Forumsvar skapade

Sida 253 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:41 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Det skall du vara!

McKercher är en svikare… Men nöjd med att ha prickat KP och Angulo. Men det var ju kanske inte så svårt.

Fast själv är jag nog lite smånöjd med mitt ”påtvingade” urval av tio seglare i ett rejält grymt startfält…

Det är väl Dunken, Campello och Polakow som inte riktigt har levererat ännu, men verkar vara på gång upp mot topp-tio, inte minst Polakow som tagit sig långt i looserstegen… 🙂

Men Campello… risig kille.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:27 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

Den enda vågtävling i PWA-historien som kan konkurrera med det här är väl Namotu med Josh Stones helt sjuka off-the-lip (som jag fortfarande söker på bild, hade det men drällde bort den…)?

Helt makalösa bilder, till å med frun tyckte att Kaulis cut-back var sanslös!

Mera, mera, mera!!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:23 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

k.man – 5.0 och 5.5 och med din vikt så är det lätt Hawk 95 som gäller. Dock skulle du kunna välja en lite ”snällare” bräda för att utvecklas lite snabbar och ha mer marginal i manövrar och liknande. Jag tror att en FreeStyleWave runt 100 lite skulle kunna vara riktigt bra, faktiskt….

Joli, jag har inte kört Hawken sådär supermycket men det jag kört med den har imponerat rätt bra. Det är en 110 från 05-06. Framförallt är den allround, som du verkar efterlysa. Jag har kört den med fullrace 7.6 rigg, och då känns den bra nära som en riktig fullblodsplanka. Bra fart för mina behov. Det roliga är att även med 5.7, vågsegel, så är den riktigt skoj och inbjuder till 360, hopp och annat kul.

Väldigt allround, som sagt. Borde passa din vikt väldigt bra, jag väger 77 och skulle nog enbart se några kilon till som en fördel på den.

Hawk 110 2005-6 (den kom ju sent 05) ligger ju storleksmässig lite mellan nya Hawk 108 och 123. Den tar nog större segel lite bättre än 108, men jag kan tänka mig att 108 är enklare att kontrollera i mer fart då den är smalare.

Men jag gillar Hawk 110, tycker det är en bra allround-planka som både funkar för högfartscruising med 7.6, samtidigt som den är rolig med mer manöverorienterade segel. Med räjsrigg eller freeräjsrigg så rekommenderar jag en annan fena än orginal, då den är lite mjuk för mer tryck. Rekommenderar även en mindre fena för att locka fram mer sväng och kontroll med mindre segel i mer vind.

Hawk 110 är min sommarplanka, helt enkelt, och jag är klart nöjd!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 februari, 2007 vid 11:04 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

Vilka segelstorlekar har du tänkt att köra? Jag har en Hawk 110.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    23 februari, 2007 vid 11:03 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

Ja, såklart…. använde ordet ”före” före jag hade tänkt… 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 16:16 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

De verkar ligga två timmar före oss, om det är det du menar?

http://www.timeanddate.com/worldclock/city.html?n=685

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 15:31 som svar på: Lite slalombilder från Frankrike

Mmmm, håller med. Svårt att veta hur det ligger i förhållande till vindriktning, dock.

Faktiskt så har de fransmän jag sett segla under åren ofta varit rätt vassa… 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 15:18 som svar på: Lite slalombilder från Frankrike

För mig ser det snarare ut som om bilderna är tagna inför gipp, men man ser inte bojen? De släpper ut inför gipp, månne?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 15:15 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

Fan, min joker ut direkt! Mot Klaaaaas! Nåja, får la hoppas på loosers runda…

Kul lottning för kapverdelokalen!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:14 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Ja, Campello såg mycket bra ut. Kan han kombinera riktig vågridning med skönt flöde i nya skolan så blir han livsfarlig.

Såg inte Kai lite seg ut i toppsvängarna jämfört med många andra? Ja, ja, kort klipp, men kul att spekulera lite.

Tyckte även att KP såg väldigt vass ut.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:08 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

He, he – skall vi gå på ursprungsland eller?

Campello är brasse, Örjan norrman, Josh amerikan… Keith är ju född på Madagaskar! ;-)…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 08:13 som svar på: Torö

Jag passar på att slå ett slag för denna som jag brukar ha utskriven i bilen…

http://stockholmvindsurf.bragit.com/doc/SurfSpots.pdf

Räkna med 1 timme å en kvart till Torö i vettig fart. Åsså en liten vädjan – kör INTE för fort på slutet, det är redan strul med de som bor i området!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 08:05 som svar på: The coach II

Härlig intro! Måste direkt medge en stark köplust!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 08:00 som svar på: Sy segel!

Ähum, seglet (och monofilmen) ser ju rättså slitet ut. Tycker mig ana en ganska rejält tejpad maststrumpa oxå…

Om seglet är för gammalt är det inte värt att laga. Monofilm, särskilt i segel som utsatts mycket för sol och sand, tar helt enkelt slut. Lägger du ner tid och pengar (även lite pengar) på att laga ett för gammalt/slitet segel så kommer det bara att gå sönder igen…

Men klart det går att laga. Frågan är om det är värt det.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 07:55 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Nog ser det ut att kunna bli åka av!!

Sida 253 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA