Forumsvar skapade

Sida 141 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 maj, 2010 vid 12:18 som svar på: -Hur laddar ni inför denna prognos?
    surfmeister;613547 wrote:
    PS. Goose och Masse, ni bor helt klart på fel kust! Torö bla bla bla…….;) DS

Du är ju elakare än slusken… 😉

Gött att du fick segla, hoppas det kan bli några svängar tillsammans denna säsong!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 maj, 2010 vid 07:26 som svar på: En bonusresa

Kul läsning!

Ett tips – dra ALDRIG några slutsatser av GFS-prognosen på windguru för områden som inte ligger vid öppet hav, typ Atlanten eller Stilla Havet. I Portugal och på Irland var windguru ofta väldigt träffsäkert, medans det här hemma i Östersjön och i Medelhavet inte alls stämmer lika bra. Prognosmodellen är helt enkelt inte gjord för spots som påverkas mer av lokala förhållanden. Medelhavet är ”litet” i GFS-världen…

Här hemma använder jag enbart windguru för att se tendenser framåt i tiden, när det väl närmar sig är det mer lokala prognosmakare som gäller. Det enda jag sett windguru pricka i god tid med rätt hygglig säkerhet några gånger är NO i södra Skåne…

På senare tid har dock det varit gott om meteorolügen här hemma, oavsett prognosmakare…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 maj, 2010 vid 20:12 som svar på: -Hur laddar ni inför denna prognos?
    Goose;613460 wrote:
    Surfmeister kör nu, tokdrag 5.0 + QT76, små vågor men det är bättre än inget!

Det är han väl värd!

”If you never go you’ll never know!” :grin::grin:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 maj, 2010 vid 18:55 som svar på: -Hur laddar ni inför denna prognos?
    Goose;613433 wrote:
    lär knappast bli några vågor ikväll….

Låt han åka ner nu, kanske lär han sig något… 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:59 som svar på: Söndag i Sthlm

Stoorfaen, tack som faen!

Mod betalar sig, uppenbarligen.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 maj, 2010 vid 11:04 som svar på: Vindsäkert spot juli i Europa?

Ju längre söderut du kör desto bättre…

Men kanske Garda? Inga grymmevindar, men hyggligt säkert. Väldigt, väldigt fina omgivningar, dessutom.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 maj, 2010 vid 06:33 som svar på: Ny design på Surfzone
    Jester;613003 wrote:
    Ja, dom som ogillar förändring är oftast dom som skriker högst!

Jag gillar det nya, och dom allvarliga fel som uppstått har rättats till. Bra jobbat!!

Jodu, har man lanserat intranät för 5 000 personer så ligger det väldigt mycket sanning i det du skriver, mmmm… det gamla skräpet var plötsligt felfritt och helt enastående när det nya lanserades… 😀

Men såklart skall man säga till om något inte är funkis eller obra!

Själv gillar jag den nya skarpt, men jag är såklart väldigt partisk.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 maj, 2010 vid 22:02 som svar på: Den Stora Klagotråden

Jag är så desperat nu att jag inte ens orkar klaga över hur djävla illa det här är.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 maj, 2010 vid 22:01 som svar på: Problems with kingofwatersports.com
    skarabe;612766 wrote:
    Vad baserar du detta på? Det står ingenstans på deras sida (vad jag kan hitta efter en snabb runtbläddring) att de ansvarar för godset bara för att de fixar med/betalar frakten. Man kan kanske tycka att det är deras ansvar, men det är inte självklart. Det är ju inte heller de som pajat grejorna.

CPT heter ett fraktvillkor som på svenska skulle kunna översättas med ”fraktfritt”. Då står säljaren för frakten, men DU står för risken och allt ansvar av godset. Vill man vara säker på att säljaren tar ansvaret för varans skick/förslust mm måste man ange ett leveransvillkor som heter DDU eller DDP Destination, vilket på svenska heter Levererat oförtullat (DDU)/förtullat (DDP), ELLER att de skickar godset försäkrat – vilket de iofs säger att de gjort. Det finns dock inga juridiska krav att de ska lösa detta – endast goodwill..

Det absolut vanligaste fraktvillkoret är Ex Works och då står inte säljaren för ett skit.. Bra att tänka på vid postorder – även inom Sverige. Det bästa är att fråga och få det svart på vitt innan man köper.

Det jag menar är att en seriös säljare (företag, alltså) nog bör se till att ha sådana villkor med sitt fraktbolag att skadade prylar ersätts till sitt fulla värde. Inget annat. Om så inte är fallet så bör man vara väldans noga med att informera köparen om vem som står för risken, eller hur?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 maj, 2010 vid 10:04 som svar på: Hur länge var det sedan du surfade?

skrev 5 månader, har varit ute två ggr i år, men inget som räknas…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 maj, 2010 vid 07:43 som svar på: Problems with kingofwatersports.com
    surfslusken;612621 wrote:
    Sluta nu yra!! Har killen pröjsat för en felfri ny bräda till dörren, så är vad han ska ha levererat till dörren! Allt annat innebär att leverantören INTE fullgjort sin del av avtalet och ska därmed kosta mer än de smakar för säljaren/leverantören. Sen att säljaren kör via nätet o inte har sitt försäljnings ställe i samma kvarter som köparen bor är totalt irrelevant, iaf så länge de är inom EU. Ska fan inte va nån skillnad om man går in i butik o tar brädan under armen eller tjackar den via nätet från ett annat EU land!!!

Ah, hårt och brutalt. Men mycket sant. Är skyldig till visst yrande… nog är det säljarens ansvar att ha en deal/försäkring med fraktbolag som innebär att skadade artiklar ersätts till 100% när jag nu väckts upp ur den värsta yrseln…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:32 som svar på: 2011-tråden

Ja, man glömmer ju aldrig Mistral Challenge flex… lät ju sååå bra!

62279450-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_1-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_2-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_3-mistral-challenge-flex.jpg

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:27 som svar på: Söndag i Sthlm

långt dit, och att skriva 10 om en söndag här på en onsdag…. hur vågar du det? Vilken adress skickar jag ”söndertrasade förhopningar, fet bomkörning och allmänt missnöje” fakturan till? 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:26 som svar på: Ny design på Surfzone
    Jocke G;612581 wrote:
    Köp och Sälj.
    Jag la in en våtdräkt idag att säljas. Sen när jag ville hita den annonsen så var man tvungen att gå in under den samlade rubriken köp & Sälj vilket jag tycker är dumt. Det borde ligga under varje sektion också Vind, Våg och Kite. Det kommer alltid vara så att man bara tittar där och då kommer många missa annonsen. Alla är ju intresserade av vissa produkter vi säljer.

köpåsälj kommer att få sig ett uppsträckning… det har varit på gång ett tag nu, men det som skulle upp mer eller mindre försvann då de som gjorde den app som det bygger på packade ihop…

Jag tyckte det såg lite märkligt ut i köpåsälj när jag testade att lägga upp en ny annons, fick endast upp ”köpes”? (kanske ett tecken på att jag köper för mycket grejer, iofs)

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:53 som svar på: Problems with kingofwatersports.com

Jag är nog benägen att hålla med Svenne här… du hade ju ett problem, postade här. Fick då ett erbjudande som även jag tycker är en rättså rimlig ersättning för en sådan skada, över 2000:-. KOW kan ju knappast ta ansvar för att du råkar bo en bit från närmsta proffslagare (Svenne)?

Det ÄR en risk med att skicka brädor och surfprylar, som sagt. Och inte helt lätt att lösa när det går fel, men nog tycker jag allt att KOW har gjort ett försök även om det var lite väl segt. Man vill ju som köpare ha snabba svar när det strular.

Och med FULL förståelse för att det inte är kul att handla nytt, ha sköna nyprylsförväntningar och sedan få hem den efterlängtade brädan i skadat skick… till sist verkar det ju har ordnat sig hyggligt, nu hoppas vi att nästa bräda kommer fram hel å fin!

Nåja, nu skall ju inte jag försvara brittiska surfshopar eftersom jag är en ”stöd din lokala surfshop” man, vilket väl till viss del har bekräftats varför i denna tråd, ah?

Sida 141 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA