Forumsvar skapade

Sida 237 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:53 som svar på: PWA Gran Canaria

Ja, det är som när jag berättade här hemma att jag körde fulltryck i 3.7 på Guincho senast. ”Åh, läckert! Laddade du någon framåt, då?” ”Amen, jag försökte mest överleva de vanliga hoppen…”

Morenos är grymma på att segla och håller ju inte igen, precis…

Fast liiiiiiiiiite påminner det om din avatar… tryck ner seglet nästa gång, ah!

Och tillbaka till ämnet – nu är det Taboulet mot Vidar Jensen!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:43 som svar på: Pushloop into frontloop

Och nu har han (Kauli) satt den första någonsin på tävling – åt andra hållet! Fy fasen vad imponerande!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:40 som svar på: PWA Gran Canaria

Då är det väl dags att du börjar. Hur svårt kan det va, ah? Påminner ju om din avatar, om man kisar lite.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:39 som svar på: Vad gör man åt detta?

Ah, nu trillade poletten ner!

Cambern och lattan sitter inte ihop, men den där ”bulben” du har längst fram på din gamla latta har jag inte sett förr. Här får nog någon som kört mer Gaastra än mig svara, tror jag. Men i typ Simmer och NP har jag inte sett det där.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:21 som svar på: Vad gör man åt detta?

Är det vänstra lattan som gått av och det högra den nya lattan? jisses, vad lång den är. Men kapa går ju!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 13:17 som svar på: Vindsurfinguthyrning kring lissabon?

Klart bäst är att hyra vid Guincho!

Jag har hyrt fyra säsonger i rad av Brisas e Ventanias, http://www.brisaseventanias.com/default.aspx?Lang=uk

Du kan ringa han som har stället, Vitor, på +351912554434

RRD och Simmer har de. Seglen var nya nu i juni, så även de flesta brädorna. Kan vara idé att förboka i juli.

Lycka till!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 12:39 som svar på: PWA Gran Canaria

Och Baker tog det! Han är ett fenomen. Som jag alltid glömmer bort.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 12:38 som svar på: PWA Gran Canaria

Det är ju så kul att det testas gränser igen! Gillar verkligen denna:

12.32 Pretty amazing double from Campello just then. Not the cleanest of landings compared to what we witnessed yesterday but so high! He is definitely thinking of the triple you can just tell.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 12:37 som svar på: Surf stockholm torsdag 12 juli

Japp! Vi får se var det blir.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 12:36 som svar på: Surfa med hängsele

Första delen av ditt inlägg förstår jag knappt. Det är väl bara att fråga speedgubbarna vad de menar utan att ”kapa” trådar med egna idéer som kanske oftare uppfattas som åsikter än frågor?

Även om Spray lär sig med 9.0 så tycker jag ändå att han kan lära sig att kroka i och ur i lättare vindar (utan att stå i stropparna) med hängselen. När det känns bra, kan han flytta bak hängseltamparna och testa att kroka i när han står i stropparna i mer vind (planar).

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 11:46 som svar på: PWA Gran Canaria

Ja, det känns om om KP verkligen borde varit laddad för det heatet!

Får se om det blir tillräckligt många tävlingar så att Angulo kan stryka GC…

Oj, tänk om de kunde haft en live webbcast på det här!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 11:17 som svar på: Surfa med hängsele

Jo, jag medger. Det smög med lite attityd i sista stycket. Något som jag alltid ogillar, och själv nu bidragit med. Häpp.

Men jag tycker att du har (haft?) en tendens att ”kapa” en massa trådar och uttala dig om allt från hur man skall köra i 30 sekundmeter+ i Apelviken till hur speedgubbarna borde trimma sina grejor. Och det går ju fint så länge det är folk som är vana på vattnet och här på konfen. Men mindre bra om man är ny i sporten och söker lite bra info för att lära sig och utvecklas.

Och jag gillar att debattera. Men jag tycker att det är viktigt att här på konfen vara lite noga när det framförallt ges tips till nya i sporten. Och att då hävda, som du faktiskt gör, att det inte är lätt att kroka i och ur med hängselen när man inte står i stropparna är i mina ögon ett inte alltför lyckat tips. Då drar du en parallell till hur prylarna inte bör vara inställda för en som skall lära sig segla med hängsele.

Att du har en längd på linorna som gör att de blir lättare att komma i när du står i stropparna gör ju inte att det är relevant att uttala sig om det i en tråd när det diskuteras hur folk som håller på att lära sig segla med hängsele bör göra? Du kör väl bland annat med en 9.8a, om jag inte missminner mig? Klart att ett sådan segel kräver lite annan placering och längd på hängseltampar än vad ett segel mer lämpat för nybörjare gör. Eh?

Jo, det är klart att man kämpar emot med benen. Men om armarna är raka har man ju redan förlorat en hel del av kontrollen som krävs. Lätt böjda armar är nog alltid att rekommendera för de allra flesta, och absolut för nybörjare (som nog mer genomgående kör med för raka armar snarare än något annat).

Nåja, nu har vi ju en debatt här. Men kan det kanske tänkas ingå i en debatt, som är öppen för alla (det är ju ett forum det här) att man rentav reflekterar lite och ställer sig frågan ”vad kan jag med min erfarenhet tillföra här?” innan man drar iväg sina tankar och funderingar?

Jag tycker fortfarande att ditt inlägg idag 12.00 i stort sett enbart innehåller felaktigheter när det gäller att lära sig segla med hängsele.

Det kan jag gärna fortsätta att debattera.

Näe, fy f-n vad jag behöver komma ut på vattnet nu!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 10:25 som svar på: RRD X-fire ltd 2008

Mmm. Såg den på länken, tyckte att den och antalet brädor i rangen visade att RRD nog menar lite mer allvar igen på den här fronten.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 10:22 som svar på: PWA Gran Canaria

Åh, en favorit från tickern:

”10.58 The wind is from the north today which means the town blocks it a little and makes for patches with much lighter wind. Some of the guys in this heat are struggling at times”

Jasså, blåser det nordligt på Pozo idag? Ovanligt…

Det har bara blåst spikrak nord sedan 20 juni…

Jo, jag vet. Han menar nog att det är lite nordligare än annars. Men då är det ju inte lika kul!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    11 juli, 2007 vid 10:15 som svar på: Vad gör man åt detta?

Men sitter det inte någon form av plastbit bak som man kan ta loss? Brukar vara så.

Bågfil är bra att kapa med. Slipa på lattan som Jesper föreslår är klart funkis, annars. Även om det är några år sedan jag ägnade mig åt lattfilande, ähum. ”Fel” typ av segling, numera.

Sida 237 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA