dr-masse
Forumsvar skapade
-
Det där håller jag med om! Jag kör med Simmer SC10 460 på Crossover 6.7 och gillar verkligen det. Vill gärna ha 460 i segel över typ 6.2, ger en rätt mycket rappare rigg. Jämför jag med 430 (som jag hade i Expression 6.2 och NR 6.2) så tycker jag en riktigt lätt 460 mast är värd mycket. Lite annorlunda för vågsegling, dock.
Min bästa och lättaste mast har jag i mina största (= mest använda, trots allt) segel. Känns om en fin princip.
-
Testa ”Galleri” och filmer…
-
Kul med lite mer info!
Lattor på varannan sida har jag sett förr, men är ju inte fel för det. Det där med bra mast skriver jag under på, intressant med bommarna. Deras frontbeslag tycker jag ser klart lovande ut!
-
Tråkigt att höra, det är ju kul när profiler i sporten kommer till vårt lilla hörn av världen. Samma sak upplevde jag när Robby Naish var här senast å det var någe spektakel ute på Djurgården. Det var knappt man märkte att han var på plats, knappt något extra kring honom utan det skulle kanske vara ”cooooolt”. Och ”cooooola” grejor har ju iofs en förmåga att gå mig spårlöst förbi, men många höll nog med om att Robby var det som framförallt gick spårlöst förbi…
Att inte ens visa upp ett segel, synd. Missade eventet eftersom la femme jobbade sent, men det kanske inte gjorde något verkar det som?
-
Kör på det, å så kan du byta femnollan när du har råd/ork/lust (valfritt alternativ!). 4.5 blir nog lagom som minsta på den brädan du har.
-
Näe, 6.3 – 5.6 – 5.0 och 4.5 är ju aslungt!
-
Verkar lite knepigt, tycker jag.
6.3 – 5.6 är ju helt OK och smärtfritt. Men 5.6 – 4.5 är ett väl stort steg, tycker jag. Kanske köra 6.3 – 5.3 – 4.5?
-
Jodu, den rapporten inväntas med spänning. Vi måste nog boka innan dess, dock. Bokningsdag = måndag!
-
Jo, så jag slutade ladda ner. Gick från 100-150 kb/s till 8… Hoppas någon kan lägga upp den på bättre lina?
-
Har kollat runt rejält på april för vettig peng. Kampen står mellan tre, just nu (med viss rangordning):
1. Brandon Bay, Irland. Billigt flyg, billigt boende, grym vågpotential. Lite mer chansning vad gäller vind, men så är det ibland. Bra statistik i april, dock.
2. Gran Canaria. Statistiken är inte lätt att hitta, men kollar man folks surfloggar och hör sig för med de som varit där så kan april vara riktigt bra. 19 dagar i sträck med mycket vind förra året i april…
3. Södra Frankrike. Etang du Leucate håller i april en tävling som heter ”Mondial du vent”, har aldrig ställts in… Grym månad även i Marseille/Carro/Hyeres med omnejd, verkar det som. Gott om flygresor till området, till bra priser (Nice, Montpellier, Marseille). Man kan även smyga över gränsen till Costa Brava i Spanien, där april verkar kunna bjuda på fina vindar. -
Även Gaastras nya fick ju rätt fin kritik i senaste Surf.
Många som kört det säger att Simmers nya XD är väldigt lyckat med bra drag. Sneglar själv på en 6.4 som lär gå igång lika tidigt som mitt Crossover 6.7…
-
Först var det en halvtimme, å nu är det 3 timmar. Snyft. Var tog junkshop vägen?
-
Seglen är ju otroligt små?!? Fyrnoll eller, det där KA seglet är ju som ett örngott…
-
Adde, feta hopp är väl Rooooooooooobby Naish paradgren, eh?
Annars håller jag med. Kanske skulle vi ha en ”bästa allroundseglaren någonsin” omröstning, å då vinner Robby! (japp, före dunken för min del).
-
Hmmm, debatt är det ju i alla fall! 🙂
Sant konfliktfegt står jag i båda läger, med min erkända fingerspitzgefühl för sann diplomati…
Men jag håller nog med GetWet om att det kanske är att gå lite långt när man, som handlare, börjar starta trådar om att man fått in nya prylar på lagret. Däremot ser i alla fall jag GÄRNA att folk i branschen svarar i trådar som berör grejer de representerar. Om någon exempelvis frågar ”de däringa warp, ska de ha någe nedhal, typ” så är ju ett svar från Surferboy väldigt välkommet. Dessutom så har han ju ”wallensports.se” som avsändare, och de pröjsar en annons här.
Men kanske inte starta trådar för att meddela folk vilka grejor som kommit, rentav? Är nyhetsvärdet lite större, som att det delas ut ett gratis sprillans språjtans warp-segel till den som slår 40-knops gränsen på en F2 bräda under 2006, då är det ju lite annorlunda. Eller om Patrik Diethelm kommer till Sverige och pratar bräddesign, eller nåt.
Tycker exempelvis att Johan på vindsurfing.se nästan gick väl försiktigt fram när han sådär i förbifarten skrev en mening om att Barry Spanier och Phil McGain kommer hit, det är ju många som tycker sådant är kul även om man inte tänker handla en linje Maui Sails för det.
Färre lagersaldon, mer ”news” och fortsätt gärna att skriva här (det händer ju grejer i alla fall), vettigt?
Suuuurfa På!