anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem8 september, 2000 vid 10:33 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Som tur var återhämtade jag mig efter fästing-angreppet. Fast det tog 4 år innan jag tex kunde gå normalt igen. Klart rå hjärnhinneinflammation.
Det livslånga menet och is-rippet var inte jag utan en nära kompis och då ligger man ju lågt.
-
Funkar FD 70 bra med stora segel. Den är ganska small över aktern ofo: 40 cm
FD 77 har ofo: 50 cm, vilket borde göra en hel del, eller?
Frågan är alltså: Kan man ha kul på FD 77, eller ska jag satsa på FD 70 och göra lite avkall på tidig planing -
anonym-anvandare
Medlem8 september, 2000 vid 10:18 som svar på: Någon som tänker köra Torö i helgen?Tjena!
Jag drar sydväst nu, åker över med morgonfärjan till Fredrikshavn och räknar med att vara i Klitmöller framåt 12-snåret. Ser ut som hyfsad vind lö-sö på väst, lite klenare måndag och sedan tilltagande till att börja med från syd-sydost igen från tisdagen. Hyr nog hus om det inte blir jättesoligt och fint, om du ångrar dig och drar till Danmark kan du kolla med hemtel hur du når mig på mobilen!
Annars ser det helt OK ut i Stockholsmtrakten och Gästrikland för helgen men det är ju inte så otroligt mycket vågor tyvärr och Torö är lite stenigt.
Surfs up!
/Christer O. -
Det är faktiskt sant, de som kör RRD också byter…//en annan opartisk kille…
-
växjö o öland ser jag som samma gäng.
-
starboard är årets överlägset bästa race bräda,dom som tidigare kört Ahd byter nu till starboard (är opartisk)
-
anonym-anvandare
Medlem8 september, 2000 vid 07:49 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Är ”thick bone” encephalitis en variant av vattenskalle som kan drabba vindsurfare??
-
anonym-anvandare
Medlem8 september, 2000 vid 06:35 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Syster Diesel, vad är det för livslångt men du ådragit dig
vid is rippet?Kan ”tick bone(thick bone!?)” ge bestående skador?
Kan hända att man kanske någon gång känt sig lite bättre än vad man
egentligen var (allt känns ju bättre när det blåser)och stuckit ut i
alla fall, för att sedemera råkat
dra på sig något som man inte ens vet om att man har.Idioten
-
Tja har det nån betydelse.
Men okej då under 95-98 var det väl ca 5st från Öland som vann allt från första till femte plats. Nu satsar dom på wave det är för dyrt med racing.
Visst racing kommer att domineras av Stockholm för det är det man seglar där.
Tyvärr är det allt färre som tävlar men formulan kanske ändrar på detta.
Racing behövs för bredden och freestyle/wave för att locka unga till sporten. -
Jag tror att Varberg och Öland jobbar på att få ut info till mobilen.
När jag var på ett möte i S-Holm var det en kille där som fick vindinfo från Öland via mobilen. Vilket gjorde honom väldigt lycklig som var 40 mil från platsen. Infon bestod av vindriktning, styrka, kylefekt samt klockslag. -
anonym-anvandare
Medlem7 september, 2000 vid 18:35 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Kanon-många i min bekantskapskrets går omkring med infektionskänslor just nu. Kul med regniga sommrar lika dant varje gång.
Vila mer än du är van vid och ”hjälp inte kompisen och flytta trots att du är stark surfare och han är svag.” Självklart skall du gå till doktorn igen.
Vila och sköt om dig mer än du är van vid.OBS Inom vissa yrkesgrupper är det macho att skita i förkylningar med feber osv för man är ju så begåvad och dom klarar sig aldrig utan mig….. bäst och sluta här.
-
anonym-anvandare
Medlem7 september, 2000 vid 18:13 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Lätt lunginflammation är den ”vetenskapligt vedertagna definitionen” på en lunginflammation som är just av den besvärsgrad att en given individ i åldern 27.5 – 28 år orkar att ge sig ut och windsurfa i ca 8-10m/s bland isflak under en hel eftermiddag (diagnosen ställdes först efteråt dagen efter). Tyvärr resulterade detta is-rip i ett livslångt men.
Däremot slant nog fingrarna betänkligt vad gäller ”djupare förkylning.” ”Längre förkylning” ska det vara, en förkylning som också för säkerhets skull även toppades av med en allvarlig hjärnhinneinflammation modell Tick-Borne Encephaliti. Windsurfing kan ha sina sidor fast å andra sidan hann prylarna bli bättre under tiden.
//Syster Diesel -
Jag köpte ett camberfritt ART freeride segel på 8.5 kvm tidigare i vår, och är mkt nöjd. Det flippar runt i gipparna utan hysteriska ryck och bottendraget är det inget fel på. Enda ”felet” är att det är inte lika ”direkt” som ett cambersegel utan är lite lösare i känslan troligtvis för att vinden liksom måste fylla seglet innan det drar. Ett cambersegel har ju mer profil även när det inte är fyllt med vind och svarar därför mer direkt.
-
anonym-anvandare
Medlem7 september, 2000 vid 17:59 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Men vem fan står på stranden och känner sig ”hängig” vid typ:15-20m/s
och grymt feta swell.
Det måste vara bättre att känna sig lite trött men otroligt glad ute på
vattnet istället(skratt terapi).De som är ute och kör vinter halvåret kommer antagligen ändå inte att klara
sig till 75.
Men kroppen fungerar bäst vid någonstans runt 30 grader och stressas
oerhört vid kyla så även om man mår topp så är det nog inte speciellt
nyttigt att vinter surfa i alla fall.Live fast and hard, you´re not gonna make it anyway.
Idioten