Forumsvar skapade

Sida 226 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 11:20 som svar på: Dags för ett

Nu börjar man som moderator hålla ett öga på den här tråden … 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 11:02 som svar på: Var har all vind tagit vägen ?

Förresten, det där stället på Lofoten såg bra ut på googlemaps…

Och en ö som heter ”Vestvågöy” lockar onekligen!

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sv&geocode=&time=&date=&ttype=&q=unstad&sll=69.622685,18.38562&sspn=0.870303,3.702393&ie=UTF8&ll=68.272501,13.5676&spn=0.028914,0.1157&t=k&z=13&iwloc=addr&om=1

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:58 som svar på: Var har all vind tagit vägen ?

Ha, ha!

Ja, jag har haft en sjujäkla tur med att det funnits kakor i vindburken de gånger jag kunnat snuva lite därur i år!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:36 som svar på: Var har all vind tagit vägen ?

Inför årets Irlandsresa var det helt galet med vind månaderna och veckorna innan avfärd. Förväntningarna skruvades upp. Småfenorna togs fram. Kunde man få tag i en 340 mast? Finns det ställen med lä?

Men snabbt kom en ny oro fram. Någonstans därute i havet finns en jättestor burk med vind. När den är full så blåser det. Mycket. Men även den största burk blir någon gång tom och måste fyllas på igen.

Burken är helt enkelt tom just nu. Inte undra på som det blåst 2007.

Men snart fylls den på igen. Hoppas det går snabbt innan vintern kommer!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:28 som svar på: Slutresultatet i Kona Cup Sverige99Y8QF

104 pers! Imponerande.

Kanske skriva ett reportage om detta och lägga in här på konfen någonstans?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 06:50 som svar på: Shortboard SUP?

Efter att ha sett Jeppe SUPa (paddelvarienten, ej vodkaversionen) i fina förhållanden på Gotland måste jag säga att detta är mer än ett kommersiellt påfund. Det är en märklig blandning av att se rätt fånigt ut, hekropssgummiglädda medelålders män paddlar runt ståendes med lätt böjda ben på smala badbryggor, till att se väldigt läckert ut när vågorna plockades.

Och här är ju poängen. Se och plocka vågor. Jämfört med en longboardsurfare så tar nog en supare minst fyra gånger så många vågor, har bättre uppsikt och kan positionera sig betydligt bättre.

På någe konstigt vis är det som en kombination av långfärdsskidor och grym lösnöåkning med en fet snowboard. Typ.

Och Jespers flyt och gliiiiiiid när han paddlade runt var läckert att se.

Jag har länge plågat mig själv med att undra varför jag aldrig tog upp åtminstone lite longboard i yngre dar, men börjar undra om inte SUP kan vara chansen att göra det nu … innan man är omkörd. Igen.

Att sedan kommersiella krafter kommer att suga tag i detta och kanske göra det till underligheter är nog oundvikligt. Men det är lyckligtvis inte samma sak som att fenomenet i sig inte är någe att ha.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 17:17 som svar på: Recensioner 2008 prylar

Hmm, man kan inte välja år ”2008” när man skapar en recension?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 17:12 som svar på: quatro

Surfers Paradise eller direkt över nätet.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:28 som svar på: Jeri Diary – Part 1

Ah, intressant! Peter, vad var det för vågor där?

Jag har en Jeri-resa på G om något år eller så, men oroar mig över fjuttiga vågor. Gubbe upp till logo vill man ju gärna ha…

I din film, där seglas det på ett ställe med lite större vågor och bra vinkel – var låg det? Hur ofta levererar det?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:22 som svar på: Snygga Norge-bilder

Undrar om det inte är han. Det är ju en Fanatic NewWave oxå.

Sista bilden är grym!!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:21 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?

@Oscar 422465 wrote:

Been there done that….efter en säsong med vågis och en slalom/ 8.3 är jag tillbaka på vågis och en fsw. Var rätt trist att bränna fram och tillbaka själv med 8.3an. Köpt en slalom på 100 liter istället med 6.6 som jag kan ha då det finns chans att segla 30-35 knop istället, betydligt roligare!

Ha, ha! Har gjort exakt samma sak, fast med 7.6!

Tebaks till freestyleplankan blev det för mig. Fortfarande usel på freestyle, men bättre sommarbräda för vågseglingsträning finns inte.

Och som påpekas i annan plats i denna tråd – för att slå en stor freestyle i tidig planing får man ta till rätt stora grejor.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:17 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

Har också skickat. Mest för att det blir asjobbigt om detta sprider sig, men även att det faktiskt är för j-igt av BA att först bjuda rätt generöst för att få surfare att boka, för att sedan svänga helt galet åt andra hållet. Inte OK.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 11:36 som svar på: Gun Mega XS -08

Jo, kanske det. Men det är ju en bra idé om man exempelvis kan tänka sig att köra lite mer ”normala” lattor i mindre storlekar, men kanske vässa lite extra i de större.

Det var ju någon som bytt från North för att det bidde för dyrt… 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 21:26 som svar på: Irland igen!

Härlig läsning! Och grymt skoj att det blev bra!

Tur att du tog den lite större plankan, i alla fall…

Ere OK om jag gör en reserapport och lägger in som reportage med bilder å allt här på konfen? Fint komplement till min tidigare Brandon-rapport, tänkte jag.

Brandon På!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 11:38 som svar på: Gun Mega XS -08

Faktiskt måste jag säga att tanken med ett ”uppgraderingskit” inte är så dum, kanske något för fler tillverkare?

Sida 226 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA