getwet
Forumsvar skapade
-
MacTS wrote:Jester wrote:MacTS: Otroligt trist att du inte kan komma. Du har en viss förmåga att skapa en go atmosfär kring dig!
Jo jag vet, det känns tungt….frugan ska till Ullared helgen efter, så nu får jag jobba så mycket jag kan för att inte gå i personlig konkurs…
Swedish speedteam beställer härmed sju stycken uberballa jackor från GeKås i Ullared, du vet vilka…….Din fru kan ta släpet med sig om hon vill, lär behövas lite plats för det nyinköpta misstänker jag.
-
Calle wrote:Har inget att säga i sakfrågan då jag aldrig åkt iväg på en djupslör med riktiga grejer, brukar bara bli omkörd av Mr Wet då och då.
Men är det ingen av er speed freaks som har lite stålars över och kan tänka er en resa, det vore ju kul att se vad ni kunde prestera på ett sånt där spot, eller har ni köpt svindyra fenor i mängder allihop 😉
/ CalleKlart vi har köpt prylar för pengarna, och champagne:wink: Vet i tusan om just SP är intressant (för min egen del) Siktar nog mer på Tarifa, Le Cuete, och några andra riktigt bra speedpots inom europa. En liten flukt på Namibia till nästa år kanske om man får upp farten och mer erfa förstås under kommande år.
Men vem vet……rätt som det är kanske man är på väg till Ian. Det verkar rätt skönt faktiskt med en resa dit, man behöver bara en 45liters bräda och en 4.4. Borde gå som handbagage! -
Jester wrote:Andrew Daff körde på ännu mindre prylar… 4.4 och 19 cm fena… Hans kommentarer om vinden:
Windspeed listed is the ’range’. Most of the time in this session it was quite marginal for the 4.4m rigged very full, even on the iSonic 50 which is easier to get going than the PKSonic. Most runs were done in 25-30. There was definitely a point where the whole package ’switched on’. I would do a run in 22-25 knots and get a 37 – 38 max. Next run there would be a gust to 28-30 and it would lift its skirts and fly to a 41.5max.
Vet inte om jag har rätt i min iaktagelse, men det ser ut som Andrew ändrat sin vindangivelse nu till 30-35 på sin session…….visst angav han samma som Ian Fox tidigare?
-
S66 wrote:Nämen stackars Micke, jag lider me dig;) Och jag sitter i Olofström och är helt öm i kroppen efter 4 dagars segling. Vad sägs om Klagshamn fre-5,0, lör-4,5, sön-5,0, mån-5,0 Helt klarblå himmel, varmt i vattnet och full kula…nästan overkligt!
Va bara tvungen….flytta från Sthlm för böveln!!
Mvh Andreas
Din förb……:wink:
-
Å mina nagelband är inte allt för vackra nu……
-
Jester wrote:Ola: Frågan är varöfr just gubbarna i sandy point kör med mindre prylar i mindre vind än dom som tävlar på speed-touren? Har dom extra krydda i vinden där nere, eller? Vi tvivlar inte på att dom kör fort, utan snarare i vilka vindhastigheter dom kör fort. Att köra 4.4 i lite drygt 11 m/s låter ju direkt omöjligt:
I would do a run in 22-25 knots and get a 37 – 38 max
Nä just det, inget tvivel om farterna, GPS:erna visar säkert rätt och de övriga farterna (10sec 100m 500m osv) visar att det stämmer. Det är just vindangivelserna som verkar käpprakt åt fanders.
Kikar man på de övriga rekordhållarna runt om i världen så är det bara att konstatera att det måste vara ett djävulskt tryck när det blåser 15ms i SP, betydligt mer tryck än 15ms någon annanstans.
Men det är nog som någon påpekade tidigare, sanden hjälper till.:wink: -
En liten trollerilåda alltså! Jag tror knappast någon av oss skulle gå igång med 45 liter och 4.6. Kanske planing men att få den att orka dra på en djuping slör….i 43 knop…nääää. Men det är väl bara att konstatera/acceptera att dom har så otroligt mycket mer vind när det blåser 20-30knots än övriga världen.
-
Tyvärr Klas, jag är för ovanlighetens skull fast förankrad i den vidrigaste av ställen, Sthlms innerstad.
-
JPS wrote:Nu är det nog jag som är lite lost här…
Jag har ingen aning om vem den där Manfred är och vad han vill och inte vill. (har inte läst några av hans inlägg kollade bara dena test.) Jag tyckte bara att den sista grafen i hans test som visar skillnaden mellan foretrexen och den nya edgen var intressant. 1s mätningen i edgen kombinerat med den bättre mätsensorn ger ju en väldigt snygg kurva medan foretrexens sämre precision och 2s-mätning blir väldigt taggig.
Jag har i alla fall inte sett en snyggare/tydligare beskrivning över varför max 2 sek och max display på foretrexen ibland diffar så mycket som den gör.
Sorry, absolut inte riktat som någon kritik. Jag syftade på att det är JAG (dum i kolan kanske) som inte fattar ett någe om vad alla dessa grafer vill säga. Om andra gör det så kanske någon kan berätta……o andra sidan har jag nog aldrig läst en bruksanvisning i hela mitt liv, kanske man ska läsa också?:wink:
-
Måndag ser lovande ut…..kanske ett besök, tar med gräsklipparen!
-
JPS wrote:Här finns lite intressant info om hur nya och gamla Garminmodeller skiljer sig åt i sina mätresultat.
http://www.manfred-fuchs.de/test.html
Inte så konstigt att det blir någon knop fel upp- eller neråt ibland…
ärligt talat……..jag får inte ut ett skit av det där:blush:
Påminner mer om morfars EKG…..
-
Snyggast, helt utan konkurrens är NP RS4 med den grafitgrå/rökfärgade (beroende på från vilken vinkel man ser den) monofilmen, svarta maststrumpan och mastfickan fylld med kol och kevlar trådar. Sorry, men inget annat kommer ens i närheten av den. kanske förresten, Simmers nya TP segel med allt ”krom” i är förbaskat läckert!
-
Klint wrote:Nej, kasta den inte. Kolla Jesper B’s inlägg om hur fixa finish på fenan i generella forumet, det borde funka. Tråden heter ”Våtslippapper…”
precis som Doktorn skriver, det där har inget med finishen att göra, den är slut helt enkelt och ska kasseras. Risken är överhängande att man får simma hem en dag……kanske en kall dag också!
Dessa fenor går inte heller att jämföra med en vågfena, trycket är så otroligt mycket större på slalomfins och risken är mycket högre för ett fenbrott. -
Jester wrote:Och du har satt ditt personliga rekord på….
(Exocet Warp Speed om någon undrar… ;))
Det är ju det som är så tråkigt, om det varit en Fanatic kunde det säkerligen gått ännu fortare……:wink:
Förutom det så kan jag meddela att jag INTE har någon spons! Men om någon vill vara med och pröjsa så ställer jag upp, maila så får ni mitt kontonummer:smile:
-
Fel där nu…….om man är sanslöst snygg åker man naturligtvis på en Fanatic, vet både surfan, Johan och jag…..:wink:
Falcon 80, 91, 115 är riktiga slalompaket.