dr-masse
Forumsvar skapade
-
dr-masse
Medlem2 februari, 2011 vid 18:13 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??Ja, nu när man kan tagga och söka så känns det lite onödigt med en massa forum. Så – det har slagits ihop lite, vilket jag oxå tycker är bra. Viktigare att det händer grejor på forumen än att det är överskådligt!
-
nybörjarsurfaren;645717 wrote:Vad för brädvolym är att rekomendera, vill inte byta direkt igen.
Vill ha en lättseglad bräda.
Väger endast 65kg.
Drar rigg utan problem på 125 an.
Kommer att nöta in vatten start, fixade några starter på midje djupt i höstas.Några billiga alternativ beg!
Som person gillar jag fart mer än trix. Ändras säkert när man utvecklas mera!
Mvh
DanielVolymen på brädan du har är inte fel, snarare bredden. Runt 70-75 cm bred, eftersom du är lite ambitiösare. Spana in vanliga freeridebrädor, det går att åka bra fort på en sådan också. Det tar ett tag innan man kan pressa grejor, även snabba sådana, upp i fart ändå. Bättre att få grunder och teknik på plats. Försök att hitta något från tidiga tvåtusentalet och framåt, för ett par-tre tusen borde en riktigt bra sak kunda inhandlas.
-
Ola H.;645754 wrote:Bilder? Nej. Och de skulle ändå aldrig kunna förmedla känslan. Det finns tillfällen då sexhundraåttiosex ord säger mer.
Oerhört härlig läsning! Applåder!
Exakt sådär kände jag efter min [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=619694#post619694″]två sista dagar på Guincho i somras[/ame]. Det var som om hela meningen med att lära sig vindsurfa i vågor plötsligt föll på plats. Ingen som såg mig tänkte ”oj, vilken koll han har!” men faktum är att för mig var det precis så det kändes. Får rysningar till och med nu när jag tänker tillbaka på det. En känsla som inga bilder kan förmedla, kanske ord men framförallt mina egna minnen.
Jösses, vad jag vill uppleva den känslan igen!
-
Så jäkla rätt med rostfri insert och fcs-nyckel!!!!
Det är för knöligt med philips 2 skruv, för få gängor och inte alls smidigt att ha med sig. Kan man ”modda” gamla slot-boxar till fcs, tro? -
dr-masse
Medlem1 februari, 2011 vid 20:29 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??Allt är nog inte klart, Steffo vet som alltid och lär ge svar.
-
Helt ärligt, byt bräda först. Kommer att göra underverk för inlärningskurvan.
-
dr-masse
Medlem1 februari, 2011 vid 19:57 som svar på: Har något ändrats i Lay-outen sista dagarna??Jepp, det är saker på gång. Ständig fintputsning av männen bakom spakarna! (inte jag, jag skriver och tycker och gör så lite som möjligt…)
-
RRD;645693 wrote:Kommer tillverkningen av brädorna att ske vid samma produktionsenhet som AB+? Det är bara en fråga…
Vilka andra brädmärken produceras där?
Thommen. Och kanske Mistral numera?
-
dr-masse
Medlem1 februari, 2011 vid 14:14 som svar på: Kite and Windsurfing guides nu på iPad/iPhoneOm appen är bra så är ju Europa lätt värt 95:-… grymt mycket bättre än att släpa runt på den där rättså helfeta boken, som iofs är riktigt härlig att bläddra igenom och drömma sig bort i… 😀
-
Spana in surfsafari:
http://www.surfsafarigotland.com/
Allt du behöver veta, grymt bra locals (och några halvsådana) på Gotland.
-
dr-masse
Medlem31 januari, 2011 vid 19:15 som svar på: behöver inspiration till eget isbräda bygge…Det lär väl även vara så att isen, med otroligt mycket lägre friktion än vatten, gör att det krävs betydligt mindre driv och buk i seglet. Även det talar för rakare mast, mindre nedhal och allmänt plant segel…. teori, teori… 😀
-
surfslusken kommer att stalka bloggen stenhårt.
Oavsett det – friskt med nytt!
-
Oh, väldigt fina bilder! Den första är en riktig pärla måste jag säga!
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=56938&stc=1&thumb=1&d=1296476981[/IMG]