Forumsvar skapade

Sida 3520 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 07:19 som svar på: gävle surf idag

Var inne på öwcs sida bildarkivet och kollade.
    Använder du segel som överkast din hädare!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 21:47 som svar på: Nya grejor…hmmm

Jag är grymt nöjd med mina brädor och segel som har något år på nacken. Det som gör mig upphetsad är schyssta förhållanden (vindmässigt, det som gör mig upphetsad i ett schysst förhållande går egentligen inte att mäta i Beaufort).
    Däremot är det trist när man måste köpa grejor för att hålla ingen-vindångesten borta. Kan bli dyrt. Må vinden var med dig!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 21:02 som svar på: Skor?

Hur mycket surfar du om du har haft ett par Okespor i två år, två gånger om året eller????? Jag surfar riktigt mycket, varje gång det blåser över 3m/s och jag kan säga att jag är jävligt trött på att köpa skit-skor, kan ingen göra riktiga skor??? Va?? Men jag kan ju förstå at de säljer bra om de inte håller…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 17:38 som svar på: 5.0-6.0 är det för mycket…

Jag har 5.1 och sedan 6.3 och det är helt OK. Förutsätter dock att seglen är någorlunda moderna dvs sista årens är bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 17:35 som svar på: vind i dalarna

Förra våren var lika, jag var ute 15 gånger maj-juni med planingsvind trots heltidsarbete. I år har varit perfekt, det blåser på helgdagarna och är lite vind dessemellan. Vi var ute 10 st i Brädviken, Gävle igår och seglade byigt men kul kring 6.0. Idag em och kväll har det blåst för 5.0 sydväst med 17 grader i Storsjön och 23 i luften. Helt OK. Dock – förra året var det inte mycket till vind juli-augusti-september (det var det inte i Varberg heller). Hoppas att det blåser lite mer i år resten av sommaren. Hur många är det som seglar i Falutrakten?
    surfhälsningar Christer O Sandviken, Gästrikland

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 13:00 som svar på: har HALO bytt adress?

Nää!!! pröva med http://theyr.halo.is/
    Häls F.Boman

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 11:06 som svar på: Camber vs Camberfritt

Tack för inläggen! Alltid bra att spegla spörsmål från olika vinklar.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 09:26 som svar på: 5.0-6.0 är det för mycket…

absolut inte

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2000 vid 11:08 som svar på: Bästa sidorna

Jag tycker: Konferensen och helt nya http://www.evision.nu/tarifa är bäst.
    Dom är levande det är absolut viktigast och dom har bra grafik.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2000 vid 06:21 som svar på: Camber vs Camberfritt

sheartipen gor sa att du far en lagre tyngd punkt= lattare att manovrera inte topp tung. valdigt latt riggat!!!
    en annan fordel ar att nar vinden okar drastiskt sa ”spiller” den av overflodig vind tryck i seglet= mindre over riggad, slipper rigga om hela tiden.
    Neil pryde’s sheartip ar bra for 2000, de forsta aren sas det att dat fanns problem med den. Fordel med icke camber ar att om man ligger i vattnet for lange sa fylls mast fickan med ett ton vatten= svar vattenstart/ upp hal. Har sjalv Supersonic 6.7 2000 (no cam), den ar underbar, har nu aven kopt MPR 6.0 och NR 5.0 bada 2000 ars modell men med blockhead, tycker att sheartip/ blockhead kanns super skona och har battre vind register.
    ursakta min text men ar i utlandet….MVH…./N

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 23:16 som svar på: Skor?

Mina har hållt hittils.. 6 surf…. och do är ju grymt sköna… så vad snacakr ni om.. jag ahr ahft okespor innan. höll i 2 år.. (håller ännu).. men greppet är inegn vidare då..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 22:58 som svar på: Camber vs Camberfritt

”shear tip”???

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 19:58 som svar på: Camber vs Camberfritt

Håller helt med Linsurfer.
    Jag kan bara jämföra med Supersonic 0-cam, Diablo 0-cam, och GTX 2-cam och Diablon har en tex grym topp precis som testerna sagt och Supersonic-en grym manöverkänsla.
    Det märkliga är att GTX:n är klart lättriggad.
    Eftersom det är segel av olika storlekar för mig så är det svårt att jämföra men det finns en sak som fick mig att välja GTX före GTR och där varken Diablon eller Supersonicen får särskilt bra testvärden: Low-end-power. Så är man ute efter ren dragracing så misstänker jag att GTX är ett snäpp vassare än de två andra (i motsvarande storlek). Sen undrar jag hur stabil i hård vind en Supersonic +9 är egentligen..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 17:48 som svar på: Camber vs Camberfritt

Alla utom Neil Pryde har övergett ”Shear Tip” i år så trenden går mot vanliga segel igen, så den uppfinningen gav nog inte så mycket extra som de trodde!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 15:13 som svar på: Tiga 260

Jag har seglat jävligt mycket på 260:n, den tar ända upp till 6.9 även om det inte blir optimalt, många av mina kompisar kör på den nu och seglar mycket 6.0-6.6 på den och det funkar bra om man inte väger alltför mycket (+85kg(?))….

Sida 3520 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA