Forumsvar skapade

Sida 152 av 202
  • basse

Medlem
    10 mars, 2005 vid 06:37 som svar på: Superfreak?

Svar till:

btw Basse, ta vägarna förbi Varberg i morrn kväll och kläm på bl.a. ett 2005 SF ”Tintin edition”.

[/ QUOTE ]

Klart vi skall till Stekhet afton ikväll. Det bilr intressant att se på grejjorna och höra vad de säger om dem. Skall även till Maui snart och där är det ganska bra priser på Hot.

• basse

Medlem
    9 mars, 2005 vid 12:52 som svar på: Död konf

På tal om Richter ….

Har Jesper Rönnbäck knaprat Östrogen på heltid den senaste tiden??

• basse

Medlem
    9 mars, 2005 vid 12:39 som svar på: Rolig tråd – Hur ser dte ut på fenfronten?

Du skall nog satsa på en mindre fena än 26 tycker jag. Jag kör endast originalfenan på min JP 111 på 6.9’an eller om det är tveksamt till planing med 6.2’an. Annars kör jag med Tekkno sport Styl-o-matic på 23. Många kör nog med ännu mindre. Tex så är originalfenan till Twister 117 bara 24 cm (om jag inte tar fel).

Till vågisen handlade jag en fen med mera svängegenskaper fast 1 cm större istället för en onshorebetonad fena. Fungerar bra. Synd att det skall vara såpass dyrt med fenor så det är svårt att testa runt lite. Surfbutiken har ju bra priser på ProLimit’s utbud http://www.surfbutiken.nu/tillbehor_fenor_05.shtml

• basse

Medlem
    9 mars, 2005 vid 11:27 som svar på: Rushwind

Jag trodde det var garanti på sömmarna.

• basse

Medlem
    9 mars, 2005 vid 08:02 som svar på: USA butiker?

256 Mb kostar 499 här. Hittade 256 Mb för 250 sek i USA någonstans… ganska stor skillnad. Tycker prisraset på minnen har stagnerat ganska duktigt beroende på vilka minnen man skall ha naturligtvis, memory stick har iaf gjort det.

• basse

Medlem
    8 mars, 2005 vid 12:20 som svar på: Byta dragkjedja på en boardbag

Jag skulle nog gått till en skomakare och frågat vad han tror om saken. Brukar aldrig vara särskilt dyrt hos dem. Måste nog vara en rätt bra maskin för den uppgiften.

• basse

Medlem
    8 mars, 2005 vid 11:52 som svar på: Superfreak?

Hoppas ni visar ett ex på torsdag. Kan ju vara aktuellt i de mindre storlekarna som du nämner och när det blir riktigt najs sideshore kanske.

• basse

Medlem
    8 mars, 2005 vid 06:36 som svar på: Jericoacoara, Brazil???

Sök under resor….

• basse

Medlem
    4 mars, 2005 vid 12:26 som svar på: brädfrakt till Marocko???

Det fungerar bra Toka väger ju som jag så det är inga problem. wink.gif wink.gif

Nästa omgång segel kanske blir ett lite softare.. Vi har, eller jag har, skapat vår linje utifrån tanken att vi skall kunna plocka med oss så det passar båda om vi åker på olika håll en helg. Eftersom jag körde Search innan Toka blev såpass duktig som hon är nu så handlades det vidare på den fronten. Då blev det så att om vi skall dela utrustningen tar jag 4.2-5.0-5.7-6.9 och Toka tar 4.7-5.4-6.2. Ofta gillar jag att köra med lite för stort segel och då kanske ett softare igentligen passar bättre.

Får väl se vad det blir nästa gång. Hot är ju billiga på Maui!! grin.gif

• basse

Medlem
    4 mars, 2005 vid 10:44 som svar på: Ståhöjd i eller utanför bussen?

Hmmm.. låter intressant. Våran V-klasse och Johans VW har iaf ”lucka” bak. Detta kan ju vara en fin grej även på natten om det är varmt.

• basse

Medlem
    4 mars, 2005 vid 09:44 som svar på: brädfrakt till Marocko???

Mycket intressant….

Jag hade ju tänkt att vi skall dela på 4.2-4.7-5.4-5.7 men det kanske är bättre att ta 5.0 istället för 5.4!? Hmmm… Då får jag, när vi kör på olika ställen, 4.7-5.7 och Saga får 4.2-5.0. Eller så kan man ta 5.4 istället för 5.7 och behålla 5.0. Är det större chans att få 5.0 än 5.4 så är det sista ett bättre allternativ.

Vi kan nog inte pressa in 5 segel som du Staffan. Skillnaden är att vi tar 3 brädor på två och ni tar 2 st. Lite mera att spela på där.
    Helt klart kommer vi köra en hel del på samma ställe som tjejerna det är ju alltid kul att köra ett gäng på samma ställe. Fungerar det inte riktigt med storlekarna får man väl bara filma lite och softa och sedan byta rigg. Det löser sig nog. Vill heller inte packa med för mycket om det skulle vara så att man, mot alla odds, skulle vilja handla nått som tar plats och väger lite mer än ett par kalsingar.

Lite nya fenor skall helt klart budgeteras…

• basse

Medlem
    3 mars, 2005 vid 14:20 som svar på: 2006…

Kul…

• basse

Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:22 som svar på: digitalkamera

Jag tycker du skall handla en riktigt najs kamera med en go 400 eller nått sånt de närmsta veckorna Adde… Det komemr ni behöva i höst sedan också.

grin.gif

• basse

Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:21 som svar på: 2006…

På tal om nya HOT grejjor…. när får man se hur Hotsails bommar och master ser ut och höra om dess prestanda Ola??

• basse

Medlem
    2 mars, 2005 vid 11:45 som svar på: Segelstorlek Maui

Räkna med att det tar ca 3 dygn att resa fram och tillbaka. Vi har följande tider:

Dit:
    Göteborg kl 0645 – Kahului kl 1950 samma dag

Hem
    Kahului kl 21 (den 8:e) – Göteborg kl 13 (den 10:e)

Blir ju inte mycket kvar på en vecka då.

Sida 152 av 202
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA