anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hummerviken på öckerö (grov sjö) men från V,frölunda till a-viken är det 8,1mil ÅK TILL VARBERG!
-
Ursäkta, vilken bräda är det?
-
Kan gå att vrida loss den med två oljfiltertänger. Dom med band alltså.
Har inte provat det själv men har hört att det kan funka. -
Jag har haft fyra NP Master race carbon som fastnat. (En sitter fortfarande ihop för det var sand i skarven.)
Om inget annat lyckats försök med det här. MEN VAR FÖRSIKTIG MED SKRUVMEJSELN om du behöver använda den.
1) Lägg masten ute på kvällen så den får så låg temp som möjligt.
2) Ta in masten och häll kallt vatten över skarven.
3) Bort med all vatten. Ta en hårtork (inte i badrummet av flera skäl) och värm den yttre/övre flänsen runt om. Tanken är ju att den ska expandera men inte tappen inuti.
4) Efter ett tag, ta tag i masten med en hand precis i skarven. Skaka hela masten upp och ned KRAFTIGT några decimeter så den kommer i självsvängning. Försök vrid och dra isär SAMTIDIGT (nån till behövs ibland). Spana in om skarven ökar tex 1/2 – 1 mm då är du på rätt väg och då är det bara att fortsätta. OBS Det här har aldrig lyckats för mig.
Alltså:
ABSOLUT SISTA UTVÄGEN5) Slå/tryck in en lämplig skruvmejsel LITE GRAND i skarven (ej stjärnvarianten) VAR GRYMT FÖRSIKTIG SÅ DU INTE KNÄCKER MASTEN, själva skarven fixar du till sen med sandpapper. TANKEN ÄR ATT DU SKA VRIDA ISÄR SKARVEN.
6) Värm igen runt om, skaka masten häftigt upp och ned SÅ DEN SJÄLVSVÄNGER samtidigt som du vrider runt skruvmejseln GRYMT.
Kanske måste du slå in skruvmejseln på olika ställen. MEN KOLLA OM MASTEN ÅKT ISÄR 1/2 – 1 mm hela tiden då är du på rätt väg.Så har jag fått isär tre NP master som jag sen använt i tre år i grym vind utan att dom knäckts.
Jag brukar alltid dra några varv med sandpapper på skarven för två helt nya master har fastnat. Har kineserna eller vilka det är inga skjutmått??Lycka till men var försiktig med skruvmejseln. Det brukar bli rätt hysteriskt så akta dig själv med.
-
Pro-limit är det enda rätta…
-
Skicka adressen så skall du få lite material, vi har varit där i två somrar i rad nu.
Det kommer även på VVK:s hemsida den dag jag får tid att strukturera det lite mer och scanna in ett par bilder (något som inte är gjort med det som du kommer att få).Staffan
-
anonym-anvandare
Medlem26 augusti, 2000 vid 22:34 som svar på: Sveriges första vindsurfingauktion på internet!Kul med surfauktion på nätet!
Kan ni inte starta med löpande uppdatering?
Det vore kul att se om/när priset stiger ju närmare man kommer sista bud tiden.
Det räcker egentligen med löpande sista dagen.
Då lär ni få ett högre pris för prylarna om ni spelar budgivarna mot varandra.
Men det kanske inte är det som är intressant?S..
-
Janne kan säkert hävda att sömmar och dylikt kan vara lika bra, men inte gummit och passformen.
Känn på gummit nästa gång, känn elasticiteten, eller bristen på det.
Känn på en Pryde dräkt (eller de flesta andra märken som finns).
Skillnad?
Skulle tro det.
Gissa vilket som är bäst.
Rätt.Det finns ju även andra dräkter som har lika bra gummi som Pryde. Om det är märket du inte gillar.
Känn och prova dig fram.
Köp inte något förhastat när det gäller en så viktig del som din komfort på vattnet, dessutom är det en del pengar vi talar om.S..
-
anonym-anvandare
Medlem26 augusti, 2000 vid 22:03 som svar på: Nån som vet nått om Simmer Wave Comp-99det är inte särskilt bra
-
Vi är starkare i armarna än du är, lille Voodoo.
Vad skall man då med ett super litet segel till?
Tacka vet jag 5.8 – det är livet det. Mumma…
Alla nya trix är skapade för att göras med 5.8, läs tyska surf.
Där rekomenderas 5.8 till alla luriga trick….
Jag undrar varför….
Kan det vara så att de vill locka alla att tro att de kan göra dessa fantastiska konster, men naturligtvis kräver det nya fina segel och brädor.
Det skulle ju inte vara så fint om de skrev att alla trix skulle göras med 3.7 eftersom det ALDRIG blåser det i tyskland.
Nu är jag ute och seglar (inte på vattnet) när jag skriver massa gojja om tyskarnas konsumtionsvanor.
Men kolla vad klockan är och vilken dag det är…
Jag sitter framför datorn när jag skulle ha mycket roligare framför baren eller DJ:n på lokalen mitt i staden.
Dessutom sitter jag fast hos mina föräldrar i orten före förorten och inte i min supercentrala lya – så skyll inte på mig (eller gör det) om detta är totalt ointressant att läsa.
Förresten så blåste det i torsdags – och jag var tvungen att jobba och sitta uppkopplad och kolla på alla surfare i Varberg.
Det är ju skandal!
Starta en kampanj på konfen – stäng VVK sidan när det blåser mer än 10m/s.
Det är inte bra för nationalekonomin.
Jag har dessutom hört att det är WAP på gång på vädersidan – jaha, där rök det extra tusenlappar i inköp av ny telefon och fetare telefonräkningar.
Tack VVK.
Tack för att jag inte kommer att ha råd att åka på fler surfresor.
Tack för att jag inte kommer ha pengar kvar till prylar.
Tack för att jag alltid kommer att veta hur mycket det blåser i viken – var jag än är i världen.
Tack Nokia för min fina 7110.
Tack Voodoo för att du svarar på detta.
Tack för att du säger till mig att hålla käft.
Tack för att du läst till slutet.Adjö.
S..
-
tjata inte sådant om hur kite rockar. Har köpt en lite kite på 2 kvm för att lära mig styra saken. Nu är saken den att jag väntar på en axeloperation, axelhel#%# hoppar ur led hela tiden. Den hoppa t o m ur när jag lekte med 2 m kiten, i o f s var man lite lätt berusad =) Har ni förresten kollat in
http://www.egroups.com/group/kitesurf dem har typ 1600 inlägg per månad och det är bara om kite. -
Man kör halvvind hur lätt som helst bara man har drag.
När man kört ca 10ggr så kan man kryssa lite också, OCH
man kan redan då hoppa ca 5-10 meter högt bara vinden är
FETE FET!! KITEBOARDING ROCKAR SKITEN UR ALLT AB!!!!!!!
(vattenstart är lätt med en wipika/naish) -
njaee, kanske bara kiten fast då är det nog en gammal en.
Just nu är det enorm tryck på kiteboard utrustning och en komp
med bräda ligger på ca 12-13000 nypris och då får man bara en
billig bic bräda. Fast den lilla 6.7 är helt okej att ha det första
året. -
jag har aldrig kitesurfat men funderar allvarligt att på att köpa en utrustning men har lite frågor, hur mycket höjd kan man ta? hur funkar det med vattenstarten ?
/ john -
konstigt att de inte säljer nåt nästan utomlands…race-seglen är ju en katastrof rent utsagt, wave och freestyle seglen är helt ok, men inte de bästa som finns att uppbringa kanske