Forumsvar skapade

Sida 3486 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2000 vid 09:29 som svar på: Var hittar man begagnat??

http://www.pasport.nu det finns en del beg på deras outlet.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2000 vid 08:52 som svar på: Kan man sova i bilen i Klitmoller?

Det är fortfarande inte så populärt att sova i bilen i Klitmöller och reglerna har inte ändrats vad jag vet. Kostnaden för camping en-två nätter är rätt försumbar jämfört med alla andra omkostnader.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2000 vid 07:27 som svar på: GPS:tester forts.

undskyld mit dårlige svenske.
    Men hvor meget koster sådan en gps…
    Jeg har kigget lidt på den der eTrex men jeg vet inte var jeg køber den. Och hur mycket kostar den.

Andrei

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2000 vid 06:27 som svar på: ta höjd??

Tack för tipset om rakt bakre ben och lätt böjt främre, testade detta i förrgår med 8.1 segel och en Vivace 290 med 40 cm fena. Det gick klart bättre att ta höjd på det viset!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 22:23 som svar på: Var hittar man begagnat??

Kolla på ”Forum Index”, tryck sedan säljes….den störst och mest besökta säljes sidan i Sverige!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 21:29 som svar på: Billiga f2?

Vi har köpt fem brädor där under två år och 9st NP NR segel och inget har vare sig varit dåligt eller lagat. Men man skall komma när dom byter prylar kring årsskiftet. Vid sommaren är det inget kvar.
    Jag är av princip emot att folk handlar på detta vis för då slår vi undan fötterna för dom få surfhandlare som finns kvar i detta land.
    Men då vi seglar där hela vintehalvåret så förlåter det allt tycker jag.
    Sen säljer man det för ungefär det samma som man gett så har man seglat gratis.
    En annan sak som man skall vara uppmärksam på är att det är inga Thommen brädor som finns där utan, det är en billigare variant med Thommenlogga.
    En Thommenbräda överlever en en dag där när Helmut hyrt den.
    Har själv jobbat där några månader så jag vet, ofta ser du det på skarven eller dvs Thommen har ingen skarv. Utan det viktiga är att visa märket och modellen.
    Seglen byts ut ungefär 2ggr om året. Köp inte efter sommaren då är dom sönderblästrade av sanden(det blåser järnet på sommaren)
    Glöm att köpa uppe på flagbeach dom har inget utav värde.
    det jobbade en annan svensk där i Vintras Johan från Varberg.
    Men att köpa för att ta hem och tjäna pengar. Bra för sedan får vi alla göra så
    när vi behöver en fena eller tamp.
    Och det är bara på Fuerte det är billigt åk till Gran C så är det samma prisnivå som här hemma. Och det som är billigt i Tyskland är Gunsegel. Np segel ligger på samma prisnivå.
    Felet i Sverige är att en impotör tyvärr har det mesta.
    Så om vi handlar hemma och av dom små så får vi nog ner priserna.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 20:07 som svar på: Billiga f2?

Har en kompis som har köpt 2 brädor där och de är hur fina som helst
    Man får ju kolla öer brädan , rätt många är mjuka under hälarna , men dem köper man ju inte
    En annan svensk köpte en thommen 285 när i var där, inte en skråma och 3000:-!!!
    detta var -96

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 19:39 som svar på: Hamburgö

Ön ifråga är antagligen Måkholmen. Kalashöga, ofta brytande vågor. MEN! Se upp för renbrytande grynna
    ca 100 m nord om öns nordspets. Ännu högre bryt ca 400 m ”rakt ut” utanför ön; vid Brudbådan (tror jag den heter).

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 16:30 som svar på: ta höjd??

Tack för alla underbara och lika många olika inlägg… får se vad som passar bäst för min BIC veloce 278 99:a

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 15:11 som svar på: Fotstroppar..

Ja, just det!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 15:00 som svar på: Sy egen kite?

Jag går i samma tankar efter att ha varit i Belgien där en Kite verkar vara var mans egendom.
    Snacka med lite folk där som sytt egna, det verka som om dom tagit polarns och kopierat och sytt ihop nåt.
    Resultatet verkar ha blivit bra iallafall.
    JAg lyckas inte hitta nåt på nätet så det blir väl att försöka hitta nån som är villig att låna ut sin kite för kopiering.
    Det lär va enda sättet om du inte är en guru i aerodynamik och älskar syslöjd så du orkar testa dig fram

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 12:15 som svar på: USA

Marin County dvs utanför SF och neråt mot LA hade 1998 28 hajincidenter, dock ingen dödlig för första gången på många år. Det är det område med mest attacker efter Sydafrika om man får tro statistiken. Men som Petter rockar så gäller det SÅKLART vanliga surfare….
    dumdumdumdumdum….
    😉

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 11:12 som svar på: Fotstroppar..

Snabbast och säkrast,,,hmmm, kanske inte…enligt Nicke S-24 så sätter han alltid i bakfoten först för att inte riskera ett fall i slalom….

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 10:53 som svar på: USA

Chansen att bli hajattakerad på en vindsurfingbräda är ju i princip obefintlig även om jag har hört om en kille som fick ett bett i brädan. Mycket snack…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 10:50 som svar på: Fotstroppar..

Hur mycket fart ska man ha för att kunna sätta i fötterna? Jag menar har man för mycket fart vågar man ju knappt röra på lilltån…

Sida 3486 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA