bjornen
Forumsvar skapade
-
Bjornen wrote:Jag bara måste…
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=564954&rss=1399
Jag vet. Det där var inte ens roligt…
Tänkte bara skrämmas lite…Jag har inte vindsurfat i SA men jag var där förra året i november på semester (kapstaden och ”gardenroute”) och jag kan varmt rekomendera SA som resmål. 😉
-
Jag bara måste…
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=564954&rss=1399
Jag vet. Det där var inte ens roligt…
-
Verkar som det skall vrida mot ost och då är väl Fituna inget alternativ. Är det någon som provat skansundet ?
-
Anledningen till att jag monterade stropparna långt ut var för att däcket på brädan välver sig behagligare för foten. Det känns som om fotlederna blir väldigt sträckta när man hänger ut om man har stropparna monterade längre in. (som en ballerina:grin: )men jag kanske får ta det.
-
Tack för tipsen. Jag verkar vara inne på rätt spår. Jag får helt enkelt bara ”nöta på”
-
Kul att du undrar om jag går i främre först, jag kollade FAQ för nybörjare och där står det att man skall gå i bakre först. Jag har allltid kört med främre först men man kanske har lärt sig fel !? Kanske värt att prova med bakre först.
-
Tror någon att det är bra i näsby park eller ska man dra längre ut skälåker, öxnö ?
-
Tack för svaren. Vad är det man bruka säga ”snålheten bedrar…” Jag få nog köpa en komplett rigg, kanske en beggad.
-
Hejsan, 7,0 är det enda segel jag äger idag och jag har en relativt stor bräda (rrd z-ride 150l) Jag har en ganska kort tjej som vill prova lite så att jag tänkte ”slå två flugor…” och köpa ett segel som passar när det blåser lite mer för mig och ok för henne när hon vill prova. Jag är väl lite orolig att skillnaden blir för liten 7,0 till 6,0 men man kanske inte skall ha större steg mellan storlekarna ? Framförallt så köper jag seglet för mig…:blush: sen att tjejen kan använda det är ett plus. Läste på RRD hemsida att dom rekomenderar 6,5-8,5 på den brädan !? Är jag helt ute och cycklar när jag vill skaffa ett mindre segel ?
-
Skulle vilja se en shysst planande gipp med den där !
-
om man nu inte drar till söderarm…
-
Fyy f:n det verkar vara slut med vind idag 😡
-
Jag funderar även på Björkviksbrygga alternativt Näsby park. Hoppa att det håller i sig.
-
Kanske vinden är på g i Sthlm…