dr-masse
Forumsvar skapade
-
Oah! Vänta bara! Jag känner hur min Saida förmåga fick en rejält påspädning av hybris just precis nu!
Faktiskt så kopierade jag både text och bild hit eftersom jag starkt misstänkte att Boards (igen) fått tag i något pre-release info material från Fanatic och glatt publicerat på sin sajt bara för att få smäll på fingrarna av Brädor och Mera marknadskorpraler… 🙂
Dock har inte köpsuget släppt för det. Suck.
Vinden?
Det kommer att blåsa på midsommarafton. Någon annan helg du är intresserad av?
-
Kolla på ”visningsalternativ” i trådens översta fält…
-
Jag tänkte hålla mig borta från den här typen av trådar, men nu klarar jag det inte längre… arrrrrgh…
1. Lyssna på de som har skrivit här. Det kommer INTE att funka.
2. Läs lite på tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=20900 (japp, det här ämnet har varit uppe förr…)
3. Ta reda på hur det här med agenturer, återförsäljare, prissättning, varumärkesstrategier, garantihantering, importregler, affärs- och marknadsplaner, avtalshantering och företagande funkar innan du kontaktar typ Nisse Pryd. Det är alltid rätt att vara förberedd. Han, eller hans undersåtar, kommer att ställa alla de frågorna och undra varför han skall satsa på dig istället för Sveriges överlägset största återförsäljare och dessutom låta dig sälja seglen billigare.Jag skulle själv kunna tänka mig att sälja lite surfpryttlar, och har varit nära att ta steget, men har samtidigt stor respekt för vad som krävs för att lyckas.
Men konkurrens är kul å bra, dessutom så tycker jag att utbudet i Sverige är bra med tanke på hur liten sporten vi älskar trotsallt är.
Suuuuurfa På!
-
Det är nog Fanatics text… Och jag undrar om inte Boards, som med nyheten om Fanatics speedbrädor, kommer att få plocka bort den där texten och bilden på brädorna, hmmmm.
-
Det är väl snarare F2… 😉
Näe, men de har ju inte varit schnabba på det här, precis. Men om den däringa brädan ligger ”mellan” FreeWave och NewWave så är det ju fasiken precis vad jag vill ha. Det kommer att bli dyrt, det här… 🙂
-
3S tycker jag verkar vara ett najs koncept! Och Tabou är ett eget märke, inge Bic längre… 😉
-
Jodu, blev ju själv rejält sugen på en Allwave 75:a…
-
OM jag kommer iväg till Ersta så kliver jag nog i strax före klubben, vid den lilla stranden. Fint å rigga där på gräset, lätt att kliva i och färre (inga?!?) stenar…
-
He, he… det regnet kom endast för att du började knappra i den här tråden… Funkar Kanaha på sydost, förresten? 😉
Förresten, på Irland fick vi lite waves (kolla resforumet) i alla fall, så jag är nöjd!
Hoppas ni får en grym avslutning däröver, snart är du här igen. Och snön är borta, tro det eller ej.
Kanaha känns lite avlägset, så det blir nog Erstan ändå. Kanske inte Maui direkt, men bättre än Lill-sjön är det.
-
Hö, hö… får väl åka till Kanaha dåra… eller Erstaviken… choices, choices… 🙂
-
Pro-versionen ger lite bättre uppdateringstider utan fördröjning på MM5 27km prognoserna. Dock är den bästa MM5 prognosen (9 km) inte tillgänglig i Sverige, utan endast runt södra England och Norra Frankrike runt kanalen, samt över Tjeckien, typ. Överhuvudtaget stämde windguru bra på Irland, framförallt vindriktning. GFS-prognosen var hela tiden i underkant på vindstyrka, dock.
Pro-versionen är jag faktiskt lite tveksam till om den är värd att köra i Sverige, men om man vill ha helt uppdaterad MM5 27 km så är det ju den som gäller.
Bifogar en liten dump från PRO, dagens Fituna prognos. Jag skulle nog lägga pengarna på Båtvädret Plus (även om jag faktiskt tycker att SMHI fasen borde tillhandahålla sådant GRATIS inom ramen för sitt uppdrag som myndighet…:mad: ), reggade windguru Pro mest för Irland och kommande tripp till Portugal…:cool2:
-
Ibland skall man verkligen skita rejält i prognoser. Den såg i å för sig OK ut för måndagen, men det blev bara bättre och bättre. Tidvattnet är rätt hyggligt på Irland, runt 3 meter är det lätt. Nu började vi lära oss hur mycket detta påverkade vågorna. När tidvattnet vänder och är på väg upp så blir det bara bättre och bättre. Det kan gå från väldigt tätt mellan vågorna till att bli riktigt bra på bara någon timme. Vi hade flyt med detta, det gick ofta mot högvatten på eftermiddagarna med lite värme och även lite vind. Denna måndag mer och mer vind, på slutet bra tryck i femsju – femhalv och najs vågor. Som vanligt – inget beach bräjk. Noll. Trots vågo som var uppe på fyra meter så var det ändå klart hanterbart. Inte mycket ström, och blev man spolad (öh, varför skriver jag ”man” när jag borde skriva ”jag”?) så åkte man, jag, upp snabbt och fint igen. Liten simturer, men inte så farligt. Mer släpande av pryttlar på stranden på grund av den egna monumentala oförmågan att a: hålla höjd och b: det närmast omöjliga i att bara droppa in och rida vågorna tills det tog slut. Då var man låååångt ner i lä. Igen. Släpa, släpa… men det var det värt!!
Andy King, engelsk schnubbe som uppfyller nidbilden av surfpro väldigt väl, dök upp. Han kunde segla, nedan finns en sekvens på en av typ 100 torra bakåtar han drog av. Trevlig grabb som vår sista seglingsdag lånade ut lite Goya-brädor för oss att lajja med. Kul, men vinden dog rätt snabbt så det blev bara ett par-tre vågor i den mycket lätta vinden. Men vågorna var helt, helt otroligt bra. Magmannen plockade en våg som han hade fyra rejält fina bottensvängar på, med en femte när vågen ebbade ut. Vi var överens om att Brandon bjöd på otroligt fina vågor för att vara en strandbräjk.
Mer snack med lokala förmågar och boysen på Jamie Knox gav info om att september-oktober verkar vara THE TIME att åka. Förra årets september var tydligen någon i hästväg med tio dagar tresju för de som orkade…