anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
På Sture är jag alltid surfare om någon frågar…
-
Hej drMasse!
Försökt att maila men det funkar inte av någon för mig okänd anledning. Är du intresserad kan du kolla med nummerbyrån på Odlander, Sandviken och meddela hemtelefonen innan jag sticker iväg. Ser ut som man får lite segling imorgon redan i övrigt (jag har precis pratat med Niclas, Tungsurf Gävle och det blir tävling av även på nord i Brädviken, funkar och ev slalombana alt lättare kryssbana). -
Här är en direkt länk:
-
i grepen är det glest med bryt vad jag sett, ryktas dock att det skall bryta ute vid fyren norr om gräsö. kryssa styggt med andra ord..
-
Freezone tvistar mkt bra. Med rätt nedhal håller man seglet STORT.
-
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2000 vid 21:47 som svar på: LIVET ÄR FULLT AV PRIORITERINGAR!!!VEM VILL INTE SEGLA I 26° GRADIGT VATTEN OCH SAND MELLANT TÅRNA…SOULSURFING!!!
Det viktigaste är att man har KUL, och får utöva denna otroligt roliga sport
oavsett man är på MAUI eller Riddarfjärden i Stockholm.Det finns ju lika många känslor för windsurfing som det finns windsurfare, oavsett vart och hur man blöter ner sig.
Det roligaste är; att vi alla till slut står där och skriker av glädje bara vi får plana lite, visst är det underbart.
Sen har vi ju alla har drömmar om vart och hur det görs,
oavsett om det är en dag eller fulltid…
That´s ”soul” Bosse!!!Vi ses i vågorna
©alle -
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2000 vid 21:22 som svar på: LIVET ÄR FULLT AV PRIORITERINGAR!!!VEM VILL INTE SEGLA I 26° GRADIGT VATTEN OCH SAND MELLANT TÅRNA…MAUI är pålitligt i MARS-APRIL, dra då.
Vågorna är som störst på vintern men Tradewindsen kickar in stadigast from Mars och blir bara bättre med tiden.
Kolla denna adress!!!http://hawaiiweathertoday.com/mwt/mwt_wxmonth.html
Ha en bra säsong.
Mahalo©alle
-
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2000 vid 21:15 som svar på: LIVET ÄR FULLT AV PRIORITERINGAR!!!VEM VILL INTE SEGLA I 26° GRADIGT VATTEN OCH SAND MELLANT TÅRNA…MAUI-PRISER
Det är ungefär samma priser som hemma på nya prylar, men LÄTT-begagnade prylar är
otroligt billigt…-tänk er Japaner och Amerikaner som kommer över högst 2-veckor
och köper det fetaste man kan få för pengar, men säljer det det i butikerna direkt efter, plus alla proffs som hela tiden uppgraderar sig…
MAUI har garanterat den största omsättningen på nya TOP OF THE LINE prylar du kan tänka dig.CA PRISER:
Lätt-begagnad ( knappt använda!!!);
Vågbrädor i sandwich typ: Hi-tech, Quattro, RRD , Fanatic etc…
i kanonskick ca 600-1000 USD ca 5500;- till 9500;- sv kronor
( Finns billigare )
Segel från året som gått:
EX; Beg.Neil Pryde Zone 4,7 ca 150 usd= ca 1400;- sv kronor!!!OK om du nu har köpt massa grejor här hemma så är det OK att släpa dem till andra sidan jorden, men jag rekomenderar att köpa lätt begagnat.
TIPS::: Prata med ALEX ( från Sverige!!!) på Hi-Tech shoppen så hjälper han er
att testa ut den utrustningen som passar just dig!!! Hi-tech och alla andra surfshopparna hyr även ut den absolut senaste utrustningen till bra priser.MAUI är inte dyrare än att leva här hemma i snöslasket.
Jag förstår dem som jämför med Mallis eller GC, men nu snackar vi en TROPISK ö i Stilla Havet!!! SHORTSSEGLING OCH 4,7:a I SIDVIND i allt från småvågor till stora vågor!!!
Förläng säsongen, det är värt varenda krona…Är det nån som seglat senaste veckan???
ALOHA
-
har seglat fituna sen hedenhös tid och vägen har alltid varit i dåligt skick. Nu sämre än någonsin. Min skräck har aldrig varit att vägen skulle stängas av,
min har alltid varit att bommen skulle låsas när man var där själv.I alla fall, en kille, vi skulle kunna kalla honom väder-kalle för att skydda hans riktiga namn, blev för ett tag sedan stoppad av en herre som tyckte han körde för snabbt på grusvägen. Han fick då berättat för sig att de som ansvarar för vägen tydligen funderar på att på något sätt stoppa allmänheten för att vägen slits för mycket. Han snackade inte då om att sätta upp en bom utan att i princip gräva av vägen tio meter så att ingen kan ta sig förbi utan traktor eller annat lämpligt fordon.
Nåväl, låter väldigt drastiskt men i alla fall så handlade det enligt den här snubben om att inte köra i vattenpölarna, det som händer är att vattnet skvimpar över och tar med sig sediment (det är typ grus, väl?) och därmed fuckar upp vägen.
Det var väl lärorikt. Kör inte i vattenpölarna…HA HA HA! ni kan ju försöka att undvika dem på det marmorgolv som Fitunavägen är.
ja ja, situationen var i alla fall rätt kritisk och kontentan var att det tänkte göra nåt riktigt fel.
-
Du menar att vi som är yngre aldrig är ute och surfar utan bara definerar oss som surfare? fått för sig att det är coolt att vara surfare????…….
-
Vad vill du visa med bilden ??
Vad heter han i svarta brallorna ? -
På söndag skall det vara nord 8-12 då åker du till sillviksbadet INTE Björlanda för det är kasst på nord, fiskebäck är också bra men det är inte på hisingen,skall på råsupakräftskiva på lör så jag kommer inte förrän kl13,45
-
Tror inte medelåldern på konfen speglar medelåldern på vattnet…iaf inte om man kollar åldern på svaren här!!!