Forumsvar skapade

Sida 129 av 202
  • basse

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 11:34 som svar på: Klitmöller i veckan!

Och här sitter man ….. kan vara rätt bra men verkar lite byigt eller?

Hanstholm

• basse

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 11:28 som svar på: Jointen har pajjat…

Kolla in under Köp&Sälj som du hittar strax under de övre reklambilderna här på sidan. Jag tror du skulle få mycket mera ut av en nyare utrustning och dessutom utvecklas snabbare.
    Lycka till !

• basse

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 06:59 som svar på: jericoacoara!

Boka prylar i förväg om ni skall hyra på det stora stället som jag glömt vad det heter (http://www.clubedosventos.com kanske). De har tydligen en benägenhet att överboka och sedan får den som kommer först på morgonen prylarna. Annars finns det ett ställe på högersidan, in genom dörren och rakt genom hotellet, om man går upp från stranden på stora vägen. Han hade lite sämre och billigare prylar samt nyare och dyrare, vilket du vill.

Öronproppar kanske är svårt att hitta där så ta med det. Det blåser som saten fram till 0400 och gatufestern gå runt från plats till plats och hamnar kanske utanför ditt fönster.

Handskar kan vara en fördel då det är väldigt mycket sand och salt och värme i vattnet vilket gör dina annars av surf så valkiga händer mjukare än barnrumpor. Det är intressant hur många lager hud man har faktiskt.

Vi bodde billigt på ett ställe med utsikt över solnedgången. Glöm inte pruta. Åk med busstraktorn till sista stoppet vid casa do turismo. Detta stället ligger 70 meter längre bort från på höger sida och har en väldigt blå vägg om jag inte kommer håg fel. Ni kommer bli uppraggade av insparkare när ni kommer men hoppa inte på första bästa. Gå runt och kolla en timme först och se var ni vill bo.

Brasilien består av riktigt mycket fattigt folk som inte bryr sig så mycket förutom att få mat för dagen så håll i grejjorna och ta med så lite saker som möjligt hela tiden. När vi väl blivit av med kamera, md, och lite annat bra att ha var det faktiskt riktigt skönt att inte ha det längre, bara kläder i i den lilla 30liters ryggan är det bästa. Det sämsta var att vi inte fick med andra bilder än ett par vykort från en månad i brasland.
    Tips på detta kan vara att inte ta med sina 2000kr guccibrillor utan handla ett par för 15 spänn där, det finns överallt. Ta en gammal analog klocka eller ingen alls, de gillar klockor. Ha ett ben genom en rem på bagaget hela tiden när ni sitter och väntar på buss på stationen. De är vildigt duktiga på att få din uppmärksamhet på något annat och sedan är väskan borta som du hade vid benet.

Ha en underbar resa!!

• basse

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 06:28 som svar på: Panasonic DMC FZ20???

Skall snart lägga ut lite fler bilder från semestern så ni får lite mera kött på benen angående FZ20’n. Jag är iaf helnöjd!!!

• basse

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 06:19 som svar på: Var kör ni idag???????????

Det blev ju inte skitbra men man fick ju segla lite iaf. Kul att testa superfreeket Ila !

• basse

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:34 som svar på: Björlanda ikväll?

Jupp sillvik kan vara det bästa idag. Är bommen öppen???

• basse

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:33 som svar på: Rädda Fiskfabriken!!!!!!!

Sätter de upp skiten får de ta och fixa till vägen ner till Hamborg för oss tycker jag. Jag menar alltså branta till den lite extra så endast vanliga bilar och mindre bussar kommer upp när de väl kört ner…. smile.gif

• basse

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:16 som svar på: Var kör ni idag???????????

Svar till:

Superfreak i Apel Basse! Du vet inte om Emma ska ner o köra me S0 4,7an?? wink.gif wink.gif wink.gif

[/ QUOTE ]
    Har ingen aning faktiskt. Kom precis hem från semestern. Saga kanske kan höra med henne.

• basse

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:02 som svar på: Ezzy SE vs. NP Combat?

Men Goya har ju liksom inte hunnit skaffa sig ett rykte om bra kvalitet ännu så hur det är med den saken vet vi inte.

Hot håller mycket hög kvalle tycker jag.

• basse

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:00 som svar på: Var kör ni idag???????????

Apel lutar det mot….

• basse

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:27 som svar på: Apelviken imorgon 050809??

Svar till:

Tja
    Gottskär på Nord? Blir väll offshore. Kan man inte köra på andra sidan ”Onsala-Udden”?
    Kelso

[/ QUOTE ]

Kolla kartan Kelso. Viken går i S-N riktning!!

• basse

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:14 som svar på: Apelviken imorgon 050809??

..nä det var inte riktigt samma tryck som på Foreca direkt. Vi får väl se.

• basse

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 11:20 som svar på: Bäst när det är nordväst?

Björlanda om det inte blir för mycket N.

• basse

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 11:19 som svar på: Klitmöller i veckan!

Svar till:

Får vi som åker nu åka då också?

[/ QUOTE ]

Jamen självklart. Ju fler svenskar desto färre tyskar som det heter!!

• basse

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 10:57 som svar på: Apelviken imorgon 050809??

Du menar kanske tisdag??
    Vrider det inte till N för tidigt kan nog en morgonsurf fungera bra är det rak N, så är det inte bra.

Jag funderar starkt på att dra ner imorgon tidigt. Kanske redan ikväll och sova där.

Sida 129 av 202
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA