Forumsvar skapade

Sida 227 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 oktober, 2007 vid 07:54 som svar på: sthlm karta

Bra tips – tack!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:54 som svar på: Gotland levererar på nytt!

Efter två Gotlandsresor förstår jag inte varför jag väntade så länge med att åka hit (är här nu). Ännu ett i raden av felbeslut på i min surfkarriär för min del.. men det går ju att rätta till … Det är ju rysligt kul med bildbevis, men vi talar om ett ställe av många. Många. Det är värt att leta lite, och faktiskt inte alltför svårt om man har lite fantasi, is i magen och är beredd att köra lite bil.

Ibland blir det fel, men ofta blir det rätt. Funkar inte den ena viken, funkar nästa. Och gutarna är hur trevliga som helst (även mot en 08-man som mig), och ger tips om var man kan köra. Jag har de tre senaste dagarna sett minst 10 ställen som haft vågor och sidvind, och seglat på fyra. Vissa kända, andra mindre kända (vissa vet jag inte ens själv vad de heter eller exakt var de ligger, ibland är det gött att få skjuts).

Gotland är helt enkelt fantastiskt för vågsegling, och med tanke på alla alternativ är det nog bäst i Sverige. Tror jag. Bilderna är ett smakprov, ett grymt skönt smakprov. Och var bilderna är tagna får någon annan bjuda på. Själv tycker jag att alla som är lite, lite intresserade av vågsegling i Sverige enbart skall se det som ett bra skäl att boka en resa hit på nästa prognos!

Gotland På!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:29 som svar på: Dags att förnya brädhögen?

Först – grattis till jobb! Det finns ju energi att lägga på den nya arbetsplatsen, ah!

Tror du är inne på ett bra spår vad gäller småbrädorna. Fanatic freewave-brädor är fina saker, med mycket bra allround-potential. En FW86 borde sitta fin-fint som en liten ”segla i det mesta i mer vind” bräda.

Minstingen – en NW69 är nog härlig. Tycker att det finns en poäng med att hålla sig till samma märke, då känslan i brädorna ofta går igen i de olika storlekarna. Med lite spaning kan ett tokfina begfynd göras i under 75-liters klassen, helt klart! Ofta brädor som är lite använda, dessutom. En modern 65-70 liters bräda funkar kalas upp till 4.7, ofta även 5.0. Jag har kört RRD XS och XXS, grymt härliga brädor och förvånades storligen över hur lättkörda de var. Fantastiskt kul att ha en sådan här liten goding under fötterna när det blåser 3.7 eller mer.

Cambrat, eller freeräjs, på freewaven tycker jag du kan skippa. Det ger inget extra, brädan fixar inte kraften någe vidare. Du kan lugnt kliva ner från en 7.0 – 7.5 räjsrigg till 5.7 och freewaven. Jag gjorde det (7.6 – 5.7) ett tag, inga större problem faktiskt.

Storbrädan överlåter jag åt andra. Men en modern räjs-planka runt 80 bred kanske kan vara värd en spaning?

Lycka till med nytt jobb och brädköp!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 08:34 som svar på: Långhelg i vinter

Irland på prognos borde vara mycket svårslaget. Även mitt i vintern talar vi ändå plusgrader och minst 10 i vattnet. Rena sommarvärmen!

Guincho kan man nog glömma. Det är dåligt på vintern. Sep-okt kan funka, även mars-april. Men då skall man ha lite flyt.

Annars skulle jag satsa på södra Italien/Sicilien eller flyga till Nice. Runt Marseille dräller det av bra vinterspots, som Brutal Beach och andra ställen.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 09:14 som svar på: The Windsurfing Movie!!!

Jag tycker den är lite småbra, sådär…

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52443

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 15:16 som svar på: "Tidernas högsta hopp"

En skärmdump för Living att spara, i alla fall!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 15:01 som svar på: "Tidernas högsta hopp"

Jäkligt kul med klipp där!

Men ”tidernas högsta”?!? Nåja, vad görs det inte för nyhetsvärdet! Och en GRYM bakåt är det av Living!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 16:43 som svar på: US dollar

Med tanke på att stora delar av personalen är ute och surfar mest hela tiden är jag oerhört förvånad att bilarna från ert företag inte är betydligt dyrare… 😀

Just det, ”oväntat hög betald frånvaro pga kulingvarning” ingick visst inte i kalkylen. Tur det.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 12:09 som svar på: Torö eller Nyköping i morgon?

Eh, kanske bättre att starta en ny tråd än att plocka upp en som är två år gammal? Gärna inloggad.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 12:27 som svar på: US dollar

ähum…

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=20900

fast vill vi ge oss in i det där igen?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 08:49 som svar på: JP Boardbag

Är det en bra idé?

De flesta flygbolag har en gräns för vad varje kolli max får väga (även resväskor) – 32 kg. Denna gräns gäller framförallt de som hanterar bagaget, dvs att även om flygbolaget tillåter högre vikter kan personalen som hanterar bagaget vägra att lyfte. Händer sällan, men trist om det blir så.

Jag skulle aldrig köpa mer än en dubbelbag för flyg.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 september, 2007 vid 12:54 som svar på: US dollar

Fler och fler märken sätter (i dagsläget tyvärr) sina priser i Euro numera. Rätt logiskt, då Europa är en betydligt större vindsurfprylsmarknad än USA.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 september, 2007 vid 07:53 som svar på: Film från Gislövshammar igår!

Tack! Det var snabbt jobbat!

Ofattbart att det bara var 30 pers där på en så uppenbar superprognos. Folk åker 120 mil tor från Stockholm (där det knappt strandstartsbehärskande gardet är glada för lite svall från den lokala bilfärjan), vad sysslar ni med i Skåne och på Västkusten?!? Fler danskar än svenskar?

Nåja, alla inom 30 mil lär ju sparka sig själva i alla fall efter den filmen. 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 12:45 som svar på: TT Största speedeventet? 6-7 Okt

Har planer på Västkusten nästa helg, och då kolla in lite fortåkande i TT. Vore väldigt skoj!

Men är oroad över långtidsproggarna. Ser inte bra ut…, men långt kvar. Jag kan vara coach åt dig, Jester! 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 12:37 som svar på: Fågelöudde imorrn bitti – förmiddag?

Ja, jag väljer nog samma. Vågar inte fastna i trafik/avspärrningar på Lidingö.

Kanske ses vi där?

Sida 227 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA