Forumsvar skapade

Sida 170 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 18:53 som svar på: Torö söndag

Det ser ju ut att kunna bli någe av detta, rentav.

Och en söndag i augusti kanske lockar ner några av oss – så en liten förhoppning.

Parkera inte i kurvan, ställ gärna bilen lite smart på parkeringen (så att många får plats) och så lämnar vi Örudden ren å fin. Hoppas vi får det gött!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 07:50 som svar på: Då kör vi igen… 2010
    doffe;566390 wrote:
    Nu är NP 2010 uppe

http://www.neilpryde.com/

Kan det vara Aeron som tillverkar även NP bommarna nu (som alla andra) ?

NP är ett att få (det enda?) riggåsegelmärke som har i stort sett egen tillverkning av master och bommar. Har de inte det så är det egna specar och material.

Jag tycker inte att det ser ut som en Aeron bom, vare sig i böjkurva, beslag (frontbeslaget är ju uppenbart ett NP unikt) eller annat. Alu bommarna verkar inte vara monocoque?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 07:46 som svar på: Svenska fartfantomer i Grekland!

Zlatan fick väl en oväntat stor snorkråka i vänster nässborre i tisdags.

Minst ett uppslag i Sportbladet, Expressen funderade på att göra en extra bilaga.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 18:55 som svar på: malmö, en natts boende?

Svenne lär nog tycka det är kalas, men vad hans fru och lille pöjk tycker (W lär nog iofs bli glad!) vete fasen… 😀

Välkomna hem, hoppas färden gått fint!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 18:54 som svar på: Inhalera det här..
    AmatörenÄrHär;566228 wrote:
    Det klagas på folk som försöker sälja 80, 90-tals brädor, när de borde skickas till tippen eller ställas på museum. Det må stämma, men det finns någonting som kallas andrahandsvärde även på de nya brädor som folk här försöker sälja till hutlösa priser som är på denna sida av 2000-talet.

En bräda som är ny, kvittar vilken och hur bra skick den är i ska läggas på halva priset bara den är i andrahandsförsäljning. Allt ovanför blir att man tjänar på att slänga ut lite till för att få försäkringen om att den inte har några dolda fel som man kan få hjälp med av till exempel Surfspot.

Desto närmre 2000 vi kommer ifrån nutid desto mer måste man dra av på halva nypriset. Så en helt ny bräda som du har tafsat på ska säljas till hälften, går alltså inte att hantera som ett demo ex av en affär i priset.

Det är ”nog” därför nästan alla annonser här går rakt igenom köp&Sälj sidan utan att bli sålda.

Förstår inte problemet alls. Säljaren sätter vilket pris han vill. Är det för högt, blir det inte sålt. Då sänks priset tills en köpare slår till. Eller så får säljaren glatt, eller surt, sitta kvar med sin bräda.

Det finns ju inga rekommenderade cirkapriser på en beg marknad, mig veterligen… :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 15:13 som svar på: Var ska ni surfa imorgon? (Stockholm)

Det ser ut att kunna regna riktigt mycket oxå, kanske hålla ett öga på det…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 13:23 som svar på: Stockholm söndag
    pete;566140 wrote:
    Vafalls?? Almagrundet söndag: windguru pro börjar skifta skönt i lila! Ställ in födelsedagskalas och grabbens fotbollsmatcher…

Det var tur för IrieMan det, jag har börjat formulera en fakturatext till honom för att han skrämde bort potentiell vind på en seglingsbar söndag i augusti genom att börja skriva om lovande prognoser på surfzone… 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 10:13 som svar på: Brädmått

Här finns rätt många plankor från 2000 och framåt…

http://www.boards.co.uk/equipment/boardsearch.asp

och är detta månne din?

http://www.boards.co.uk/equipment/boardsearch.asp?ID1=1966

260 lång, 58 bred, 93 liter.

Även http://www.surfspullen.nl har ett ganska rejält brädarkiv, men den funkade inte nu.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 09:24 som svar på: Finn ett fel
    Calle_B;566084 wrote:
    intressant att mastskenan ligger i höjd med framstropparna? Eller?
    Kan se fel här, blir ju full när jag stirrar på den.

Min diagnos:

Temporär fylla av att stirra på fladdrig brädgrafik kan leda till att man ser fel på mastskena och centerbord.

Jag ordinerar två dagar med kulingvindar för att återfå syn och brädbedömningsförmågan i sin helhet. Intages snarast.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 09:13 som svar på: Virriga prognoser men en bra grej från DMI (igen)
    Lars_K;566072 wrote:
    Nån mer som tycker DMI har för sydliga vindriktningar på sina vindkartor? Tex igår hade de knapp V men det var snarare VNV. Då stämmer FRV betydligt bättre. Jag kollar mkt på FRV nu…stämmer bra för det mesta och har timme för timme.
    Och ja, SMHI är så kassa så man gråter åt det.

Ja, jag håller med om att DMI är lite sydliga. Ibland undrar jag nästan om de har lite ”felvrid” på kartbilden eller nå’t.

På samma sätt så brukar Foreca pricka riktning bra, men där måste man i stort sett alltid dra av ett par-tre sekundmeter i styrka.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 07:45 som svar på: PWA Slalom Alacati i Turkiet – Live Ticker

Fortfarande kul att följa, verkar vara grym räjsing där nere.

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=9f461z721r0&feature=player_embedded”]YouTube – Pegasus Airlines Alacati PWA World Cup Race 1 Final[/ame]

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 07:02 som svar på: Finn ett fel

ÄNTLIGEN en bräda som även jag kan segla switch i stropparna med!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 19:30 som svar på: Stockholm söndag
    IrieMan;565775 wrote:
    Eller Torö, jag drar nog dit i så fall.

Jo, det är skillnad på vart man är i landet när det gäller prognoser, i Stockholm verkar det bli lite mindre än vad prognosen säger men på t ex Gotland där jag var i somras så blir det ofta mer istället. Där kan det bli freestyle och 6.2-segling på crappy 5-9 m/s prognoser ganska ofta.

Grejen med Gotland är att det är såpass öppet och lite som ”stoppar” över land att det är precis just så – 5-9 ger nästan alltid segling, vilket det närmast aldrig gör runt Stockholm med brokig kustlinje, höga öar och annat som är i vägen. Jag har tagit färjan till Gotland på 6-10 proggar och fått helt godkänd vågsegling flera gånger… :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 19:04 som svar på: First impressions – starboard quad 81
    Ola_P;565909 wrote:
    Grafiken ser annorlunda ut på botten alltså? 😉

Nej, den ser riktigt dålig ut på botten.

😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 08:49 som svar på: Spricka i gelcoaten – allvarligt?

Det brukar vara en massa förstärkningar runt fenboxen, och boxen i sig är ju i ett stycke. Så – inte skall det komma in någe vatten där inte.

Men – en bild är ju alltid bäst. Men färgflagor och lite gelcoat som åker bort är ju högst normalt. Kanske lite för normalt…

Sida 170 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA