dr-masse
Forumsvar skapade
-
dr-masse
Medlem23 september, 2005 vid 17:21 som svar på: Testa Boards och Windsurf UK digitalt – gratis!Ah, just det. Glömde det, ähum…
Testa:
http://www.zinio.com/delivery?issn=BOAR-DS12&of=D1&bd=1Lycka till!
-
Jag skulle gärna ha en 65-70 bred freestyleplanka på typ 110 liter. Inte för att jag kan freestyla knappt alls, men grymt roliga lättvindsleksaker är det! Körde min Joker 114 med rejält tryck i 5.3, funkade alldeles utmärkt. Nu var nog den ovanligt lugn för sin size, men ändå.
Skälet till att jag inte kommer att ha en stor freestyle är att jag inte vill/kan/har råd med fler än två bra brädor. Och gapet mellan en 110-liters freestyle till en 78 liters vågis blir lite väl stort. En lättvindsfreestyle är dessutom inte sådär särskilt bra i lite vågor, något som jag använt min 100-liters freestyle till flera gånger i år. Faktiskt så har några av årets roligaste vågdagar varit med Skate 100 i en-metersvågor med 5.7 på Torö och i Danmark.
Men drömkitet vore en 110-liters freestyle, 90 liters freestylewave och en 75 liters vågis….
Verkligheten blir en 100-liter freestyle och en 78-80 liters vågleksak.
-
Är det inte så att det är därför det är lite olika åsikter här, att det handlar om olika nivåer?
På lokal å klubbnivå kan man ju ordna slalom a la Larry – två bojar, ta valfria prylar och ha kul!
På nationell nivå kanske det är vettigt med materialbegräsningar, dock. Där drar det lätt iväg annars…
Fast kommer inte de flesta (alla?) att ha två brädor i alla fall? En för lätt- och medelvind, en för medel och mycket vind? Bara en tanke? Två brädor och fyra segel är ju MAX, man MÅSTE ju inte skaffa det, eller? Blåser det apmycket kan man ju tävla på en freestylewave eller snabb vågbräda, lär gå klart bra…
Men som sagt, förstår Kenneths tanke helt, samtidigt som det blir konstigt om man bara vill få igång slalom på kul med materialbegränsningar och annat strul för ”Kalle normalsurfare”.
Slalom På! (även om jag själv mest kommer att fortsätta att leva för att surfa när det passar, är kul och helst lite vågor och mycket vind, inga tävlingar för mig inte)
-
ah, tänkte väl… det var FÖR bra!
Starkt Frippe! Men 250 är ju ett redigt klipp ändå!
-
Jag ligger bra till. Helt otroligt, ett rysligt bra köp är nära nu…. på mitt första bud… 🙂
Någon som har en Starboard borde ju bjuda över?!?
– å nu slog Frippe till, helt rätt!
-
Att folk parkar i kurvan är väl inte sådär jättebra, men är parkeringen överfull så är den. Det som kanske är minst listigt är när det parkeras så att det inte går att komma förbi med lite större fordon. Typ en ambulans… Ibland har det varit svårt att komma förbi med vanlig personbil, till och med.
Parkering är ju även det ett område för kommunen att kika lite på, annars.
-
Det där lät bra.
Han som var boende och klagade över att de slängde ”6-8 säckar sopor” varje år… Det är absolut för j-igt att det finns minsta skräp någonstans på ett ställe som Torö, men det finns samtidigt inte en enda soptunna eller toa eller nåt som förenklar heller… hoppas kommungubben håller sitt ord om detta.
Respekt lär dock fortsätta att krävas för att det skall funka bra även framöver! (som att inte tokblockera kurvan där vi lastar av och på, ähum…).
Torö På!
-
OK! Dags att hetsa igång budgivning!
200 bjudet.
Åsså skall jag gräva lite i surfförrådet å se vad som finns för auktionsändamål… 🙂
-
Det är den justerbara modellen som finns där.
Dessa finns på Skidsport:

Samtidigt verkar Core Contour finnas kvar, varför tas inte de in till Sverige?

(bilden från http://www.dakine.com)
-
Ska bli kul att se hur mycket det blir!
Mitt förslag på namn är ”Basses Bank”. Så får de något att fundera på, danskarna… 🙂
Viktigast är att pengarna hjälper de att rädda stället.
(surfzone stod ju redan i listan, som sagt)
-
Lustigt, jag tänkte samma sak när jag läste artiklarna. Kanske framförallt Boxfords artikel, med Scotty som tvåa och Dunken som trea. Intervjun med Dunken tycker jag nog ändå var helt OK, han sa ju lite kontroversiella grejor i alla fall. Att det blir bilder på North får man ju räkna med, han kör ju på North nu.
Tror att det kan blir mer sådant här, surftidningars ekonomi är väl inget att skryta med i de flesta fall. Det som är trist/oroväckande är att läsvärdet blir såpass mycket sämre. Boxfords artikel var, trots ett riktigt intressant ämne, både illa skriven och med rättså tveksamma slutsatser… typ ”köp en Naish (eller det märke han råkar vara sponsrad av vid tillfället) så blir det skitbra!”…
Det har ju alltid förekommit, men just två av de här tre artiklarna var så ovanligt uppenbart sponsorskriveri.
-
Det är lurigt med fingervantar, tycker jag. Fingrarna värmer ju inte varandra alls då. Funkar hyggligt, men just de där har jag inte testat (har själv kollat på framförallt vantar för vattenskidåkning och testat ett par för länge sedan).
Ibland önskar jag att det fanns en handske för vindsurfing som var som en tumvante på baksidan (för skydd mot vind och vatten, samtidigt som fingrarna kan värma varandra) och fingervante på insidan (mest för att inte släppa in kallvatten i handsken och ge lite smidigara grepp än vad en tumvante gör)…
-
Tror det är en wymaroo.
Läs och kolla mer här:
http://www.continentseven.com/movec7.php?moveid=332
http://www.stehsegelrevue.com/moves/wymaroo/index.shtml -
Jag har varit inne å pyntat lite. Lite. Tänkte att det är bättre än inget alls.
Bara att köra med Visa-kortet på deras hemsida. Funkade bra.
Men om du kör en insamling så vore det kul. Tror dessutom att det kan bli mer effekt om typ ”The Swedish Middles Saviours” syns på topplistan, även hos de som tar beslut om det här.
Helt bissart hur de planerat för de där vindsnurrorna, förresten. Är det VERKKLIGEN där de MÅSTE ligga? Knappast…
Middles På!
(jag har bara seglat där en gång, men det var helt jäkla otroligt bra och det vill jag gärna uppleva fler gånger!)
-
Försök att hitta en 27 fena beggad eller i rea-backen hos någon surfhandlare.
Kapa inte den du har, du sabbar den nog mer. En del kan man kapa, men 10 cm är rätt mycket, som sagt.