Forumsvar skapade

Sida 3527 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2000 vid 17:41 som svar på: hönö idag

Rappe är av en annan klass, han är faktiskt trea i världen, har koll på materialet, vem har det i Sverige(?), ingen tror jag…..Dessutom körde han proto som ingen annan i toppskiktet gjorde, men han är ”THE MACHINE”, det är bara så…Sååå mycket bättre än alla andra!!!

Men vi måste tacka Rappe för berömmet vi fick på Hönö, han sa att vi lätt skulle kunna anordna VM här, det är tom högre klass än flera Vm innan….TACK

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2000 vid 14:44 som svar på: Hemsida
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2000 vid 15:43 som svar på: Segel till Fanatic Bee 289

Med 70 kg och för ditt övre vindregister: NP, Supersonic 6.7 eller nåt liknande.
    Seglet saknar en del bottendrag men är ruskigt lättmanvöreratt och har en riktigt bra topp. I princip kommit först i samtliga tester. Det verkligt smarta med detta segel är att 99:an är minst lika bra som 2000 eller kanske tom bättre.
    Vill du ha max ut av seglet läs trimmningstipsen som medföljer noga speciellt om du får manövreringsproblem i ditt övre vindregister.

Ett annat tips är att lägga pengar på en verkligt bra rigg, speciellt när man är i början är lätta riggar ett plus.

Ett annat tips är NR MPR större storlekar. Detta lättmanövrerade segel har också ett rätt bra bottendrag och även här fungerar tidigare årsmodeller riktigt bra.

Ett tredje tips är att köpa ett större segel än du tror att du kan klara. (Efter att ha sett en 15 årig nybörjartjej (ca 60kg) dra rigg med ett +9 och dra i väg i halvplaning i nästan ingen vind alls så inser man att utvecklingen har gått framåt de sista åren). Med ett stort lättmanövrerat segel får du ruskigt mycket surfing med din klart klyftigt köpta bräda. Men först TESTA, TESTA om du kan.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2000 vid 10:54 som svar på: Alla surfare

Helt klart så kan den nya svenska surftidningen inte bara innehålla reportage
    om GPS-race och den splitter nya tävlingsgrenen: Wave-Speed (seriöst faktiskt),
    nä Syster Diesels fråga pyskologen-spalt är givetivs ett måste med tanke på vad
    som händer med dom som börjar w-surfa (jag behöver bara gå till mig själv.)

Så när årets ”runner-up” för Nobel-priset i litteratur skrev detta historiska inlägg
    på konf. så kunde jag inte bara låta bli.
    Övning ger färdighet.
    Mvh // Bosse // Syster Diesel

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2000 vid 09:22 som svar på: AHD eller Vision eller?

Är riktigt nöjd med min Techno 283, planar tidigt och lättsvängd. 273’an är säkert schysst den också.
    /FD

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2000 vid 08:50 som svar på: AHD eller Vision eller?

Varför inte en Starboard Carve 140!?
    http://www.star-board.com
    http://surf.to/surfman
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2000 vid 06:36 som svar på: Rigg till veloce??!!

Var får man tag på en sådan jättefena till en trimbox? Håller boxen?
    Till 5,5 måste den väl ändå vara för stor. Kanske därför brädan blir svårkontrollerad. Har du provat med mindre fena?

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 21:35 som svar på: Rigg till veloce??!!

Jag brukar segla min veloce 298 med 6.9 och 8.3m2 det tycker jag den funkar bäst
    med och en slalom fena på 48cm.
    Blåser det mycket typ 5.5m2 då blir den för livlig och svår kontrollerad.
    Jag är ändå ganska tung (96kg).

ROBERTO, LOMMA

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 19:19 som svar på: Alla surfare

Bengt-Urbo
    En förutsättning för permissionen över denna helg var att du tog dina Noskaten-plex, det vet du. Vad det inte det vi kom överens om?

Du inställer dig på Östra Paviljongen kl 04.30 i morgon. Som du förstår så kan du glömma din bevakade permission på din favorit-strand över midsommar efter detta barnsliga tilltag. Och Surf-uppvisningen i näckrosdammen för Syster Majken från Socialstyrelsen den 2 juli kan inte komma på tal efter detta. Det förstår du nog.

Vi få börja om med terapisamtalen på måndag som vanligt. Och jag som tyckte vi hade kommit så långt i våra diskussioner om tång och sjögräsfenor. Du ska inte heller vara så säker på att Dr Blycher låter dig bläddra i dina gamla årgångar av Surf på rastgården efter det här tilltaget.

Bengt-Urbo jag är både bestört och sårad.
    Hälsningar
    Syster Diesel

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 19:10 som svar på: Tävling-fråga!!

En mindre konkurrent! Men det verkar inte bli så mycket vind enligt dansken som brukar vara tillförlitligast här på Hönö, det verkar bli vridande vindar, fredag W 8ms, Lördag E 8ms, Söndag SE 7ms…..vi får la seeeee!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 18:44 som svar på: Grönhögen Torsdag ??

Till Höger när du kört över bron. Det finns bara en väg en till norr och en till söder. Sen ner på ghögens camping.
    Men på sydost seglar ni i nedre Ålebäck svinbra ställe med styrbordshopp på denna riktning.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 18:31 som svar på: är det många som skall till hönö??

Ingen aning, förhoppningsvis en del…

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 17:54 som svar på: Surf nu i långhelgen, härligt!

Kollade precis båtwebben, det ser inte lika bra ut längre…5-9 torsdag i norra skärgården är väl ok men inte lika bra som 10-14!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 16:20 som svar på: Får man..

Men du akta dig för rekylen som kommer när rullskenan glider i läge med spänd fjäder. Värmeutvecklingen är upp till 148 grader så håll i dig!

//Besiktningskungen

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 13:39 som svar på: Får man..

Visst det går hur bra som helst, kolla att du har spännt lattorna ordentligt bara så inte kardan-förgasar-snöret går av.

Sida 3527 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA