Forumsvar skapade

Sida 114 av 427
  • dr-masse

Medlem
    5 februari, 2011 vid 13:43 som svar på: Jeri!

Verkar inte funka att länka direkt till flash… kan du se vilken sajt det ligger på?

• dr-masse

Medlem
    2 februari, 2011 vid 18:13 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??

Ja, nu när man kan tagga och söka så känns det lite onödigt med en massa forum. Så – det har slagits ihop lite, vilket jag oxå tycker är bra. Viktigare att det händer grejor på forumen än att det är överskådligt!

• dr-masse

Medlem
    2 februari, 2011 vid 13:49 som svar på: Råd om segel
    nybörjarsurfaren;645717 wrote:
    Vad för brädvolym är att rekomendera, vill inte byta direkt igen.
    Vill ha en lättseglad bräda.
    Väger endast 65kg.
    Drar rigg utan problem på 125 an.
    Kommer att nöta in vatten start, fixade några starter på midje djupt i höstas.

Några billiga alternativ beg!
    Som person gillar jag fart mer än trix. Ändras säkert när man utvecklas mera!
    Mvh
    Daniel

Volymen på brädan du har är inte fel, snarare bredden. Runt 70-75 cm bred, eftersom du är lite ambitiösare. Spana in vanliga freeridebrädor, det går att åka bra fort på en sådan också. Det tar ett tag innan man kan pressa grejor, även snabba sådana, upp i fart ändå. Bättre att få grunder och teknik på plats. Försök att hitta något från tidiga tvåtusentalet och framåt, för ett par-tre tusen borde en riktigt bra sak kunda inhandlas.

• dr-masse

Medlem
    2 februari, 2011 vid 09:30 som svar på: Rapport Maui
    Ola H.;645754 wrote:
    Bilder? Nej. Och de skulle ändå aldrig kunna förmedla känslan. Det finns tillfällen då sexhundraåttiosex ord säger mer.

Oerhört härlig läsning! Applåder!

Exakt sådär kände jag efter min [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=619694#post619694″]två sista dagar på Guincho i somras[/ame]. Det var som om hela meningen med att lära sig vindsurfa i vågor plötsligt föll på plats. Ingen som såg mig tänkte ”oj, vilken koll han har!” men faktum är att för mig var det precis så det kändes. Får rysningar till och med nu när jag tänker tillbaka på det. En känsla som inga bilder kan förmedla, kanske ord men framförallt mina egna minnen.

Jösses, vad jag vill uppleva den känslan igen!

• dr-masse

Medlem
    2 februari, 2011 vid 08:33 som svar på: 2012 – den traditionella pryltråden

Så jäkla rätt med rostfri insert och fcs-nyckel!!!!

Det är för knöligt med philips 2 skruv, för få gängor och inte alls smidigt att ha med sig. Kan man ”modda” gamla slot-boxar till fcs, tro?

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 20:29 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??

Allt är nog inte klart, Steffo vet som alltid och lär ge svar.

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 19:58 som svar på: Råd om segel

Helt ärligt, byt bräda först. Kommer att göra underverk för inlärningskurvan.

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 19:57 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??

Jepp, det är saker på gång. Ständig fintputsning av männen bakom spakarna! (inte jag, jag skriver och tycker och gör så lite som möjligt…)

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 19:27 som svar på: 2012 – den traditionella pryltråden
    RRD;645693 wrote:
    Kommer tillverkningen av brädorna att ske vid samma produktionsenhet som AB+? Det är bara en fråga…

Vilka andra brädmärken produceras där?

Thommen. Och kanske Mistral numera?

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 14:14 som svar på: Kite and Windsurfing guides nu på iPad/iPhone

Om appen är bra så är ju Europa lätt värt 95:-… grymt mycket bättre än att släpa runt på den där rättså helfeta boken, som iofs är riktigt härlig att bläddra igenom och drömma sig bort i… 😀

• dr-masse

Medlem
    1 februari, 2011 vid 08:14 som svar på: Gotland 2011? Vart hänger folk?

Spana in surfsafari:

http://www.surfsafarigotland.com/

Allt du behöver veta, grymt bra locals (och några halvsådana) på Gotland.

• dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 19:15 som svar på: behöver inspiration till eget isbräda bygge…

Det lär väl även vara så att isen, med otroligt mycket lägre friktion än vatten, gör att det krävs betydligt mindre driv och buk i seglet. Även det talar för rakare mast, mindre nedhal och allmänt plant segel…. teori, teori… 😀

• dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 17:53 som svar på: 2012 – den traditionella pryltråden

Mums! 😀

• dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 16:14 som svar på: kolla bloggen, it is awsome!!

surfslusken kommer att stalka bloggen stenhårt.

Oavsett det – friskt med nytt!

• dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 12:41 som svar på: Bildrapport fr Kapstaden, Sydafrika

Oh, väldigt fina bilder! Den första är en riktig pärla måste jag säga!

[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=56938&stc=1&thumb=1&d=1296476981[/IMG]

Sida 114 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA