dr-masse
Forumsvar skapade
-
Najs! Tror dock inte det var bris, enligt de flesta prognoser skulle det öka mot kvällen inför ídag…
-
Jag tror att fransmännen mest är ute efter en jämn och fin fördelning i sina snygga staplar. Fyra kategorier känns ju lite tunt, men fem däremot ger ju ett blyseriöst intryck. Fem får det bli!
”Quatre, c’est pas mal. Non, cinq c’est le supeur seriouse de l’intryck, voila”. Japp, jag kan riktigt höra le brainstorm på redaktionen…
Fransmänne är mina idoler – form före funktion, oah!
-
Försök att få tag i rostfria skruvar.
-
När det är syd och regnväder tycker jag nästan alltid att det regnar mycket vid just Fituna. Själv tänker jag testa Strandvägen i Nynäs. Det ser ut att kunna regna mindre där.
Någon mer?
-
Mer vind längre norrut, men också mer regn. Klurigt, det här.
Däremot ser ju tisdagen ut att bjuda på årets Torö-premiär…. och så sitter jag på ett flyg. Häpp.
-
Olika längd till olika brädor, kan skilja rätt mycket. Beror helt enkelt på hur fet brädan är bak. Se till att inte har för kort skruv, fenan slås ut klart lättare vilket kan vara trist som sagt.
-
Sakligt?

Den gamle segla rakt fram seglaren Laird Hamilton uppvisar en typisk vindsurfingkropp.
-
He, he. Offer för sin egen oförståelse är nog en livslångt tillstånd i mitt fall!
Tushingham må vara glimrande bra segel. Men snygga? Nein.
-
Ämnet behandlat av ”hjälten” George Costanza….
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=BVHRWSl1z8U[/YOUTUBE]
😀
-
Om jag fattade det rätt så verkar det som om de helt enkelt lägger sand/jord där under någon ombyggnad. Skall sedan flyttas?
Verkar vara något temporärt. Hoppas det.
Uj, uj, vilken längtan till DK jag fick nu.
-
VrooooaaaaoOOOOOÅÅÅÅÅÅÅÅÅOOOOOoooaassscchhwwwwwiiiisssssscchhhh…
Och ännu en gång blåser ironin spårlöst förbi.
Rasmus, hur mycket jag än betraktar min kropp lyser tokstora rygg- och nackmuskler med sin frånvaro. Min nacke påminner mest om en tandpetare i starkt motljus. Grova underarmar? Njet. Utmärkt kondition av segling med små segel i hård vind? Eh?
Slutsats: Fullvärdig medlem i datorklubben.
Hade lovat mig själv att inte borra mer i denna källa, men eftersom du frågade…
-
Det är nära nu. Men sköra blommor plockas försiktigt, så jag låter den leva lite till.
Sitter här framför datorn och kan konstatera, trots att jag seglat en hel del rakt fram i mina dagar, att jag uppenbarligen tillhör datorklubben. Ännu en jobbig, men hanterbar, insikt.
-
Den här tråden är fortfarande jätterolig! Rasmus, du skojar väl ändå lite när du ber någon förklara det roliga? Väl?
-
Roligt!
på mina badhandukar står det ”Living”. Så varje gång jag duschar tänker jag på ”the coach”. Vilket ju lämnar ett oerhört utrymme för fria tolkningar, ah!
-
Förmodar att du menar innerdiametern i botten för förlängaren?
I så fall är svaret nej.
Menar du generellt över masten så är svaret ja. Olika standardmaster har olika diameter.