Forumsvar skapade

Sida 3528 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 13:38 som svar på: är det många som skall till hönö??

hur många av dom är amatörer??

• Men vilka sveskar? Hoppas även att Stone och grabbarna laddade järnet,det säger iallafall PWA…

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 08:51 som svar på: Camping stuga klittmöller?

Ring Nordsö camping i klittmöller på +45 97975071. De ligger mitt i byn och har de små stugor du efterfrågar. Fräsch gemensamhetsanläggning.
    //L

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 07:30 som svar på: Alla surfare

Vaddå kan inte du skita samtidigt som du hoppar ?????
    Det kan jag iallafall……..=)

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2000 vid 06:30 som svar på: Nybörjar bräda? hjälp mig..

Tycker definitivf du skall satsa på något större. Oavsett hur duktig du nu blivit på en vecka så kan du omöjligt ha speciellt många timmar på vattnet, och det är tid på vattnet du behöver till och börja med. En bräda på ca 100 l är INTE kul att guppa omkring på utan planing. Börjar vi närma oss 125-130 l så går det utan att vara för plågsamt. Kom ihåg, du skall ut och segla omkring så mycket som möjligt. Skit i om det inte är planingsvindar. Du lär dig alltid något. Har själv seglat både Fanatic Shark och BIC Astro Rock och skulle nästan för första sommarens segling rekommendera Astron. Skall man lära sig gippar känna på fotstyrning mm är nog Astron klart lättare. Visst Sharken är kula att segla, snabb, stabil, känns ganska ”ostampig” för sin längd MEN den vill mest rakt fram!

LYCKA TILL
    /Åke Kato

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 20:20 som svar på: Windsurfing no.1

Bäst utan tvekan är Björn ”the Terminator” Dunkerbeck, men coolast är Jason Polakow

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 19:43 som svar på: Överriggad?

Ditt problem ligger i att seglet inte är tillräkligt formstabilt. Om buken flyttar sig ändras också den integrerade tryckkraftens riktning och läge. Det som händer är helt enkelt att om den flyttar sig i varje vindby tappar du till slut kontrollen.
    Detta är inte samma sak som när ett flygplan stallar. Med stall mener man att strömningen på ovansidan vingen löser av, dvs strömningen ”orkar” inte följa vingens kontur. I mellan vingen och den avlösta strömningen är fluiden kraftigt turbulent, en virvel helt enkelt. Detta leder till ett högre tryck på ovansidan vilket leder till lägre lyftkraft.
    Du kan känna detta om du lovart förmycket med brädan => fenan släpper.
    eller om du överskotar i lätt vind eller efter en gipp.
    Det där om att vinden skulle krypa runt seglet och tryck på från fel sida har han nog fått från en sagobok. Därimot kan du få en avlösnings virvel på läsidans bakkant om seglet stänger förmycket och därmed högre tryck där, men jag tror inte det är problemet utan helt enkelt att buken flyttar sig.

/Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 19:22 som svar på: Windsurfing no.1

Coolaste surfaren. Rush Randle

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 18:43 som svar på: Windsurfing no.1

Björn Dunkerbeck såklart

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 18:07 som svar på: Laga bräda

Lämmna in brädan dummer….det blir ABSOLUTE dåligt om du meckar själv dolar´n

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 15:08 som svar på: Öland till helgen

Njae, det blir nog Haga. Jag är i lära mig gippafasen och min kompis är helt grön så Grönhögen är nog för radikalt för oss. Men hur är stället när det blåser lite mindre?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 11:36 som svar på: Överriggad?

Det där med att vinden ”kryper” sakta runt seglet och börjar trycka på fel sida får du gärna förklara mera. Jag fattar inte riktigt?

/BobDog

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 09:16 som svar på: Öland till helgen

Om det blir som de danska väderspåmännen tror så kommer det att bli mycket bra, Grönhögen?
    /Per

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 09:06 som svar på: Camping stuga klittmöller?

I försäsong och mellansäsong är det riktigt billigt att hyra en stuga och den uthyrning som har mest är http://www.klitmoeller.dk/. De har en katalog med ca 150 hus till uthyrning, som lägst neråt 1200 DK/vecka! Rekommenderas varmt om du ska stanna mer än ett par dagar. I högsäsong är priserna dyrare och mycket är uthyrt till tyskarna (dom kommer i mitten av juli). Säsongsindelning Klitmöller: A: 4/7-15/8 B: 27/6-4/7, 15/8-29/8 C: 1/4-18/4, 6/6-27/6, 29/8-12/9 D: Resten av året
    Har själv hyrt från midsommar och tre veckor framåt ett hus med bastu vilket inte känns helt fel.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2000 vid 08:50 som svar på: Camping stuga klittmöller?

HAR du någon adress telefon eller e-mail till dem.
    Tack på förhand.
    Va gött det är att det brallar!

Sida 3528 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA