte en svensk surf-blaska. Jag tror det klyftiga är som du säger att hålla en sån här debatt igång, både för men gärna emot också. Det skärper argumenten betydligt. Och ju fler surfare som debatterar, för och emot, desto större är chansen att man kan stå emot div. regelpellejönsar, pringle-strebrar och nörd-påvar. För tro mig dom kommer om/när sporten expanderar. Dom har hittills dykt upp i alla sporter som jag känner till som expanderat. Och windsurfing innehåller nåt som dom definitivt inte klarar av: ”Frihet att surfa var man vill och hur man vill.” Givetvis så länge man följer sjöreglerna och inte förväntar sig att andra ska plocka upp en om bommen snappar ensam halvvägs till Danmark.”
Att windsurfare fritt kan segla omkring på fjärdar är som ”vitlök + vampyrer” för dessa inskränkta människor. Kunde dom själva surfa, inga problem, men nu kan dom inte det av olika skäl. Ett ledord som man inte heller ska glömma är avundsjuka.De verkliga stjärnorna är återigen MC-folket och jag tror ”surf-folket” borde fundera lite hur det kan komma sig att man trots allt kan köpa en 305 km/tim,s Suzuki med tanke på div. dödsfall och grova olyckor. Vad är det som MC-folket gör rätt? Går det att härma?
Självfallet ska man inte ”dega ner sig” i det här, precis tvärt om, men den knepiga frågan framöver tror jag blir kombination Windsurfingsport och seglingssport. Vem ska bestämma? Vem har mest potential att bestämma?
Man kan ju göra det här till en Race vs. Wave, vs. Friåkningsfråga vs. …… det tror jag är helt fel. För det som tex verkligen kommer att locka sponsorer framöver är just känslan av frihet mitt i stress- och övervaknings-Sverige, skit samma då vad det är man seglar.
Mao håll debatten igång.
Den bästa tiden för windsurfing tror jag faktiskt är precis just nu. -
Intressant! Men på mistral centrets hemsida står det att det blir vågor!? Blir det det??
/johan_g -
har oxå kikat på det, även om statistiken är grym så är det minst bra just då …
LAND REVIER JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OCT NOV DEC
Ägypten
Dahab 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60
Hurgada 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60
Safaga 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60http://www.stehsegelrevue.de/WStatistik.html
/johan_g
-
Låter i och för sig bra.
Kolla skicket på den dock. Shorebreaket och vågorna har en tendens att slita rätt hårt på grejerna. Förvänta dig inget nyskick. -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 14:30 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???Undra vad dom gjorde av den avklippta toppen då?
Man kan ju fråga sig varför det nya simmer wavecomp har så många små sektioner? -
Det är ganska lätt att göra en 360 åt andra hållet eller så kan du vrida runt baren. Inte heller det så svårt.
-
ironi – klander, el. förlöjligande under skenbart beröm m.m. (SAOL)
-
Men herre JESUS hur TÄNKER du människa.?????
Det är som att gå in till bilhandlaren, provköra en ny bil och sedan säga till försäljaren:
”- Äh..hörru..har du ingen gammal skit bil istället..en som påminner om min gamla..så man känner sig mer hemma”
Du skall skratta dig lycklig att du fick uppleva lite sideshore förhållanden..ähh ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag att du bara larvar dig. Retsticka, du kan för bövelen inte mena allvar med ditt inlägg..ha ha
Mors från K-moller sailor
-
Eftersom han är Svensk håller man ju tummarna för guld…mer realistiskt är kanske topp 5….de är ruskigt duktiga där uppe i toppen. Kaklamanakis blir nog grym detta OS också.
/P
-
Hallå!
Var där i vintras och då fanns det otroligt nog inte så mycket att köpa. Det som fanns var ofta väldigt slitet och inte direkt tokbilligt. Kolla brädan noga! AHD var jäkligt dyra så det är nog därför de inte lämnar ut priser. Bästa vi hittade var F2 Axxis 272 -98 för 325 dollar tror jag det var på Happy och på Vela. -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 11:59 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Tack. Det värmde. Den första som förstår vad det här handlar om? Jag trodde ett tag jag var helt ensam.
Nu är vi i alla fall två.