anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
INte konstigt att Surf verksamheten inte blomstrar när folk inte kan sälja sina egna stuff!:
-
Hej,
Naturligtvis kommer TS till WC. Guran kommer att vara med, rödkorken flöda osv.
Vi hörs,
Mac, TS
-
Nu har jag i varje fall köpt en Sola torrdräkt. Den verkade överlägsen i kvalite både F2 å Pryde. Hoppas att jag inte kommer att frysa (inte så troligt med 6 mm på magen).
-
Vad jag hört så går Tomas Persons och c/o kontrakt med rätt till namnet Simmer ut och NP har köpt namnet. Vilket vore sorgligt för det är ju inte bra för oss om ytterligare ett märke på sikt försvinner. Visst voodo kan tjata om sina North
men om man kollar så förvinner eller blir uppköpta segel och brädfabrikanterna en och en. Vad är det som hindrar att inte North också blir uppköpta.
Inte bra för prisbilden. -
Bolleskären var en sådär idag du…om det blåser mer blir det brutalt.. Surt när man för åka taxi in =) kapten UDo
-
Hur kör man lokalt vid Sandviken ? Det är väl inte vid badstranden antar jag, för där kan man väl inte köra med bilen ner ? Kan du ge lite detaljer hur man
kör ner till vattnet ? -
Om du vill dansa så kom till Sandviken i Sölvesborg så ska jag bjuda upp dig när det blåser 15 väst till och med sydost.
Vilket annat ställe kan man segla i alla dom riktningarna??Your welcome///En danssugen S-66
-
Ett knep som brukar fungera bra är att två pers sätter sej ner med fötterna emot varandra och tar i var sin del av masten och drar och vrider lite samtidigt som en tredje står mitt e mellan och rycker lite i masten så den kommer i självsvängning.. Men det viktigaste sen är att göra rent masten ordentligt för att slippa att den fastnar i fortsättningen. För att bli av med problemen i min senaste mast så tog jag bort alla pluggar i den nedre mastbiten så att vattnet rann ut ur skarven. Det fungerade bra för efter det så fastnade den inte mer.
-
Men inte lika feta vågor som på Fuerte..
-
Helt rätt.
Spana prylarna i videon R.I.P med Robby N. jag har betydligt ballare 99- och 00- prylar men lika förbannat seglar jag inte lika bra eller tom bätttre.
Märkligt. -
Beträffande färja så kostar den för en bussw 3500 + avgifter för hytten du bor i. Denna färja tar två dygn…
Vinden är så vitt jag vet mycket säkrare på Gran Canaria under vinterhalvåret. -
Jävligt skumt är det….det är inte alltid man får hälften ens, det är för jävligt
-
Mest pengar, bäst i test..så är det!
-
Grov sjö??? hmm, brytande vågor skulle jag kalla det, men nästan alltid onshore…bolleskären utanför Kärrsvik (viken brevid hummerviken som vi seglar) bjuder på bra vågor på bra brytande vågor vid SE-S NW-NE ( vid Wseglar man inne i viken)….dock inte så bra ställe sett från säkerhetssynpunkt, segla där idag vi SE, det sluta blåsa och då har man ett helvete att ta sig in igen…jag tog lift med en fiskebåt efter att ha simmat en bra bit, det är typ 2-3km rakt västerut från öckerö…nästa danmark-norge
-
Det säger jag inte för har du köpt en likadan (vilket jag faktiskt betvivlar) så blir ju du besviken.
Men jag tänker snarast återkomma här efter den första höst-kulingen med mer strukturerad info. Testerna säger som vanligt inte hela sanningen och brädan är helt enkelt en fullträff för förutom kanon i chop är den också bra på snäva carves till skillnad från några av de övriga.
Och faktiskt, det är när man är underdog som det verkligt roliga börjar.
Typ: Watch this.