Forumsvar skapade

Sida 3533 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 19:47 som svar på: Lågvinds-GPS-test under episka förhållanden.

Det är verkligen kul med GPS jag har kört i flera dagar nu.

Vill du ha farttips så skaffa Peter Harts och David Whites Simmer-Speed video,
    finns att beställa i engelska Windsurf. Där får du massor med tips hur man
    ska lyckas segla > 40 knop. Kanonvideo, min utlånade kom aldrig tillbaka.

Faktum är att GPS:n kanske öppnar upp för helt nya tävlingsformer inom
    Windsurfing och en intressant variant kanske är ett mellanting mellan Race
    (placering (+ klocka), Speed (klocka), Frestyle/Wave (bedömning poäng). Dvs
    under en och samma tävling finns det en rad olika bedömningsgrunder en är max
    hastighet, en annan tid en rena poängbedömningar som i wave.

Det roliga med att lägga in maxhastigheten i en kombinerad tävlingsform är att
    det kan ge upphov till en del ”kamikaze-surf” mao det blir spektakulärt.

Det är faktiskt rätt roligt att tänka i olika banor kring nya tävlingsformer.

Men för dom som tävlar måste GPS vara en verklig hit med tanke på trimmning.
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 19:32 som svar på: Västkust vindsurfare?

Jag surfar i Uddevalla tänkte komma ut till Bovall nu i sommar…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 19:27 som svar på: TORÖ-ännu en historisk dag…

Till alla stockholmare som tror att de seglar på sveriges brutalaste ställe har fel, det är Kärrsvik på Öckerö, västkusten…bara så ni vet!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 17:45 som svar på: idag varberg

Kl är 19.44 en fredagkväll… Sitter på jobbet nu med lite värk i kroppen och stela fingrar.
    Jobba???
    Ja, jag är så illa tvungen. Så går det om man skippar jobbet på förmiddagen för att gå upp kl 6.00 och surfa 3 timmar 4.1 och 2 timmar 4.7 innan man stressar iväg för att komma åter efter lunch.
    Jag känner att det var värt varenda liten nattlig arbetstimma! Jag förtjänade denna dag!

S..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 16:23 som svar på: Nybörjar bräda? hjälp mig..

köp en shark eller liknande 125liters bräda utan centerbord

OBSERVERA den SKA ha nonose dvs astrorock och andra gamlingar går fetbort!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 15:35 som svar på: Vårbyfjärden

Sätrastrandsbadet är kanon vid denna vind. Var där vid 14-tiden och det brallade och skummade för fullt, fick ingen barnvakt så abstinensen är total………Åk vägen mellan skärholmens C och bredängs C. Sväng första vänster och tag av mot sätra strandsbadet. du riggar på gräs 5 m från vattnet. Just nu finns inga badlinor heller varför du kommer ut direkt….nice surf…./Mexi

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 15:12 som svar på: Nybörjar bräda? hjälp mig..

Imponerande 7dagar och gippar!!
    Jag tycker att du ska välja en med ca: 120-140liter. Tar du en 103liters bräda kanske du lär dig bra men du kan inte nyttja de dagarna som har dåligt med vind (vilket är rätt många om du kollar tidigare inslag på konfen). Börjar du köra på en för liten bräda så riskerar du att lära dig massa olater som kan vara jobbiga att få bort senare.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 13:55 som svar på: Våghöjd!

Tack ska ni ha båda två!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 13:09 som svar på: Våghöjd!

Kolla http://www.dmi.dk och klicka på sejlvejr-bölger.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 12:14 som svar på: 16.5 på Roxen!!!!!

Det är säkert: 16.5 kommer snart….

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 12:10 som svar på: Västkust vindsurfare?

Hallå!

Tänkte bara säga att Haby i Kungshamn inte alls var så pjåkigt i onsdag. Det var 2 meters brytande vågor och 4.0-4,5 segling. Kroppen är fortfarande slut. Vi höll på från 9 på morgon till 10 på kvällen. Vilken dag! Den skulle jag ha unnat fler…..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 11:36 som svar på: Problem med fena och segel!!

Har lite dåligt med pengar och behöver desperat en mast(knäckte min i helgen:-( ) Så jag tänkte köpa en billig epoxymast. Hur är böjkurvan på en sån? Är den ok att använda om man har segel från 95-96?

MVH Micke

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 11:16 som svar på: 16.5 på Roxen!!!!!

..föds varje minut. Kan du inte lista ut skillnaden är du inte särskilt insatt i vindsurfingens grunder.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 10:10 som svar på: mastprotector ?

yes

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2000 vid 09:42 som svar på: Vind till King of Öland!!!

Jo, det beror på vinden och styrkan, men det finns viss risk att vi kan komma att flytta tävlingen.
    Om vi flyttar tävlingen så kommer det bli wave!

/owc

Sida 3533 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA