Forumsvar skapade

Sida 228 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 10:50 som svar på: Fågelöudde imorrn bitti – förmiddag?

Loopträning. I brist på vågor. Och tid.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 10:42 som svar på: Fågelöudde imorrn bitti – förmiddag?

Om man drar från Lidingö senast 10.30, då borde det väl vara lugnt?

Och ja, på Ost tycker jag Fågelöudde är klart bättre än Näsaäng/Värtan.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 07:43 som svar på: Surfbilarnas surfbil…

Jag tror att bilden är fotad i en backspegel?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 september, 2007 vid 06:29 som svar på: Surfbilarnas surfbil…

Lägger upp bilden…

har inte han sålt den där, förresten?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    27 september, 2007 vid 21:36 som svar på: Inget Aloha Classic 2007

Ah, tråkigt. Hade varit grymt med final på Maui!

Seglarna borde fasiken skramla till en riktig final det episka 2007 för PWA.

Vilken fullträff för Tiree om det levererar, iofs!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    27 september, 2007 vid 12:23 som svar på: På fredag, då jälar blire Gålö!

Ha, ha! Nu skall vi inte vara sådana. Här är man snäll och tar med sig vind till Västkusten, och vad får jag för det? Bara ovett.

Fast en sak skall man ha klar för sig. Om det är någonstans i detta land som jag gjort REJÄLA bomkörningar till så är det till västkusten. Faktum är att jag aldrig har seglat Apelviken, bara för att nämna ett litet fjuttigt exemepel. Men jag har tittat på den! Flera gånger!

Men om det skall vända så är det väl denna episka 2007 säsong, ah!

Välkommen till Torö, förresten. Ta med en säck dr ding och fett med tejp.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    27 september, 2007 vid 08:39 som svar på: PWA SYLT heat is on!

Det här går ju att konfa om i all oändlighet (vilket kanske blir precis vad den här tråden leder till…), men att utveckling sker är ju roligt!

Sedan kan man ju verkligen diskutera vad som är utveckling som kommer oss normalsurfare till gagn, och vad som till väldigt stor del handlar om ”image” och att ha ”det senaste”. Här är ju vindsurfinghistorien fylld med det ena exemplet värre än det andra…

Men även jag tror att just olika fenuppsättning, typer av fenor (och kanske till och med, vågar jag skriva det? fensystem) är ett eftersatt område inom vindsurfingen. Jämför med vågsurfing.

Tror vi kommer att få se mycket inom detta. Roligt att följa, spännande att se vad som sker och om det är något jag kommer att gilla. Men om det alltid är bra för konsumenten? Tveksamt.

Håller med Ola H. här, de skulle knappast köra detta på tävling om de inte trodde på konceptet.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    27 september, 2007 vid 07:55 som svar på: segel fråga

Ganska svår fråga.

Men vi utgår från att du skall ha tre segel till den bräda du nu har, även två räcker väldigt långt.

Tror att typ 8.5 – 9.0 är det största som är vettigt att köra på den brädan.

Därunder runt 6.5-7.0.

Och slutligen en femhalva – sexnolla.

En nackdel med en 5.7 – 7.0 – 8.5 (typ) linje är att det nog blir tre master… (430, 460 och 490).

Om du skall börja med ett kan du välja mellan att börja med

– Det största för att segla ofta, men få svårt när det blåser mer.
    – Mellanseglet, lite mindre segel men funkar i mer vind. Vettigt om du vill utveckla din segling då det blir smidigare i gippar, slag, manövrar.

Jag skulle nog börja med ”mellanseglet”, något runt 7.0 – 7.5. Beroende på hurpass duktig du är och vilken bräda det är du har.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    27 september, 2007 vid 07:32 som svar på: På fredag, då jälar blire Gålö!

@gurra1978 418183 wrote:

Jag hoppar över Näsby park denna gång, trots bra prognos, och drar till Gislövs. Skicka gärna några bilder hur ni hade det sen ; )

dr Masse, nu får du nog pallra dig iväg från familj och jobb för att prova lite ordentlig vågsegling i Sverige.

Faktum är att det var uppe rejält, men jag får inte ihop det denna gång. Valet mellan en dag till Gislövs eller tre-fyra på Västkusten om en vecka eller två föll ut till det senares fördel.

Hoppas ni får grym segling där imorrn, och inte alltför mycket regn på er! (vissa proggar pekar på rätt mycket regn runt Gislövs imorgon…)

Bättre prognos för Gislöv kan väl det knappt bli. Och oj, vad tyst det är här på konfen… 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 september, 2007 vid 13:19 som svar på: På fredag, då jälar blire Gålö!

He, he, där kom den. Har det inte varit märkligt tyst om Gislövs? Igen…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 september, 2007 vid 18:13 som svar på: Torö i lördags – lite bilder

Tack Jesper! Mmm, ett svårt beslut var det, och det verkar ha varit på gränsen. Samtidigt har jag ju valt en stor vågis för just sådant där, så det hade varit kul att testa!

Jösses, vad jag gillar Torö numera! Har alltid gjort det, men i år riktigt känner jag hur det minsann fanns en torö-romantiker även i mig som nu har kommit ut. Hej på dig. Jag har sagt det förr och säger det igen – jag gillar all segling på Torö!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 september, 2007 vid 15:43 som svar på: Torö i lördags – lite bilder

Jahapp. Årets första felbeslut. Uj, det svider men samtidigt kul att se så fina bilder och att det gick att segla!

Frågar igen – vid vilken tid är bilderna tagna? Morgon, lunch, eftermiddag?

Vill ju lära mig av mina misstag, även om det aldrig verkar ske, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 september, 2007 vid 08:17 som svar på: TORÖ lördag…

En fråga – för framtida beslutsångest… Blåste det något före 11-12 tiden?

Kul att det blev lite seglat – och kurvan håller jag med om helt! Struligt redan förra fredagen, och då var det inte mycket folk där…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 september, 2007 vid 05:04 som svar på: TORÖ lördag…

Var på väg. Åkte en bit förbi Globen. Kollade vindobsar. Åkte hem igen…

Felbeslut? Det får dagen utvisa! :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 september, 2007 vid 18:22 som svar på: Swespeed 08 cup Kappellskär

Åh, hoppas ni får speeda fett bra där uppe!

Samtidigt så tror jag att SMHI är ute mer fel än vanligt med sin långtidsprogge… 12-16 på söndag… tveksamt, tveksamt…

Men – hoppas de får rätt och jag fel!

Sida 228 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA