Forumsvar skapade

Sida 278 av 427
  • dr-masse

Medlem
    18 maj, 2006 vid 12:32 som svar på: Portugal i juli

Jag har hyrt enstaka dagar, och det har funkat bra. Förra året förbokade jag dock, inga problem. En helt ny RRD WSW 78 väntade, najs!

Men i juli skulle jag nog testa att förboka. Ring Richard Maximo på Brisas så kan ni nog fixa något alternativ som funkar bra (själv så fick jag de att ”hålla” mina grejor, men att jag ringde före 14.00 varje dag och sade om det blev någon segling.

Lägenhet när Guincho är inte lätt. Kolla in mot Areia eller upp mot Malveria da Serra (ligger en bit upp i bergen ovanför Guincho). Bäst är nog att kolla genom förmedling på nätet, kanske. Jag har ingen bra koll, dessvärre.

• dr-masse

Medlem
    17 maj, 2006 vid 13:19 som svar på: Portugal i juli

Nej, vid vind och vågor är den stranden inte varken familj- eller barnvänlig. Endast väldigt, väldigt nykära och förstående respektive står nog ut mer än fem minuter med att bli sandblästrade.

Dock – det finns många fina stränder i närheten och Portugal, tycker jag, funkar grymt bra med barn och familj. Det blåser nästan alltid på eftermiddag/kväll på Guincho, så man kan åka till andra stränder och bada med familjen innan man kör lite surf på kvällen…

• dr-masse

Medlem
    17 maj, 2006 vid 11:44 som svar på: Portugal i juli

Jag kommer att hyra där sista veckan i maj och första i juni. Har pratat med de, och det är RRD 2005 och 2006, Simmer-segel samt AMEX master, förlängare och bommar.

Ta med egen hängsele + hängseltampar. Förra året hade de inga längre än 24, så jag tog med 28 själv.

Oj, idag är det bara en vecka kvar för årets Guincho-tripp!

• dr-masse

Medlem
    17 maj, 2006 vid 08:31 som svar på: Är kolbommar verkligen något att ha?

Det finns faktiskt en aspekt med kolbom då de är helt suveräna. Och det är när det gäller att täcka ett brett register. Jag har en Tecno XTR 150 – 210, och upp till runt 2 meter är den riktigt, riktigt bra.

Så – EN kolbom kan lätt ersätta TVÅ alubommar. Så är det i mitt fall. Att jag sedan har två bommar i alla fall är en, ähum, annan historia… 🙂

• dr-masse

Medlem
    12 maj, 2006 vid 10:29 som svar på: Fituna idag (12maj)?

Jag tog den direkt. Jag är storebror, herrejösses man måste ju leva upp till det.

Faktiskt var hon j-igt duktig och kommer att klara brädan fint.

• dr-masse

Medlem
    12 maj, 2006 vid 10:01 som svar på: The Red Bull Storm Chase

Seriöst bra idé! Roligare än PWA, behöver man säga någe mer?

Hoppas de får några grymma dagar. Och jo, jag tror på Irland. Norra Irland.

• dr-masse

Medlem
    12 maj, 2006 vid 07:47 som svar på: Fituna idag (12maj)?

Ja, varför inte? Det kom ju bris igår, trots en liten gnutta regn strax efter lunch. Körde 6.7 med hygglig rulle i ett par timmar på syrrans freestyle (hur bra känns det inte att skriva det – ”på syrrans bräda”!).

Det är hyggliga odds för bris idag.

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2006 vid 19:36 som svar på: SMHI svarar ang. BåtVäder e t c.

Just nu tycker jag att danskarna borde invadera hela Sverige.

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2006 vid 05:59 som svar på: 1995 på prognosfronten igen…

Ah, så DÄR skall det låta! Tycker nog att det klagas lite för lite i denna tråd, men du lyfte (eller sänkte) nivån på ett bra sätt.

Faktiskt så ser jag tendenser till försvar av det jag klagar på. Inte bra… 😉

För att klaga lite till, då ra. Jag har en ding i min nya Freewave.

Sådärja. Nu känns det genast bättre. Blir nog en sväng förbi surfbutiken idag.

Klaga På!

• dr-masse

Medlem
    10 maj, 2006 vid 12:56 som svar på: 1995 på prognosfronten igen…

Det är ju det som är så underligt – att dela upp en myndighet i två delar. Jag menar, hur pass ”affärsdrivande” är den delen av SMHI? Huvudkonkurrenten måste ju vara, öh, SMHIs skattefinansierade del? Eller andra skattefinansierade europeiska vädermyndigheter?

Antingen så är man en skattefinansierad myndighet eller så är man inte det. Staten verkar jobba hårt på en skön mix numera (lantis, vägis, luftis och sjöis + några till roar sig ju med liknande idéer om ”konkurrens”).

Nåja. Jag vill ha båtvädret plus. Gratis.

Fast jag kommer nog att slanta upp och tycka att tjänsten i sig är bra. Den verkar klart bra. Men det kommer att störa mig att vi i Sverige inte kan få moderna och vettiga tjänster från SMHI kostnadsfritt… 🙂

• dr-masse

Medlem
    10 maj, 2006 vid 08:56 som svar på: 1995 på prognosfronten igen…

Vadå sluta klaga? Startade ju hela den här tråden för att få klaga av mig.:grin:

Passa på och klaga lite du med, vet ja!

Jag trodde att prognoserna på nätet skulle blir bättre och vassare med åren, men åter låter jag mig luras av min naivia enfald. Igen. Ah, lär mig aldrig!

Det som stör mig med SMHI är att det känns som en rätt fejkad konkurrens. Jag vill ha samma klass som DMI. Gratis. Punkt. Flytta söderut skulle jag GÄRNA göra, men det får bli lite resor istället.

Bris i Fituna imörrn är nog möjligt! Jag åker nog ner en sväng i så fall, men ser gärna att vårdkasen tänds först…

• dr-masse

Medlem
    10 maj, 2006 vid 07:50 som svar på: 1995 på prognosfronten igen…

jahapp, nu vaknade windguru i alla fall…

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2006 vid 20:24 som svar på: Vilka säljer Simmer?

Oah, limited edition! Där kände jag köpsuget. Men nej, det skall vara neo-grönt och svart.

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2006 vid 19:29 som svar på: hjälp med att köpa rätt freestylefena..

Jag måste säga att Maui Fin Company Goya Freemove fenorna är väldigt bra för just det du beskriver (freestyle/freemove åkning). För första gången på länge har jag ingen sådan, och saknar det. Skall skaffa igen.

Den där pro-limit fenan ser oxå najs! ut. 25 hade jag valt.

En runt 25-27 blir nog fint för en Goya Freemove. Mindre för freestyle, större för freemove och lite enklare att få fart på grejorna.

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2006 vid 19:25 som svar på: Vilka säljer Simmer?

Najs! Simmer Crossover 5.7 (just 5.7) är fasiken topp-tre bland mina ”all-time-favourites” på segelfronten… jag bygger mitt kit runt det seglet, så illa är det…

(med konkurrens från NP World Cup Slalom 6.5, Simmer Onshore 4.7 från -97, Gaastra Total Flow F1 7.0, NP Raf Wave 5.2 och ART Race 5.8…)

Sida 278 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA