dr-masse
Forumsvar skapade
-
Vilken bild! Det är den bästa vågseglingsbild jag sett i Sverige.
Den skulle jag kunna tänka mig på väggen hemma.
-
Det är helt suveränt när du gör så, kul för oss som inte var där men framförallt för de som kan få några fina pix på sin segling!
-
Ahhhhhh, tänkt om det bara berodde på prylarna…
Kalasfina läppträffar på Torö, stratosfärhöga bakåtar som landas som en katt på en höjdhoppsmatta, en goiter på invägen bara för att det är så kul… och se där! en till. Höjdar förbi Ola H. rakt mot vinden i dubbla farten (tredubbla?) på min sprillans 64 liters 2013 Teboul proto octofin, det nanolaminerade titan-seglet ligger som silke i nävarna… vågvalet är ofelbart mest hela tiden och spolningarna så snygga att de uppfattas av publiken som något nytt, fräscht och värt att skriva hem till frun och barnen om.
Näe, just det. Men lite hjälp är bra grejor allt.
-
Faktum är att Ola gjorde exakt samma sak när han var på Torö, fast med en twin…
Men det kan väl aldrig vara en fråga om teknik och talang snarare än utrustning och fenbestyckning?
Men en sådan där quad som även kan köras som twin… mmmm…
-
Ser bra ut, och jag kan nog få ihop det denna gång…
-
3.7 till 4.7 med din vikt – jag hade lätt satsat på 66 liter…
Själv skulle jag tveklöst valt 71, men då väger jag 77-78 oxå.
Snart lär en viss Ola svara på din fråga och ge The Answer, Svaret och Facit i frågan, ah.
-
Åh, fina bilder, j-ar vad jag gillar den här:
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=49967&d=1254690898[/IMG]
-
Köp inte en dykardräkt, alldeles för stelt och orörligt.
-
Fjant;580958 wrote:Ojdå, verkar som att det blev lite rippat trots allt! Men det var riktigt stökigt på stenstranden när vi drog, och det ser ju väldigt stökigt ut på bilderna också, även om vinkeln var bättre.
Sitter och klurar på en chansning att dra ut tidigt i morgon bitti, innan jobbet. Frågan är om det finns kvar nån våg efter natten. Skulle ju kunna bli lite fin crossoff om man har tur…
Vad tror ni?
Fjant
Kan funka, men en chansning som sagt. Vinden ser ut att droppa snabbt mot förmiddagen… kolla obsarna innan avfärd, 1 meters vågor med crossoff ser inte helt omöjligt ut, men frågan är om vinden räcker… men som det brukar heta, den som inte åker får aldrig veta…
-
Sköna bilder!
Denna på Pelle är ju riktig kul (och skarp som fasen, som alltid med dina bilder)

-
TACK!
jädrar, vad det där såg bra ut! Och japp, där skulle jag gärna ta några svängar på den vågen!
-
Uj, uj, vågen på första bilden var ju såååå fin! Väntar ivrigt på ögongodiset!
-
Dessa är ju en klassiker å funkar fint för de flesta (inklusive mig), även med större fötter:
http://ohana.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=170&cat=210
Men det finns många som är bra, ring och prata med någon surfshop och beskriv vad du behöver så blir det säkert rätt!
-
surfmeister;580703 wrote:Nope. Surfers tar inte in Quatro längre……blir att importera!
Tycker det är lite synd att de inte tar in Quatro, de ser väldigt bra ut i år måste jag säga… även deras FSW…
-
Goose;580540 wrote:Klart du ska surfa Masse, vad kan vara roligare just i morgon?
Ah, livet har så många områden att investera i, och idag är familjen ett sådant. Det hade varit grymt kul att köra Torö idag, såklart!, fast just idag kommer fru och döttrarna mina att få min tid istället för vinden och vågorna. Även om det förmodligen inte blir lika ”episkt” så blir det kul det med! Har bestämt mig för att vara närvarande i det jag väljer att göra istället för att vara frånvarande och låta mig distraheras av det som jag valt bort. Men visst kommer det att kännas lite när vinden drar på och jag får höra om dagen idag veckan som kommer… 😉
Men vind och vågor kommer det att bli så snart det går – Varberg, Torö, Gotland – ja, bra blir det!
Se nu till att njuta ordentligt av svall, sidvind och stenstrand alla ni som kan – å parkera inte i kurvan, som sagt… 😀